Doar jumătate dintre călătorii români îşi planifică vacanţele pe Internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

România este printre primele ţări din Europa la viteza de acces la Internet iar, când vine vorba de planificarea unei călătorii, acesta este un avantaj dacă luăm în calcul accesul călătorilor români la serviciile de turism online.

Conform unui studiu realizat de momondo în 2017, planificarea online a vacanţei este o opţiune populară în rândul călătorilor din întreaga lume. Românii caută, la rândul lor, idei de vacanţă în online: jumătate dintre călătorii români îşi planifică vacanţa prin intermediul site-urilor dedicate călătoriilor.

Site-urile de călătorie, la fel de importante în planificarea vacanţei ca sfaturile familiei sau prietenilor

Potrivit studiului realizat în rândul a aproximativ 25.000 de respondenţi din 23 de ţări la nivel global, în medie 45% dintre călători caută inspiraţie pentru vacanţă de la prieteni sau familie, 39% de pe site-urile de călătorie şi 24% iau decizii din informaţiile primite din reţelele sociale şi, în egală măsură, prin agenţiile de turism.

Călătorii români consultă în aceeaşi măsură părerile familiei sau colegilor (54%) despre vacanţă aşa cum caută inspiraţie în online, pe site-urile de călătorii (50%). Popularitatea serviciilor online specializate în călătorii arată faptul că românii urmăresc cu interes piaţa furnizorilor ofertelor de călătorie la nivel global şi, totodată, că doresc să îşi planifice călătoriile în mod independent, alegând oferta care se potriveşte cu propriile aşteptări. La scară europeană, printre cei mai mulţi utilizatori ai site-urilor de călătorie vin din Italia (51%), Turcia (49%), Spania (46%), Portugalia (43%),  Olanda (42%). La nivel global, brazilienii (54%) şi chinezii (52%) se informează cu ajutorul site-urilor de călătorie.

Când vine vorba de percepţia locală, atât femeile, cât şi bărbaţii din România accesează în egală măsură site-urile de călătorie. Deşi am fi tentaţi să credem că tinerii sunt cei care se raportează la recomandările găsite pe Internet, mai mult de jumătate dintre românii care au din ce în ce mai mult ca reper site-urile specializate de călătorie au vârsta cuprinsă între 36 şi 55 de ani (54%), fiind urmaţi de cei cu vârsta de până la 65 de ani (53%) şi de 40% dintre tinerii între 18 şi 22 de ani.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite