Google şi Youtube, boicotate de peste 250 de corporaţii majore din cauza conţinutului extremist

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În urma unei investigaţii a celor de la revista Time, peste 250 de corporaţii majore, organizaţii non-profit şi chiar guverne au anunţat că vor boicota Google şi Youtube, renunţând să mai cumpere publicitate pe aceste platforme, din cauza faptului că aceste reclame apar pe site-uri extremiste sau lângă clipuri cu astfel de conţinut, finanţând astfel acest tip de organizaţii.

Valoarea acţiunilor Google a scăzut cu peste 4% în numai câteva zile, de când una câte una companii majore au anunţat că renunţă la serviciile acestora, incluzând platformele Youtube şi AdSense. Printre companii se numără giganţii AT&T, Verizon, Johnson & Johnson, GSK and Enterprise, Guvernul britanic, Toyota sau McDonalds. Acest boicot ar putea costa Alphabet, compania mamă, venituri de sute de milioane de dolari.

„Suntem foarte îngrijoraţi că reclamele noastre ar putea apărea lângă un conţinut Youtube ce promovează terorismul şi ura. Până când Google nu ne poate asigura că acest lucru nu se va mai întâmpla, vom scoate toate reclamele noastre de pe platformele Google, ce nu includ un motor de căutare”, au declarat cei de la AT&T.

„Întotdeauna am susţinut că Google, Facebook şi ceilalţi sunt companii media ce au aceleaşi responsabilităţi ca şi celelalte companii media. Aceştia nu se pot preface a fi companii tehnologice, în special când distribuie aceste reclame”, a declarat Sir Martin Sorell, directorul executiv al WPP, pentru publicaţia Financial Times.

Cei de la Google au promis să accelereze eforturile de a ţine aceste brand-uri departe de conţinutul ce „instigă la ură, e ofensiv sau derogatoriu” şi că perfecţionarea algoritmilor în acest scop este crucială dată fiind cantitatea enormă de informaţii ce este uploadată pe aceste platforme. Aceştia au afirmat că circa 400 de ore de video sunt uplodate în fiecare minut pe platforma Youtube, iar 98% din tot acest conţinut este verificat în 24 de ore. Eric Schmidt a declarat că deşi nu poate garanta că reclamele clienţilor nu vor ajunge lângă un conţinut „extremist”, vor fi „foarte aproape de a garanta acest lucru”.

Sistemele de publicitate ale Google au  generat anul trecut circa 79 miliarde $ în venituri anul trecut, dintre care se estimează că Youtube a generat circa 5,6 miliarde. Analiştii sunt de părere că acest boicot nu va afecta încasările Google pe termen scurt, atâta timp cât cel mai important sector al său, cea bazată pe motorul de căutare, nu este afectat de acest boicot.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite