Românii, vânzători pe internet: de ce aleg site-urile de anunţuri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Captură de ecran dintr-un video de promovare a rebrandingului de când Mercador a devenit OLX.
Captură de ecran dintr-un video de promovare a rebrandingului de când Mercador a devenit OLX.

Economia de pe site-urile de anunţuri e în creştere pe măsură ce oamenii îşi cumpără tot mai multe produse din magazine. Utilizatorii însă au început să fie mai pragmatici când vine vorba de cumpărături.

Conform unei cercetări realizate de OLX în colaborare cu agenţia D&D Research, utilizatorii site-urilor de anunţuri (în acest caz OLX, cel mai mare din România), sunt din ce în ce mai deschişi spre a vinde şi cumpăra bunurile şi serviciile oferite de alţi utilizatori. Cei mai mulţi caută să-şi recupereze investiţia iniţială şi astfel folosesc un site mai popular, pentru o bază mai mare de cumpărători. Când devin cumpărători, sunt motivaţi să folosească un site de anunţuri pentru a găsi cele mai bune oferte de preţ pentru produsele căutate.

Potrivit cercetării, 39% din respondenţi apelează la un site de anunţuri pentru a găsi cumpărători pentru bunurile pe care nu le mai folosesc. Aproape tot la fel de mulţi, 37,5%, găsesc site-urile de anunţuri ca fiind atât cea mai bună metodă de vânzare şi cumpărare pentru obiectele în stare bună deţinute de alţi utilizatori. Cei mai mulţi sunt absolvenţi de facultate (36,5%) şi au vârste cuprinse între 25-34 ani (37,5%).

Ca motive, aproximativ 53% din respondenţi îşi doresc recuperarea unei părţi semnificative din investiţia iniţială, în timp ce 50,4% din cei intervievaţi au menţionat posibilitatea reinvestirii banilor câştigaţi în achiziţionarea unui alt produs. Pentru 43,2% din români, vânzarea de obiecte înseamnă şi reintroducerea în circulaţie a unor bunuri ce nu mai sunt folosite în mod frecvent de către primii proprietari, în timp ce pentru 34,7% din ei reprezintă un mod de a avea mai mult spaţiu în casă.

Totodată, caută şi lucruri ca „noi“ ofertate de alte persoane (42,2%), însă la preţuri semnificativ mai mici. De asemenea, 29,8% din respondenţi au declarat că aleg să cumpere obiecte la mâna a doua, in stare buna, pe care nu şi-ar permite să le achizitioneze noi. În ceea ce priveşte canalul de cumpărare, 47% din respondenţii studiului aleg un site de anunţuri pentru că oferă posibilitatea de a găsi cele mai bune oferte, în timp ce pentru 43,5% din cumpărători principalul avantaj îl reprezintă accesul la ofertele din toată ţara.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite