Valentine's Day versus Dragobete: ce au căutat românii mai mult pe internet?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Anul acesta, românii au fost mai interesaţi de Valentine’s Day decât de Dragobete, iar căutările pe motorul de căutare Google arată că sărbătoarea internaţională încă este mai populară decât cea locală. În cifre, acest lucru a însemnat că a atras un interes de patru ori mai mare.

Conform agenţiei online de marketing Today's, care a analizat datele sărbătorilor lunii februarie - Valentine’s Day şi Dragobete, cei mai căutaţi termeni pe Google au fost „ziua indragostitilor“, în creştere cu 45% faţă de anul 2016 şi numele sărbătorii „Valentine's Day“, sintagmă care a înregistrat o creştere de 40% faţă de anul precedent. De cealaltă parte, căutările pentru Dragobete au scăzut faţă de anul trecut cu 63%. Chiar şi aşa, e interesantă „dependenţa“ între cele două: odată cu interesul pentru Valentine's Day creşte şi numărul căutărilor pentru Dragobete. Firesc, căutările sunt mai numeroase în ziua evenimentului şi în cea de dinainte.

Tendinţa în căutări se menţine pentru ambele sărbători până pe 14 februarie. Apoi, interesul pentru Valentine’s Day descreşte, în timp ce pentru Dragobete e constant până la un vârf în jurul datelor de 22 şi 23 februarie.

Cele mai folosite expresii în căutarea pe Google au fost „cadouri de Valentine’s Day”, „cadouri de ziua indragostitilor”, „mesaje de ziua indragostitilor”, „ziua indragostitilor 2017”. Mai mult, femeile au fost de două ori mai interesate de găsirea unui cadou pentru partener decât bărbaţii.

Astfel, expresii precum „cadouri de Valentine’s Day pentru el“ au fost mai dese decât „cadouri de Valentine’s Day pentru ea“.

Pregătirile pentru idei de mărţişor au început şi ele. Conform căutărilor înregistrate de Google, până în prezent sunt de trei ori mai multe pentru ziua de 8 martie decât pentru cea de 1 martie. Today’s menţionează însă aici că sărbătoarea de pe 8 martie este percepută cu precădere ca fiind „Ziua mamei“ şi mai puţin „Ziua femeii“. Tocmai de aceea, prima expresie a înregistrat până acum cu 37% mai multe căutări decât a doua. De asemenea, căutările după sintagma „martisoare” au fost mai frecvente, astfel că „martisoare handmade” a înregistrat cu 33% mai puţine căutări în Google decât prima.

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite