NASA pregăteşte o nouă misiune de „a atinge Soarele“

Miercuri, NASA va anunţa în mod oficial intenţia de a trimite o sondă care se va cufunda în atmosfera Soarelui, relatează Science Alert

Sonda urmează să fie adaptată temperaturilor şi radiaţiilor specifice şi va colecta informaţii care îi vor ajuta pe astronomi să prezică furtunile solare şi le va oferi indicii asupra misterelor altor stele din apropiere.

O misiune asemănătoare a mai avut loc în 1976, când Helios 2 s-a apropiat la 43 de milioane de kilometri de suprafaţa Soarelui, cercetătorii încercând atunci să studieze vânturile solare şi razele cosmice.

Lansarea sondei este programată în august, aceasta din urmă plimbându-se mai întâi pe lângă Venus timp de şase ani, pentru a-şi regla cât mai precis o orbită care o va aduce la o distanţă de 6 milioane de kilometri de Soare. La această distanţă, senzorii vor putea să depisteze câmpurile magnetice, precum şi să prindă particule solare fără riscul arderii. Temperaturile pe care sonda va trebui să le îndure se vor ridica până la 1.400 de grade Celsius.

„Cel mai mare salt tehnologic al aceste misiuni este scutul termic. Aceste are o grosime de 11.5 centrimetri, e realizat din carbon şi poate suporta temperaturi de 1.400 de grade Celsius. Este crucial să înţelegem activitatea Soarelui dacă ne dorim ca oamenii să exploreze o porţiune mai mare a spaţiului, incluzând lucrul şi trăitul pe Lună sau Marte”, a declarat Brad Tucker, astrofizician la Universitatea Naţională Australiană de Cercetare a Astronomiei şi Astrofizicii, citat de Science Alert.

O altă misiune a sondei este de a rezolva misterul temperaturii de pe Corona, cea mai apropiată stea faţă de Soare. Dacă temperatura din protosfera Soarelui ajunge la 5.500 de grade Celsius, cea de pe Corona se ridică la câteva milioane. Deşi cercetătorii au mai multe ipoteze asupra acestei diferenţe, informaţiile colectate de sondă vor ajuta la dezvoltarea unor cauze concrete.

Conferinţa oficială va avea loc miercuri şi va fi transmisă live atât pe NASA TV, cât şi pe canal oficial de YouTube, începând cu ora 18.00.