Adevarul.ro
Autentificare
Conecteaza-te cu contul de facebook.
Sign in with Facebook
SAU
Foloseste adresa ta de mail si parola
Email
Parola
Tine-ma minte
Adevarul.ro
Creeaza cont
Foloseste versiunea web pentru creare, activare si personalizare profil.
National
POST
Recuperare Parola
Email
Introduceti adresa de email pentru a primi parola
Versiunea Web
Creeaza cont
Autentificare
Sectiuni
Populare
Ultima oră
Orașul meu
LIVE
Oltea Şerban-Pârâu
Muzicolog şi critic muzcal
100 Articole publicate
Don Giovanni – Andrei Şerban – Opera din Bucureşti, un potenţial „smashing success” al scenei româneşti actuale
Acum 2 zile
Liliana Staicu: „Pornim într-adevăr de la un nou moment zero”
Acum 2 luni
Orchestra Naţională Radio, Cristian Măcelaru, aniversări şi noi începuturi...
Acum 2 luni
Misiune imposibilă - şi totuşi... Orchestra Operei Naţionale din Bucureşti a cântat la Expo 2020 Dubai în ianuarie 2022
Acum 5 luni
De la Scala din Milano şi Metropolitan Opera, soprana Irina Lungu încheie anul 2021 la Opera Naţională Bucureşti invitată în Boema de Puccini
Acum 5 luni
Interviu cu actorul Mircea Rusu, directorul artistic al Teatrului Naţional Bucureşti: „Meseria asta de actor are ca principal motor... încrederea”
Acum 6 luni
Ferdinand Nagy, Comisar General al României la Expoziţia Mondială Dubai 2020: „Expoziţia mondială este un congres, o confluenţă globală, sunt 192 de ţări participante, un record absolut“
Acum 6 luni
Din nou reconfortantă, Orchestra Română de Tineret entuziasmează la Expo 2020
Acum 6 luni
Ne întoarcem la Sala Radio?
Acum 6 luni
Baritonul Bryn Terfel: Opera din Bucureşti trebuie să se gândească la următoarea sută de ani, să aducă tinerii pe scenă şi în sală; acesta este noul vaccin
Acum 8 luni
Festivalul Enescu - The End?
Acum 8 luni
Cristian Măcelaru ar trebui să fie viitorul director artistic al „Festivalului Enescu“
Acum 9 luni
Promenada Operei - un prim reper al anului 101 din istoria ONB
Acum 9 luni
Mâine… fără Ion Caramitru
Acum 9 luni
Baritonul Cătălin Ţoropoc: „Nimic nu poate înlocui emoţia şi vibraţia energetică din sala de spectacol, declanşate de muzică, în forma ei pură”
Acum 9 luni
Diversitatea vocilor feminine româneşti la dEvA Magic Summer
Acum 9 luni
Organistul Eduard Antal: Orga are proprietatea de a te face pe tine ca ascultător sau interpret să vibrezi la propriu împreună cu ea
Acum 10 luni
Basul Iustinian Zetea: „Posibilitatea de a te face auzit şi cunoscut e esenţială, nu se ştie niciodată de unde apare o oportunitate, un... tren”
Acum 10 luni
Recuperarea speranţei - Orchestra Română de Tineret, a şasea oară la Konzerthaus Berlin
Acum 10 luni
Dirijorul Ethan Schmeisser: „Cred că Bucureştiul ar trebui să fie un centru atractiv pentru toţi cântăreţii români”
Acum 10 luni
Baritonul Valentin Vasiliu: „Se pare că normalitatea revine, ceea ce ne dă speranţă şi o mare dorinţă de muncă”
Acum 11 luni
Operă live în aer liber la Castelul Corvinilor sau Opera Nights 2021
Acum 11 luni
Soprana Silvia Sorina Munteanu: „Publicul se plictiseşte repede de o voce mare şi frumoasă care spune doar: «Ia uitaţi-vă la mine!»”
Acum 11 luni
Tenorul Alin Stoica: „Sunt onorat să fiu primul tenor român câştigător al Premiului Luciano Pavarotti”
Acum 11 luni
4 zile de jazz şi vis cu Wynton Marsalis & JLCO în România
Acum 11 luni
Interviu. Lucian Petrean: „Artistul trebuie să aibă libertate de mişcare”
Acum 11 luni
Tenorul Andrei Lazăr: „Doar coeziunea unei echipe în întregul ei poate conduce în cele din urmă la performanţă”
Acum 11 luni
Wynton Marsalis: Suntem „flămânzi“ să cântăm după mai bine de un an de restricţii. Ne bucurăm să concertăm pentru prima oară în România!
Acum 1 an
Daniel Magdal: „Îmi doream enorm să evoluez pe prima scenă lirică a ţării,deci emoţiile erau imense”
Acum 1 an
Baritonul Iordache Basalic: „Când păşeşti pe scândura scenei, te contopeşti cu trecutul, prezentul şi viitorul acestui Templu sacru al artei”
Acum 1 an
Mezzo-soprana Mihaela Işpan: „Artiştii, absolut toţi, au nevoie de public la timpul şi locul potrivit“
Acum 1 an
Mezzo-soprana Ruxandra Donose: Nimic nu poate înlocui atmosfera specială şi magia unui concert sau a unui spectacol adevărat, cu oameni în sală şi cu oameni pe scenă
Acum 1 an
Oana Andra: „Cariera mea s-a bazat, totuşi, pe concursuri şi s-a dezvoltat atipic, fără impresari, fără audiţii, fără ruperea de ţară”
Acum 1 an
„Povestirile lui Hoffmann“ la Constanţa sau despre cum să faci vrăji de dragul artei
Acum 1 an
Rafală de premiere la opera din Bucureşti
Acum 1 an
Actorul Cristian Şofron: „Un Actor Bun, ar trebui să fie Bun şi în teatru şi în film”
Acum 1 an
Soprana Irina Iordăchescu: „Faptul că eu trăiesc acest centenar ca solist al Operei Naţionale Bucureşti este un privilegiu”
Acum 1 an
Ştefan Cazacu, laureat al Concursului „Enescu”, secţiunea violoncel: „Senzaţia aceea pe care o avem când suntem pe scenă şi ne adunăm energia pozitivă nu pot să o exprim în cuvinte”
Acum 1 an
Valentin Şerban, câştigătorul secţiunii vioară la Concursul Enescu: „E greu să fii arogant într-o meserie în care nu prea există limite”
Acum 1 an
Soprana Iulia Isaev, de la Opera din Bucureşti la Metropolitan Opera: „Nimic nu se compară cu momentul în care vezi în faţa ta mii de ochi care te privesc şi mii de suflete care respiră odată cu tine”
Acum 1 an
Dirijorul Iurie Florea: „Când ajungi să faci din plăcere meseria asta, înseamnă că ai ajuns la momentul acela de platou, de maturizare“
Acum 1 an
Dirijorul Cristian Lupeş: „Proiectul meu sibian este foarte clar: transformarea instituţiei într-un model de funcţionare european”
Acum 1 an
Dirijorul Ciprian Teodoraşcu: „Îmi lipsesc mult fosa, atmosfera spectacolelor şi, nu în cele din urmă, publicul”
Acum 1 an
Dirijorul Vlad Conta: „Perspectiva dirijorului de operă nu e privilegiată, e determinantă”
Acum 1 an
Dirijorul Tiberiu Soare: „Efortul de a înţelege ceea ce faci şi lumea în care trăieşti reprezintă, pentru mine, un deziderat al artistului din zilele noastre”
Acum 1 an
Orchestra Română de Tineret - frumoşii rebeli neesenţiali
Acum 1 an
Ruxandra Donose şi capacitatea de a dărui a artistului
Acum 1 an
O nouă vară magică şi ecoul unor seri cu muzică clasică
Acum 1 an
Sfârşit de vară… pe Teatrul Naţional
Acum 1 an
Operă şi balet în aer liber în grădinile Iaşiului
Acum 1 an
Despre luxul de a avea emoţii artistice pe viu la Festivalul Internaţional „Enescu şi muzica lumii“ de la Sinaia
Acum 1 an
Nadia Tunsu, directorul ICR Istanbul: „Emoţia actului cultural în sine a fost înlocuită subit de emoţia unei aşteptări copleşitoare şi la Istanbul”
Acum 1 an
Simona Tănăsescu, directorul ICR Budapesta: „Categoric, publicul maghiar este avid de formele tradiţionale de consum cultural”
Acum 1 an
Martin Salamon, directorul ICR Tel Aviv: „Eu de altfel nu cred – sau cel puţin refuz să cred – în trecerea majoritară a conţinutului cultural pe online“
Acum 1 an
Doina Marian: „La Paris, acum, în lipsa valurilor de vizitatori străini, până şi Gioconda poate fi contemplată în linişte şi cu tot răgazul dorit“
Acum 1 an
Muzică în aer liber în Parcul din faţa Operei din Constanţa
Acum 1 an
Bogdan Popescu, directorul ICR Stockholm: „Atenţia acordată sectoarelor culturale şi creative, care traversează un moment dificil, ar trebui să sporească“
Acum 1 an
Claudiu Florian, directorul ICR Berlin: „Artiştii ar putea contribui, prin arta lor, la micşorarea distanţării sociale, care a ajuns să se măsoare şi în atitudine“
Acum 1 an
Rudolf Dinu, directorul Accademia di Romania din Roma: „Orfan de romani şi turişti, fără maşini şi zgomote, oraşul le-a apărut unora singur şi pustiu”
Acum 1 an
Daniel Nicolescu, directorul ICR Lisabona: „Spectacolul online doar ţine locul celui din sală. Îl ţine ocupat, adică, dar nu-l poate înlocui“
Acum 1 an
Ionuţ Munteanu, directorul ICR Praga: Trăirea culturală este un eveniment în care ne reconfirmăm ca indivizi aparţinând aceleiaşi societăţi
Acum 2 ani
Liliana Ţuroiu, directorul ICR Bruxelles: „Cultura, arta contemporană, creaţia în sensul larg, nu se vor opri, cu sau fără acest virus misterios”
Acum 2 ani
Magda Stroe, coordonator al activităţii ICR Londra: „Cu lecţiile învăţate, the show must go on“
Acum 2 ani
Dorian Branea, directorul ICR New York: „Presiunea de a reporni economia, inclusiv imensa, profitabila industrie culturală, devine din ce în ce mai mare”
Acum 2 ani
Alexandra Dariescu: „Nu cred că e mai periculos să fii într-o sală de concert, decât la supermarket. Dar, din păcate, publicul trebuie să fie convins de asta”
Acum 2 ani
Mirel Taloş: „Evenimentele erau pregătite, unele cu mult timp înainte, iar anularea lor a adus cu sine, iniţial, dezamăgire, iar mai apoi teamă“
Acum 2 ani
Mihai Constantinescu: Este o situaţie gravă pe care însă lumea nu o ştie. Sunt drame nevăzute, ascunse sub „masca show-business-ului“
Acum 2 ani
Beatrice Rancea: Schimbul de energie dintre interpreţi şi public poate avea loc doar în sala de spectacol, nu în faţa unui ecran, care omoară emoţiile de pe scenă
Acum 2 ani
Daniela Vlădescu: „Artiştii, chiar dacă nu primesc întotdeauna ceea ce merită, pot vindeca suflete bolnave prin cuvânt şi gest, prin sunet şi imagini“
Acum 2 ani
Florin Estefan: „Eu nu pot să-mi imaginez o repetiţie la Operă, cu măşti pe faţă… o zi în sala de balet, acum că vine vara…“
Acum 2 ani
Marin Cazacu: „Totul a încremenit şi am sentimentul că suntem captivi într-o sală de aşteptare a unei gări unde se anunţă întârzierea trenului pe durată indefinită”
Acum 2 ani
Daniel Jinga: „Cred că niciun guvern al vreunui stat civilizat nu îşi va permite să stingă flacăra artei, ci va căuta şi găsi soluţii de a o prezerva”
Acum 2 ani
Răzvan Popovici: „Este crucial ca activitatea sectorului cultural să fie repornită cât de repede”
Acum 2 ani
Tiberiu Soare: „Artiştii vremurilor de criză se pot constitui, de cele mai multe ori involuntar, într-un exemplu de păstrători ai speranţei“
Acum 2 ani
Alexandru Tomescu: Zilele trecute ţineam în mâini vioara Stradivarius: prin câte astfel de molime, războaie şi incendii o fi trecut această fragilă fiinţă?
Acum 2 ani
Ruxandra Donose: „Oricât de creativ ai fi, oricât de productiv, nu poţi să exişti ca artist fără public“
Acum 2 ani
Matei Varga: „La finele acestei perioade, fiecare dintre noi va avea o poveste de spus”
Acum 2 ani
Cristian Măcelaru: „Pentru mine muzica devine eternă când e dăruită unei alte persoane, iar oprirea acestui proces provoacă o durere spirituală”
Acum 2 ani
Răzvan Suma: „De la acele visuri de săli grandioase am ajuns la răspunsul epocii de azi: sunt pregătit să cânt cu oricine şi oriunde”
Acum 2 ani
Horia Mihail: „Următorii câţiva ani vor fi extrem de prolifici pentru majoritatea artiştilor şi cred că până la urmă ne va fi bine, ne va fi un altfel de bine”
Acum 2 ani
Dan Dediu: „Artiştii adevăraţi vor exista în continuare, căci faci artă pentru că nu poţi altfel, e un mod de existenţă”
Acum 2 ani
Ion Bogdan Ştefănescu: Argumentul suprem este şi definiţia perfectă a muzicii pe care a dat-o Nichita Stănescu
Acum 2 ani
INTERVIU Dirijorul Cristian Mandeal, la 74 de ani: „Să sperăm într-o renaştere comună, aşa cum omenirea a dovedit dintotdeauna că este capabilă să o facă”
Acum 2 ani
Actorul Cătălin Frăsinescu: „Noi, ca specie, suntem făcuţi să fim împreună, să ne simţim aproape unul pe celălalt; aşa este şi teatrul real, în sala de spectacol”
Acum 2 ani
Interviu Gabriel Croitoru: Chiar dacă suntem confruntaţi cu această situaţie, cred că ne putem baza pe valorile cumpătării şi promovării vieţii culturale
Acum 2 ani
Semne de vitalitate şi exuberanţă pentru cultura română
Acum 2 ani
Marin Cazacu, Orchestrele Române de Tineret şi Violoncellissimo – ambasadori culturali ai României
Acum 2 ani
Însufleţitorul Marin Cazacu
Acum 2 ani
Despre Festivalul „George Enescu“, cu faţa spre public
Acum 2 ani
Despre un altfel de Don Quijote, Sancho Panza şi despre trupele lor de muzicieni cucerind publicul din Hamburg
Acum 2 ani
Orchestra Română de Tineret şi Cristian Mandeal – traseu de vară Sinaia, Bucureşti, Berlin
Acum 2 ani
O vară de concerte cu orgă la Sighişoara în Biserica din deal şi Biserica mănăstirii dominicane
Acum 2 ani
Verbier - un festival la înălţime
Acum 2 ani
„Vara Magică“ a început cu Virtuozii din Bucureşti şi Horia Andreescu
Acum 2 ani
My Fair Lady străluceşte pe scena Sălii Mari a Palatului
Acum 2 ani
Un Evgheni Oneghin pentru două capitale
Acum 2 ani
Distribuţie internaţională în Lacul lebedelor... pe lac în cea mai scurtă noapte a anului
Acum 3 ani
Horia Andreescu şi privilegierea romantismului
Acum 3 ani
O stagiune discretă, dar intensă, la Sala Radio
Acum 3 ani
Eclectic şi surprinzător - Blue Noise la ARCUB
Acum 3 ani
Bloguri
1
2
3
Modifică Setările