Adevarul.ro
Autentificare
Conecteaza-te cu contul de facebook.
Sign in with Facebook
SAU
Foloseste adresa ta de mail si parola
Email
Parola
Tine-ma minte
Adevarul.ro
Creeaza cont
Foloseste versiunea web pentru creare, activare si personalizare profil.
National
POST
Recuperare Parola
Email
Introduceti adresa de email pentru a primi parola
Versiunea Web
Creeaza cont
Autentificare
Sectiuni
Populare
Ultima oră
Orașul meu
LIVE
Oltea Şerban-Pârâu
Muzicolog şi critic muzcal
100 Articole publicate
José Cura şi naşterea unui nou festival de muzică clasică în Croaţia, cu muzicieni români invitaţi. Interviu cu dirijorul, compozitorul şi iniţiatorul festivalului
Acum 27 zile
Athenaeum Summer Festival – surpriza unei veri muzicale clasice în Bucureşti
Acum 1 lună
De la Lacul lebedelor, Ora spaniolă şi Copilul şi vrăjile, la Zorba – Bucharest Opera Festival continuă
Acum 1 lună
Don Giovanni – Andrei Şerban – Opera din Bucureşti, un potenţial „smashing success” al scenei româneşti actuale
Acum 1 lună
Liliana Staicu: „Pornim într-adevăr de la un nou moment zero”
Acum 4 luni
Orchestra Naţională Radio, Cristian Măcelaru, aniversări şi noi începuturi...
Acum 4 luni
Misiune imposibilă - şi totuşi... Orchestra Operei Naţionale din Bucureşti a cântat la Expo 2020 Dubai în ianuarie 2022
Acum 6 luni
De la Scala din Milano şi Metropolitan Opera, soprana Irina Lungu încheie anul 2021 la Opera Naţională Bucureşti invitată în Boema de Puccini
Acum 7 luni
Interviu cu actorul Mircea Rusu, directorul artistic al Teatrului Naţional Bucureşti: „Meseria asta de actor are ca principal motor... încrederea”
Acum 7 luni
Ferdinand Nagy, Comisar General al României la Expoziţia Mondială Dubai 2020: „Expoziţia mondială este un congres, o confluenţă globală, sunt 192 de ţări participante, un record absolut“
Acum 8 luni
Din nou reconfortantă, Orchestra Română de Tineret entuziasmează la Expo 2020
Acum 8 luni
Ne întoarcem la Sala Radio?
Acum 8 luni
Baritonul Bryn Terfel: Opera din Bucureşti trebuie să se gândească la următoarea sută de ani, să aducă tinerii pe scenă şi în sală; acesta este noul vaccin
Acum 10 luni
Festivalul Enescu - The End?
Acum 10 luni
Cristian Măcelaru ar trebui să fie viitorul director artistic al „Festivalului Enescu“
Acum 10 luni
Promenada Operei - un prim reper al anului 101 din istoria ONB
Acum 11 luni
Mâine… fără Ion Caramitru
Acum 11 luni
Baritonul Cătălin Ţoropoc: „Nimic nu poate înlocui emoţia şi vibraţia energetică din sala de spectacol, declanşate de muzică, în forma ei pură”
Acum 11 luni
Diversitatea vocilor feminine româneşti la dEvA Magic Summer
Acum 11 luni
Organistul Eduard Antal: Orga are proprietatea de a te face pe tine ca ascultător sau interpret să vibrezi la propriu împreună cu ea
Acum 1 an
Basul Iustinian Zetea: „Posibilitatea de a te face auzit şi cunoscut e esenţială, nu se ştie niciodată de unde apare o oportunitate, un... tren”
Acum 1 an
Recuperarea speranţei - Orchestra Română de Tineret, a şasea oară la Konzerthaus Berlin
Acum 1 an
Dirijorul Ethan Schmeisser: „Cred că Bucureştiul ar trebui să fie un centru atractiv pentru toţi cântăreţii români”
Acum 1 an
Baritonul Valentin Vasiliu: „Se pare că normalitatea revine, ceea ce ne dă speranţă şi o mare dorinţă de muncă”
Acum 1 an
Operă live în aer liber la Castelul Corvinilor sau Opera Nights 2021
Acum 1 an
Soprana Silvia Sorina Munteanu: „Publicul se plictiseşte repede de o voce mare şi frumoasă care spune doar: «Ia uitaţi-vă la mine!»”
Acum 1 an
Tenorul Alin Stoica: „Sunt onorat să fiu primul tenor român câştigător al Premiului Luciano Pavarotti”
Acum 1 an
4 zile de jazz şi vis cu Wynton Marsalis & JLCO în România
Acum 1 an
Interviu. Lucian Petrean: „Artistul trebuie să aibă libertate de mişcare”
Acum 1 an
Tenorul Andrei Lazăr: „Doar coeziunea unei echipe în întregul ei poate conduce în cele din urmă la performanţă”
Acum 1 an
Wynton Marsalis: Suntem „flămânzi“ să cântăm după mai bine de un an de restricţii. Ne bucurăm să concertăm pentru prima oară în România!
Acum 1 an
Daniel Magdal: „Îmi doream enorm să evoluez pe prima scenă lirică a ţării,deci emoţiile erau imense”
Acum 1 an
Baritonul Iordache Basalic: „Când păşeşti pe scândura scenei, te contopeşti cu trecutul, prezentul şi viitorul acestui Templu sacru al artei”
Acum 1 an
Mezzo-soprana Mihaela Işpan: „Artiştii, absolut toţi, au nevoie de public la timpul şi locul potrivit“
Acum 1 an
Mezzo-soprana Ruxandra Donose: Nimic nu poate înlocui atmosfera specială şi magia unui concert sau a unui spectacol adevărat, cu oameni în sală şi cu oameni pe scenă
Acum 1 an
Oana Andra: „Cariera mea s-a bazat, totuşi, pe concursuri şi s-a dezvoltat atipic, fără impresari, fără audiţii, fără ruperea de ţară”
Acum 1 an
„Povestirile lui Hoffmann“ la Constanţa sau despre cum să faci vrăji de dragul artei
Acum 1 an
Rafală de premiere la opera din Bucureşti
Acum 1 an
Actorul Cristian Şofron: „Un Actor Bun, ar trebui să fie Bun şi în teatru şi în film”
Acum 1 an
Soprana Irina Iordăchescu: „Faptul că eu trăiesc acest centenar ca solist al Operei Naţionale Bucureşti este un privilegiu”
Acum 1 an
Ştefan Cazacu, laureat al Concursului „Enescu”, secţiunea violoncel: „Senzaţia aceea pe care o avem când suntem pe scenă şi ne adunăm energia pozitivă nu pot să o exprim în cuvinte”
Acum 1 an
Valentin Şerban, câştigătorul secţiunii vioară la Concursul Enescu: „E greu să fii arogant într-o meserie în care nu prea există limite”
Acum 1 an
Soprana Iulia Isaev, de la Opera din Bucureşti la Metropolitan Opera: „Nimic nu se compară cu momentul în care vezi în faţa ta mii de ochi care te privesc şi mii de suflete care respiră odată cu tine”
Acum 1 an
Dirijorul Iurie Florea: „Când ajungi să faci din plăcere meseria asta, înseamnă că ai ajuns la momentul acela de platou, de maturizare“
Acum 1 an
Dirijorul Cristian Lupeş: „Proiectul meu sibian este foarte clar: transformarea instituţiei într-un model de funcţionare european”
Acum 1 an
Dirijorul Ciprian Teodoraşcu: „Îmi lipsesc mult fosa, atmosfera spectacolelor şi, nu în cele din urmă, publicul”
Acum 1 an
Dirijorul Vlad Conta: „Perspectiva dirijorului de operă nu e privilegiată, e determinantă”
Acum 1 an
Dirijorul Tiberiu Soare: „Efortul de a înţelege ceea ce faci şi lumea în care trăieşti reprezintă, pentru mine, un deziderat al artistului din zilele noastre”
Acum 1 an
Orchestra Română de Tineret - frumoşii rebeli neesenţiali
Acum 1 an
Ruxandra Donose şi capacitatea de a dărui a artistului
Acum 1 an
O nouă vară magică şi ecoul unor seri cu muzică clasică
Acum 1 an
Sfârşit de vară… pe Teatrul Naţional
Acum 1 an
Operă şi balet în aer liber în grădinile Iaşiului
Acum 2 ani
Despre luxul de a avea emoţii artistice pe viu la Festivalul Internaţional „Enescu şi muzica lumii“ de la Sinaia
Acum 2 ani
Nadia Tunsu, directorul ICR Istanbul: „Emoţia actului cultural în sine a fost înlocuită subit de emoţia unei aşteptări copleşitoare şi la Istanbul”
Acum 2 ani
Simona Tănăsescu, directorul ICR Budapesta: „Categoric, publicul maghiar este avid de formele tradiţionale de consum cultural”
Acum 2 ani
Martin Salamon, directorul ICR Tel Aviv: „Eu de altfel nu cred – sau cel puţin refuz să cred – în trecerea majoritară a conţinutului cultural pe online“
Acum 2 ani
Doina Marian: „La Paris, acum, în lipsa valurilor de vizitatori străini, până şi Gioconda poate fi contemplată în linişte şi cu tot răgazul dorit“
Acum 2 ani
Muzică în aer liber în Parcul din faţa Operei din Constanţa
Acum 2 ani
Bogdan Popescu, directorul ICR Stockholm: „Atenţia acordată sectoarelor culturale şi creative, care traversează un moment dificil, ar trebui să sporească“
Acum 2 ani
Claudiu Florian, directorul ICR Berlin: „Artiştii ar putea contribui, prin arta lor, la micşorarea distanţării sociale, care a ajuns să se măsoare şi în atitudine“
Acum 2 ani
Rudolf Dinu, directorul Accademia di Romania din Roma: „Orfan de romani şi turişti, fără maşini şi zgomote, oraşul le-a apărut unora singur şi pustiu”
Acum 2 ani
Daniel Nicolescu, directorul ICR Lisabona: „Spectacolul online doar ţine locul celui din sală. Îl ţine ocupat, adică, dar nu-l poate înlocui“
Acum 2 ani
Ionuţ Munteanu, directorul ICR Praga: Trăirea culturală este un eveniment în care ne reconfirmăm ca indivizi aparţinând aceleiaşi societăţi
Acum 2 ani
Liliana Ţuroiu, directorul ICR Bruxelles: „Cultura, arta contemporană, creaţia în sensul larg, nu se vor opri, cu sau fără acest virus misterios”
Acum 2 ani
Magda Stroe, coordonator al activităţii ICR Londra: „Cu lecţiile învăţate, the show must go on“
Acum 2 ani
Dorian Branea, directorul ICR New York: „Presiunea de a reporni economia, inclusiv imensa, profitabila industrie culturală, devine din ce în ce mai mare”
Acum 2 ani
Alexandra Dariescu: „Nu cred că e mai periculos să fii într-o sală de concert, decât la supermarket. Dar, din păcate, publicul trebuie să fie convins de asta”
Acum 2 ani
Mirel Taloş: „Evenimentele erau pregătite, unele cu mult timp înainte, iar anularea lor a adus cu sine, iniţial, dezamăgire, iar mai apoi teamă“
Acum 2 ani
Mihai Constantinescu: Este o situaţie gravă pe care însă lumea nu o ştie. Sunt drame nevăzute, ascunse sub „masca show-business-ului“
Acum 2 ani
Beatrice Rancea: Schimbul de energie dintre interpreţi şi public poate avea loc doar în sala de spectacol, nu în faţa unui ecran, care omoară emoţiile de pe scenă
Acum 2 ani
Daniela Vlădescu: „Artiştii, chiar dacă nu primesc întotdeauna ceea ce merită, pot vindeca suflete bolnave prin cuvânt şi gest, prin sunet şi imagini“
Acum 2 ani
Florin Estefan: „Eu nu pot să-mi imaginez o repetiţie la Operă, cu măşti pe faţă… o zi în sala de balet, acum că vine vara…“
Acum 2 ani
Marin Cazacu: „Totul a încremenit şi am sentimentul că suntem captivi într-o sală de aşteptare a unei gări unde se anunţă întârzierea trenului pe durată indefinită”
Acum 2 ani
Daniel Jinga: „Cred că niciun guvern al vreunui stat civilizat nu îşi va permite să stingă flacăra artei, ci va căuta şi găsi soluţii de a o prezerva”
Acum 2 ani
Răzvan Popovici: „Este crucial ca activitatea sectorului cultural să fie repornită cât de repede”
Acum 2 ani
Tiberiu Soare: „Artiştii vremurilor de criză se pot constitui, de cele mai multe ori involuntar, într-un exemplu de păstrători ai speranţei“
Acum 2 ani
Alexandru Tomescu: Zilele trecute ţineam în mâini vioara Stradivarius: prin câte astfel de molime, războaie şi incendii o fi trecut această fragilă fiinţă?
Acum 2 ani
Ruxandra Donose: „Oricât de creativ ai fi, oricât de productiv, nu poţi să exişti ca artist fără public“
Acum 2 ani
Matei Varga: „La finele acestei perioade, fiecare dintre noi va avea o poveste de spus”
Acum 2 ani
Cristian Măcelaru: „Pentru mine muzica devine eternă când e dăruită unei alte persoane, iar oprirea acestui proces provoacă o durere spirituală”
Acum 2 ani
Răzvan Suma: „De la acele visuri de săli grandioase am ajuns la răspunsul epocii de azi: sunt pregătit să cânt cu oricine şi oriunde”
Acum 2 ani
Horia Mihail: „Următorii câţiva ani vor fi extrem de prolifici pentru majoritatea artiştilor şi cred că până la urmă ne va fi bine, ne va fi un altfel de bine”
Acum 2 ani
Dan Dediu: „Artiştii adevăraţi vor exista în continuare, căci faci artă pentru că nu poţi altfel, e un mod de existenţă”
Acum 2 ani
Ion Bogdan Ştefănescu: Argumentul suprem este şi definiţia perfectă a muzicii pe care a dat-o Nichita Stănescu
Acum 2 ani
INTERVIU Dirijorul Cristian Mandeal, la 74 de ani: „Să sperăm într-o renaştere comună, aşa cum omenirea a dovedit dintotdeauna că este capabilă să o facă”
Acum 2 ani
Actorul Cătălin Frăsinescu: „Noi, ca specie, suntem făcuţi să fim împreună, să ne simţim aproape unul pe celălalt; aşa este şi teatrul real, în sala de spectacol”
Acum 2 ani
Interviu Gabriel Croitoru: Chiar dacă suntem confruntaţi cu această situaţie, cred că ne putem baza pe valorile cumpătării şi promovării vieţii culturale
Acum 2 ani
Semne de vitalitate şi exuberanţă pentru cultura română
Acum 2 ani
Marin Cazacu, Orchestrele Române de Tineret şi Violoncellissimo – ambasadori culturali ai României
Acum 2 ani
Însufleţitorul Marin Cazacu
Acum 2 ani
Despre Festivalul „George Enescu“, cu faţa spre public
Acum 2 ani
Despre un altfel de Don Quijote, Sancho Panza şi despre trupele lor de muzicieni cucerind publicul din Hamburg
Acum 3 ani
Orchestra Română de Tineret şi Cristian Mandeal – traseu de vară Sinaia, Bucureşti, Berlin
Acum 3 ani
O vară de concerte cu orgă la Sighişoara în Biserica din deal şi Biserica mănăstirii dominicane
Acum 3 ani
Verbier - un festival la înălţime
Acum 3 ani
„Vara Magică“ a început cu Virtuozii din Bucureşti şi Horia Andreescu
Acum 3 ani
My Fair Lady străluceşte pe scena Sălii Mari a Palatului
Acum 3 ani
Un Evgheni Oneghin pentru două capitale
Acum 3 ani
Distribuţie internaţională în Lacul lebedelor... pe lac în cea mai scurtă noapte a anului
Acum 3 ani
Bloguri
2
3
4
Modifică Setările