Hanno Berg
Autor, jurnalist, editor, speaker
Rareș Iordache este autor, jurnalist, blogger și doctor în filosofie.
A scris volumul „Selfie, descoperirea feței”, Editura Tritonic, Bucuresti, 2014 și și-a sustinut public teza de doctorat pe 27 septembrie 2013 la Universitatea Babeș-Bolyai, titlul lucrării fiind: „Viralitatea în virtual. Introducere în teoria viralului”. A scris și scrie pentru mai multe reviste/ platforme din țară și străinătate.
Ca profesie, activează în domeniul IT ca manager dezvoltare brand, conținut & date
Articole scrise de Hanno Berg
Traversatul Clujului a devenit cu timpul o problemă majoră, iar autorităţile staţionează în găsirea de soluţii viabile. Oraşul e un prizonier al maşinilor. Aşa mi-a venit ideea unui experiment inedit: bicicletă vs pilot de raliuri pe un traseu care s...
Opinii
14 mart. 2017
Ziua când toată lumea a stat lipită de monitoare, tv-uri sau calculatoare, pentru a privi un şir aproape nesfârşit de spectacole triste, sinistre. După live-urile din Siria cu bombardamente în direct pe reţelele de socializare, a venit rândul Europei...
Opinii
20 dec. 2016
Ursul e, prin definiţie, bestie, dihanie sau fiară. Nu vorbesc aici despre mentalul colectiv al românilor, căci şi prin alte părţi mai civilizate, să le numesc aşa, se întâmplă acelaşi lucru. Nu cu mult timp în urmă, Norvegia a decis să-şi decimeze p...
Opinii
14 oct. 2016
Ne întrebăm de pe unde au unii copii anumite apucături mai ciudate, la limita violenţei, dar nu ne străduim îndeajuns de mult să ne tragem, de pe faţă, vălul de ignoranţă de care dăm dovadă în privinţa acestei chestiuni foarte sensibile.
Opinii
17 apr. 2016
Nu e nimic nou sub soare ca la ANAF să existe absurdităţi, după cum, la fel, nu e nou ca aceeaşi instituţie să nu se joace atunci când este vorba despre aplicarea unor sentinţe judecătoreşti definitive. ANAF-ul este un organ care intră fără menajamen...
Opinii
19 feb. 2016
Piaţa e-commerce din România este foarte diferită de ceea ce se întâmplă în afara ţării. Voi lua doar exemplul construirii site-urilor, aceste prime şi, uneori singulare, instrumente prin care diferitele afaceri îşi vând şi promovează produsele. Dacă...
Opinii
29 oct. 2015
Premisă: Junior Chamber International (JCI) organizează la Cluj-Napoca, între 15 şi 18 octombrie, o conferinţă dedicată oraşelor inteligente, totul fiind sub cupola temei Smart and Innovative Cities. Este un concept foarte frumos, dar vă voi spune că...
Opinii
11 oct. 2015
Acest lucru este de ordinul SF-ului pentru un angajat şi o glumă bună pentru orice angajator din România. Da, pentru că trăim într-o cultură a muncii în absenţa unor elemente de tipul productivitate, creativitate sau eficienţă. Recent, mai multe surs...
Opinii
07 oct. 2015
1785 sau 4646 de refugiaţi pentru România, peste 31.000 pentru Germania, 24.031 pentru Franţa. Acestea sunt alocările unor cifre pentru anumite ţări, de cifre, nu de oameni. X firmă are 4000 de angajaţi în România şi mai vrea 100 sau firma Y a conced...
Opinii
16 sept. 2015
Un tip intră în biroul unei companii IT, se pune la un computer şi exclamă cu licăriri în ochi: aici se întâmplă magiile! Era lovit sau prizase ceva, nu avea habar ce şi cum, dar ştia că acolo, în spate, se întâmplă ceva ascuns, chestii la care el nu...
Opinii
14 aug. 2015
Noile tehnologii şi-au asumat într-un mod indirect rolul de a face comunicarea mai clară, mai simplă. Demersul acesta ar putea fi încadrat la +structuralism, cu câteva recuperări istorice şi isterice ale ustensilei similare unei mathesis universalis....
Opinii
10 aug. 2015
Pare o frântură desprinsă dintr-un SF, dar vă asigur că nu este. Oricum, iniţiatorii proiectului The Grid se cred nişte cosmonauţi în domeniul lor, iar faptul că vorbesc despre algoritmi care te înţeleg nu face decât să le crediteze ideea.
Opinii
30 iul. 2015
Comunicarea fără comunicare este un chin, unul al forţării unei analize în absenţa substratului consistent al înţelegerii fenomenului respectiv. Scriitorul Andrei Pleşu se încumetă să vorbească despre comunicarea virtuală, însă lucrurile nu ies tocma...
Opinii
18 feb. 2015
#JeSuisCharlie, un mesaj contagios răspândit într-un interval de câteva ore de la evenimentele triste care au avut loc în Franţa. Nu vă voi spune ce reprezintă satira, nici ce efecte sau însemnătate au evenimentele petrecute în Paris, sunt destui spe...
Opinii
11 ian. 2015
Nu ar mai trebui să ni se pară nimic ieşit din comun faptul că mediul online poate exercita o influenţă covârştitoare asupra mediului offline. Nu în 2014! Oamenii pare că au conştientizat că nu este suficientă participare prin like-uri şi share-uri, ...
Opinii
18 nov. 2014