Arte

articolul anterior articolul urmator

După mai bine de un secol, două partituri originale de Holst au fost descoperite în Noua Zeelandă

0
19 Jul 2017 16:15:08
Autor: Dana Mischie
Bronya Dean, Gloria Pheasant and Justus Rozemond  examinând una dintre cele două partituri descoperite FOTOGRAFII: Bay of Plenty Symphonia
Bronya Dean, Gloria Pheasant and Justus Rozemond  examinând una dintre cele două partituri descoperite FOTOGRAFII: Bay of Plenty Symphonia

Două partituri originale ale compozitorului britanic Gustav Holst (1874-1934) au fost descoperite într-o bibliotecă din Noua Zeelandă, după mai bine de un secol de când au fost scrise, informează The Guardian.

„Cântece folk din Somerset” (Folk Songs from Somerset) şi „Două cântece fără cuvinte” (Two Songs Without Words) au fost scrise în 1906 şi au fost redescoperite în biblioteca Bay of Plenty Symphonia. Încă nu se ştie cum au ajuns cele două compoziţii în Noua Zeelandă, dar unul dintre muzicienii care s-au ocupat de ea, Bronya Dean, a declarat că sunt într-o condiţie excelentă, cu semne minime de deteriorare. 

Dean a fost cea care a autentificat partiturile comparând scrisul, adresa şi semnătura lui Holst cu surse de pe internet, confirmarea venind din partea Arhivei Holst din Marea Britanie, după cum scrie The Guardian. 
Conform Bay of Plenty Symphonia, cele două compoziţii au fost interpretate ultima dată în 1906, sub bagheta lui Holst.
După acest concert, compozitorul a revizuit partitura şi a transformat-o într-o compoziţie nouă, ”A Somerset Rhapsody”, care a fost publicată în 1907 şi care continuă să fie şi astăzi interpretată. 
Partitura originală Cântece folk din Somerset” (Folk Songs from Somerset) nu a fost niciodată publicată şi nu a mai fost auzită de peste un  secol. 
Directorul muzical al Bay of Plenty Symphonia, Justus Rozemond, a declarat că atunci când a văzut pentru prima oară partiturile, acum câţiva ani, în timp ce curăţa arhiva împreună cu bibliotecara Gloria Pheasant, a fost sceptic.
„Semnele erau acolo, cum ar fi faptul că scrisul se potrivea, că adresa de pe prima pagină era aceeaşi, dar tot nu credeam. Viaţa de învaţă să fii sceptic dacă lucrurile arată prea bine ca să fie adevărat”, a spus Rozemond pentru The Guardian. 
Legat de felul în care cele două compoziţii au ajuns tocmai în Noua Zeelandă, cei care le-au descoperit sunt de părere că singura variantă ar fi că partiturile ar fi fost aduse de cântăreţul la flaut Stanley Farnsworth care a condus orchestra Bay of Plenty Symphonia în jurul anilor '60, după cum informează tvnz.co.nz.
„Avem nişte indicii care sugerează că partiturile au fost folosite de Farnsworth, da nu ştim cum a ajuns Farnsworth în posesia lor sau care era legătura lui cu Holst”, a spus Bronya Dean. 
Rozemond a adăugat că cel mai probabil, partiturile vor fi trimise în Anglia, unde, consideră el, acestea aparţin de drept şi unde ar putea fi studiate de cei care se ocupă de Arhiva Holst.
 
Gustav Theodore Holst a fost un compozitor britanic şi profesor. Cunoscut mai ales pentru aranjamentul pentru orchestră, „Planetele”, a compus un număr mare de opere care aparţin de o gamă variată de genuri, dar care nu s-au bucurat de acelaşi succes. Stilul său unic de a compune a fost un produs al mai multor influenţe de seamă precum Richard Wagner şi Richard Strauss. 
De asemenea, Holst a fost unul dintre puţinii compozitori interesaţi să folosească cântece folk în compoziţiile sale.
 
 
 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările