Festivalul Enescu în revista „Opera” (UK)

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Wozzeck” a fost unul dintre cele mai interesante spectacole de la Enescu 2015 (în imagine: Michael Volle şi Evelyn Herlitzius, foto © Romeo Zaharia)
„Wozzeck” a fost unul dintre cele mai interesante spectacole de la Enescu 2015 (în imagine: Michael Volle şi Evelyn Herlitzius, foto © Romeo Zaharia)

Descrisă de către Daily Telegraph drept „biblia industriei”, revista britanică „Opera” a fost şi este în continuare cel mai important comentator al scenei lirice mondiale din ultimii 65 de ani.

Publicaţia a fost fondată în 1950 de către Lordul Harewood şi de atunci acoperă fără rival evenimentele din lumea operei, printr-un amestec de cronici (spectacole, înregistrări, cărţi) şi analize, plus publicarea calendarelor teatrelor de operă din toată lumea, dar şi prin faimoasa rubrică We hear that(„Am auzit că”... n.n.). Editori şefi de durată lungă – Harold Rosenthal, Rodney Milnes şi (din anul 2000) John Allison – au asigurat continuitatea revistei, iar consiliul editorial include pe cei mai remarcabili critici de operă din presa britanică. Cu sediul în Londra, publicaţia dispune de o inegalabilă reţea internaţională de corespondenţi, acoperind spectacole din întreaga lume.

Aceasta este prezentarea

online

a revistei britanice Opera Magazine, care a publicat în numărul pe luna Decembrie 2015 o pagină întreagă despre Festivalul Enescu. Mai exact, având în vedere specificul publicaţiei, este vorba despre opera care s-a cântat în cadrul festivalului.

În acelaşi număr puteţi citi un material amplu despre Damiano Michieletto, regizorul care a provocat un val de huiduieli la Royal Opera House în vara aceasta cu producţia sa pentru Guillaume Tell şi care revine în acest sezon pentru a regiza Cavalleria rusticana şi Pagliacci. Un alt articol foarte interesant este cel despre Haendel şi legăturile acestuia cu investitorii săi, traficanţi de sclavi în secolul XVIII. Un al treilea material amplu este dedicat lui Sibelius şi operei sale neterminate Fecioara din turn, în timp ce rubrica Oraşul lunii este dedicată Operei din Odessa. Printre spectacolele de operă recenzate se numără Macbeth de la Viena (cu George Petean în rolul principal), L'elisir d'amore de la Monnaie (în regia aceluiaşi Damiano Michieletto), The Greek Passion de Bohuslav Martinů de la Essen, Festivalul de operă de la Martina Franca, Notorious de Hans Gefors, după filmul lui Hitchcock, la Göteborg (cu Nina Stemme), dar şi recentele spectacole de la Metropolitan cu Il trovatore, Tannhäuser (care au putut fi văzute la cinema şi în România) şi Anna Bolena (cu Sandra Radvanovsky). Discul lunii, ales de redacţie, este

Il re pastore

de Mozart, dirijat de Ian Page. În fine, dar important pentru amatorii de operă din România, Opera Magazine prezintă în acest număr şi omagiul postum adus artiştilor Eleonora Enăchescu, Dan Iordăchescu şi Cornel Stavru, recent dispăruţi.

După ştiinţa mea, este singurul articol apărut în presa muzicală internaţională în ediţie tipărită, ceea ce ar merita poate o discuţie separată privind ecourile internaţionale reale (şi nu foarte mari) pe care le are Festivalul Enescu în lume.

Citiţi articolul despre din Opera Magazine, tradus în limba română, pe blogul

Festivalul Enescu în revista „Opera” (UK)

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite