„Iluzia timpului“, revelată de Albert Kaan într-o nouă expoziţie la galeria 418 de la Cetate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Artista şi curatoarea Simona Vilău,
„responsabilă“ de toate aceste expoziţii organizate de 418 Contemporary Art Gallery     FOTOGRAFII: 418 Contemporary Art
 Gallery
Artista şi curatoarea Simona Vilău, „responsabilă“ de toate aceste expoziţii organizate de 418 Contemporary Art Gallery     FOTOGRAFII: 418 Contemporary Art Gallery

Sâmbătă, 2 iunie, de la ora 14.00 până seara târziu, la 418 Contemporary Art Gallery din localitatea Cetate de pe malul Dunării, are loc vernisajul unei noi expoziţii a artistului contemporan Albert Kaan, intitulată „Form Vibration / Time Illusion“ şi curatoriată de neobositul curator independent Simona Vilău.

pe umbroasa Intrare a Armaşului), precum şi la relocarea galeriei de anul trecut la Cetate (reşedinţă culturală şi galerie de artă, având şi o grădină labirintică, un „parc cu statui“ bomarzian, care tinde să devină un centru cultural după tipic occidental), şi ale cărui lucrări au mai putut fi văzute în aceste zile şi la noua galerie de artă Cazul 101 (Carol Davila 101), în cadrul expoziţiei colective „Qvasi“, ocazionată de Romanian Design Week.

Totodată, o nouă expoziţie organizată de 418 Contemporary Art Gallery, în colaborare cu UNAgaleria (galeria Universităţii de Arte), va avea vernisajul luni seară, pe 4 iunie, de la ora 18.00, la sediul UNA din str. Băiculeşti, nr. 29 (Combinatul Fondului Plastic), Bucureşti: „The Origin of Boxes“, de Ştefan Radu Creţu, curatoriată de aceeaşi neobosită Simona Vilău. „De unde se trag creaturile construite de Ştefan Radu Creţu? Cu ocazia expoziţiei curente, misterul va fi descoperit.

Parafrazându-l pe Charles Darwin cu a sa Origine a speciilor, artistul face un fel de arbore genealogic al propriilor invenţii“,

spune curatoarea. Expoziţia va rămâne deschisă la UNA până pe 17 iunie.



Revenind la Albert Kaan, acesta „este un tânăr artist care explorează diverse experienţe senzoriale şi mentale mai puţin obişnuite şi le transferă în material. Mai mult decât trăite fulgurant, ele sunt proiectate, gândite, imaginate şi apoi transformate în structuri solide, permanente“, spune curatoarea Simona Vilău.

Ştefan Radu Creţu
Albert Kaan
„Aşa cum fotografia imortalizează momente, reţelele metalice create de artist îi conservă firimituri de gânduri şi amintirea unor amintiri. Prin reducţie formală şi geometrii simplificate, el reuşeşte să extragă esenţialul din haosul senzorial.

Combinaţia metalului cu lumina şi culoarea transformă mediile clasice în idei post-conceptuale, iar intenţia şi procesul de a eterniza experienţe polisenzoriale într-o singură instanţă, ca în fotografie, potenţează sensul polimorf al obiectelor-instanţe.“ (Simona Vilău – curator)

Citeşte şi:

Frumuseţea „unui sentiment abstract“, redată de şase tineri artişti vizuali români

Artă contemporană, în Bucureşti şi la Cetate, prin Fundaţia Joana Grevers

„Cetatea“ artelor contemporane s-a mutat pe malul Dunării

Albert Kaan
Albert Kaan

„Form Vibration / Time Illusion“, de Albert Kaan

Albert Kaan
Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite