Interviu cu percuţionistul Zoli TÓTH la începutul turneului Bach in ShowBiz

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Zoli TOTH
Zoli TOTH

Zoli TÓTH – promotorul neconvenţional al muzicii de percuţie din România – este “Bach in ShowBiz” din 30 aprilie. Artistul prezintă un spectacol inedit cu muzică de Adrian Enescu pe teme de Johann Sebastian Bach, completată cu un show unic de proiecţii 3D marca “Les Ateliers Nomad”.

Toate acestea într-un turneu naţional, alături de Zoli TÓTH Project: Amalia Gîscă – vioară, Flaminia Nastai – violoncel şi Bogdan Pop – percuţie. Turneul va vizita oraşele Ploieşti, Craiova, Timişoara, Oradea, Satu Mare, Cluj-Napoca, Piteşti, Braşov, Târgu-Mureş, Sibiu, Deva şi se va încheia în 5 iunie la Sala Radio din Bucureşti. 

Fondator şi lider al celebrei trupe SISTEM, Zoli TÓTH doreşte ca prin Turneul “Bach in ShowBiz” să revină la formaţia sa de muzician clasic, trecută însă prin filtrul experienţei lui în showbiz. Detalii într-un interviu oferit de muzician:

Cum s-a născut ideea proiectului „Bach în ShowBiz”?

Din dorinţa de a cânta din nou clasic după 15 ani de showbiz, din dorinţa de a-l reinventa pe Johann Sebastian Bach - eu cu Bach nu am fost foarte mare prieten în facultate – şi, nu în ultimul rând, datorită faptului că am o colaborare foarte bună cu Adrian Enescu.


Ce înseamnă a-l reinventa pe Bach în acest context?

În acest moment, în rândul tinerilor şi nu numai, muzica clasică pare ceva foarte prăfuit. Eu nu sunt de acord absolut deloc şi mi-am dorit tare mult să am posibilitatea de a lua un nume mare din muzica clasică – recunosc, să profit într-un fel de Bach – şi să demonstrez publicului că în momentul în care vii cu măcar puţină inovaţie poţi să faci ceva cu totul şi cu totul nou, bazat bineînţeles pe genialitatea lui Johann Sebastian în acest caz.


Care sunt elementele de inedit din acest proiect? Pentru că sunt cu siguranţă mai multe.

Mai înainte de toate este formula de pe scenă, şi anume doi percuţionişti (unul care cântă la instrumente ritmice, unul la instrumente melodice), violoncel şi vioară. Este o formulă care, până în acest moment, nu se regăseşte niciunde, cel puţin pe scenele de muzică clasică din lume. Apoi, colaborarea cu Adrian Enescu – pionierul muzicii electronice din România. Acest fusion între clasic şi pop-jazz-rock mi se pare un lucru iarăşi inedit. Nu în ultimul rând, prezenţa celor de la „Les ateliers nomad”, cei care realizează proiecţiile 3D în timpul concertului, ceea ce înseamnă că „Bach în ShowBiz” este mai mult decât un concert de muzică clasică şi fusion cu diferite genuri muzicale, este un adevărat concert multimedia.


Cărui public aţi spune că se adresează acest turneu?

Sper că de la tineri de 14 ani şi până la tineri de 84 de ani. Cred că pentru toţi cei care au ascultat cel puţin o dată Bach va fi de interes. Şi, bineînţeles, şi celor care au ascultat 15 ani Sistem. Cred că publicul din sălile de concerte va fi ca şi muzica, adică un fusion de la cei care sunt iubitori de muzică clasică până la cei care sunt iubitori de  muzică experimentală.

Interviu realizat de Andreea Chiselev pentru Radio România Muzical

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite