Arte

articolul anterior articolul urmator

Proiecte semnate de Cristian Mungiu, Ivana Mladenovic, Radu Jude şi Cristi Puiu, finanţate prin Centrul Naţional al Cinematografiei

1
28 Jul 2021 16:48:56
Autor: News.ro
Foto Arhivă
Foto Arhivă

Proiecte semnate de Cristian Mungiu, Ivana Mladenovic, Radu Jude, Adina Pintilie şi Cristi Puiu se numără între câştigătoarele primei sesiuni de finanţare pe 2021 a concursului organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei.

CNC a anunţat în martie organizarea concursului de selecţie a proiectelor cinematografice în vederea acordării de credite financiare directe pentru producţia de filme şi dezvoltare de proiecte cinematografice.

La sesiunea I/2021 a concursului de proiecte cinematografice, tema stabilită de Consiliul de Administraţie al CNC prin hotărârea nr. 121/18.06.2020 pentru secţiunea filmelor de ficţiune de lung sau scurt metraj tematice este „filmul poliţist”.

Totalul fondului alocat pentru sesiunea I / 2021 a concursului de selecţie a proiectelor cinematografice este de 20 de milioane de lei.

La categoria proiecte de ficţiune de lung metraj, cel mai mare punctaj - 86,33 - a fost obţinut de „RMN”, produs de Mobra Film, scris şi regizat de Cristian Mungiu. Proiectul va primi un credit de 3 milioane de lei.

Un alt proiect Mobra Film, „Tranzit”, scris şi regizat de Ana-Felicia Scutelnicu, a obţinut 73,63 de puncte şi 500.000 de lei.

„Sorella di clausura” (Micro Film), scris şi regizat de Ivana Mladenovic, a fost notat cu 69,66 şi va primi 1,6 milioane de lei.

Proiectul „Un caz din practică” (4 Proof Film), semnat de Radu Jude, a primit 67,20 de puncte şi 1,4 milioane de lei.

„Petrichor” (Scharf Film Production, de Constantin Popescu, cu 1,3 milioane de lei), „Moartea şi fecioara” (Manekino, de Adina Pintilie, cu 1,2 milioane de lei) şi „Unde merg elefanţii” (green Cat Film, de Cătălin Rotaru şi Virginia Şarga, cu 870.000 de lei) completează lista proiectelor de lung metraj care au primit punctaj suficient spre a fi finanţate.

În afara listei au rămas 22 de proiecte, între care „În gazdă” (Point Film, de Nae Caranfil şi Alexandru Spătaru), „Moromeţii 3” (Libra Films, de Stere Gulea), „Amintiri din Epoca de Aur - O contribuţie moldovenească” (Mindset Productions, de Cristian Mungiu) şi „A doua venire” (Micro Film, de Radu Jude).

La secţiunea proiecte de ficţiune tematice, două titluri au fost câştigătoare: „Dinţi de lapte” (De Film Production, de Mihai Mincan), cu 1,76 milioane de lei, şi „Hrană pentru peştii mici” (Mandragora, de Cristi Puiu şi Răzvan Rădulescu), cu puţin peste 400.000 de lei.

Proiecte de Florin Şerban, Alexandru Solomon şi Mirel Taloş s-au numărat între cele 18 care au rămas în afara finanţării.

Nouă din 39 de proiecte de scurtmetraj de ficţiune au primit finanţare. Între acestea, proiecte semnate de Adrian Sitaru, Andreea Cristina Borţun şi Emanuel Pârvu.

Patru proiecte de debut în lungmetraj de ficţiune vor primi finanţare în urma acestei sesiuni - scenarii semnate de Alexandru Popa, Andreea Cristina Borţun, George Sikharulidze şi Konstantina Kotzamani. În total au fost înscrise 24 de proiecte.

Treisprezece proiecte de documentar au fost desemnate câştigătoare dintre cele 22 intrate în cursă. Cel mai mare punctaj - 85, 71 - a fost obţinut de „Tata” (Manifest Film), de Lina Vdovîi şi Radu Ciorniciuc, care au semnat documentarul „Acasă”, premiat anul trecut la Sundance şi la Sarajevo.

Cât priveşte secţiunea animaţie, aici au fost desemnate câştigătoare şase proiecte dintre cele 18 înscrise. Cel mai mare punctaj - 72,15 - a fost obţinut de „Karma Is a B... Oy” (Aparte), scris de Cristian Pascariu şi regizat de Dan Panaitescu.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

AdrianSC
30.07.2021, 11:41:40

Lipsa evolutiei cinematografiei romanesti e data de aceste finantari de proiecte, fara noima si baza. Sunt curios cate dintre productiile romanesti, din ultimii 20 de ani, au acoperit cheltuielile facute. Filmul romanesc e simplu: se adreseaza unui public care nu exista, se realizeaza in jurul unui bol de ciorba si nu foloseste trepiedul...

+15 (39 voturi)
Modifică Setările