Arte

articolul anterior articolul urmator

„Trubadurul” lui Verdi, pe scena Operei Naţionale Bucureşti

0
26 Jun 2019 15:42:49
Autor: Otilia Andrei
Giuseppe Verdi (1813-1901)
Giuseppe Verdi (1813-1901)

Opera Naţională Bucureşti prezintă premiera spectacolului „Trubadurul” de Giuseppe Verdi. Regia, decorurile, costumele şi luminile poartă semnătura lui Mario De Carlo. Asistent scenografie Andreea Koch, Corul Operei Naţionale Bucureşti este pregătit de către Daniel Jinga. Asistent regie Alex Nagy. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Iurie Florea.

Astă seară e a treia reprezentaţie cu titlul de premieră, începând cu ora 18:30. „Trubadurul” lui Verdi este una dintre operele sale cele mai intense, mai dramatice şi, surprinzător, accesibile publicului. Titlul a reprezentat încă de la premiera ce a avut loc la Roma, pe 19 ianuarie 1853, un succes de proporţii şi s-a păstrat de atunci în stagiunile tuturor marilor opere de pe mapamond, fapt ce validează încă o dată valoarea partiturii compozitorului italian, dar şi interesul publicului pentru această lucrare.

O poveste ce nu duce lipsă de personaje puternice în ambiţiile, dorinţele şi pasiunile lor ce se înfruntă sau se dăruiesc cu nebunia tinereţii, a curajului sau a iubirii. Cu toate aceastea, decorul acestor destine este împânzit de orgolii şi uneltiri de răzbunare, ce intensifică şi mai mult flacăra existenţei şi sentimentelor lor. O istorie de dragoste captivantă, născută la intersecţia a două lumi: cea nobiliară şi cea a nomazilor.

Verdi a preluat din subiectul istoric ce reflectă răscoalele antifeudale ale oraşelor spaniole din secolul al XV-lea câteva aspecte focalizându-şi intriga pe drama psihologică a personajelor principale. Doi fraţi, Contele de Luna şi Manrico, trubadurul, furat de Azucena încă din faşă, împărtăşesc o dragoste comună pentru Ducesa Leonora. Cu toate că cei doi nu cunosc secretul despărţirii lor. Leonora îl iubeşte pe trabadur, însă surprinşi de Contele de Luna, duelul dintre cei doi este iminent. Leonora, neştiind deznodământul luptei, dar auzind zvonul că Manrico a fost ucis de gărzile contelui, îşi jură să se călugărească. Iubitul ei trubadur ce a scăpat cu viaţă, o caută la mănăstire pentru a fugi împreună. Armata Contelui de Luna asediază ascunzătoarea îndrăgostiţilor, iar bătrâna Azucena, căutându-şi fiul în tabăra inamică, ajunge să fie prinsă şi condamnată la moarte. Încercând să îşi salveze mama, Manrico este capturat şi aruncat în închisoare. Disperată, Leonora îi promite Contelui că se va căsători cu el în schimbul libertăţii lui Manrico. Crezându-se învingător, Contele are o surpriză. Leonora preferă să se otrăvească şi moare în braţele iubitului ei, dovedindu-i nemărginita fidelitate. Orbit de furie, contele o forţează pe Azucena să urmărească execuţia lui Manrico. La sfârşit, bătrâna ţigancă îl anunţă că, de fapt, şi-a ucis fratele.

Pentru toate cele trei titluri în regim de premieră, pe prima scenă lirică a ţării  evoluează artişti invitaţi precum sopranele Cellia Costea şi Apollonia Egyed, mezzo-soprana Andrada Roşu, dar şi tenorul Samuele Simoncini.

 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii