Tudor Giurgiu, despre manelele de la Gala Gopo: „Ştiam că va fi o bombă. Ce nu a fost bine a fost execuţia“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tudor Giurgiu
Tudor Giurgiu

În emisiunea "În faţa ta", de pe DigiTv, regizorul Tudor Giurgiu a vorbit despre momentul manelelor de la Gala Gopo, care a creat controverse: „Ştiam că va fi o bombă", a spus Tudor Giurgiu, în emisiune.

Regizorul Tudor Giurgiu, care a fost invitat duminică, la emisiunea „În faţa ta“, de la Digi TV, a vorbit despre "efectul pozitiv" pe care l-a avut controversatul moment în care pe scena din Sala Mare a Teatrului Naţional Bucureşti a urcat trupa lui Dan Bursuc.

"În clipa în care am gândit acest moment, mi-am imaginat că va fi o bombă, dar nu mi-am imaginat că va urma aşa o avalanşă. Sigur, iau şi partea bună, am citit părerile multora care spuneau vreau să vad filmul ăla cu manele, unii mă întrebau unde să-l vadă pe net. Tot acest scandal generat a dus la curiozitatea unora de a vedea un film şi ăsta mi se pare un lucru bun....", a spus Tudor Giurgiu.

Tudor Giurgiu a explicat, în emisiune, de ce Gala Premiilor Gopo este mai mult decât un eveniment al elitelor.
„Am simţit, într-adevăr, o stinghereală în sală la anumiţi oameni, alţii aplaudau, râdeau, se şi mişcau, în faţa mea era echipa filmului Moromeţii, oamenii se uitau tablou, unii poate mai surprinşi decât alţii. Am citit apoi că unii au ieşit, aceiaşi care înainte – şi erau foarte revoltaţi - aceiaşi care poate luaseră înainte şi statuete şi dănţuiau prin culise. În fine, ce să spun, e dreptul fiecăruia de a se manifesta. Cred că a fost o alegere inspirată. Ce nu a fost bine, cred, a fost execuţia, însemnând că - este aici o părere regizorală - cred că dacă am fi avut mai mult timp la implementarea acestei idei... Eu îmi imaginam că se termina parodia anterioară, în care îl parodiam pe Freddie Mercury a la roumaine, după care vedeai o clapă pe scenă, o lumină, un clar obscur, apărea un interpret. Execuţia ar fi putut fi mai bună, dar oportunitatea acestei idei despre care am văzut că se tot discută, s-a divizat lumea înfiorător de tare, nu poate fi pusă sub... mă irită foarte tare când văd aceste păreri radicale, că nu aveau ce căuta aceşti oameni la Teatrul Naţional”, a adăugat Tudor Giurgiu.

„De ce trăim cu impresia că asta este o subcultură şi de ce trăim cu impresia că Gala Gopo este un eveniment al elitelor, doar pentru că unii se îmbracă mai bine şi vin în rochii? De ce nu interzicem în cazul ăsta - filmul Soldaţii vorbeşte despre o relaţie homosexuală între un cercetător care face un doctorat în manele şi un rom în Ferentari. De ce nu l-am interzice şi pe el, este un scenariu care a trecut de un concurs de scenarii la CNC, mă irită această radicalizare”, a continuat regizorul.

„Mi se pare că unii judecă în mod foarte... cu foarte multe prejudecăţi. Am primit şi eu multe mesaje pe Facebook în care am avut aceleaşi comentarii pe care le-a avut şi dl Pleşu, este o problemă care ţine şi de rasism şi de faptul că foarte mulţi români nu vor să vadă romi sau ţigani pe scenă. Ideea în sine, nu vor să vadă. Vorbeam cu colegii mei, probabil la anul dacă vom deschide cu o orchestra simfonică, de tineret şi cu 10 minute extrase dintr-o simfonie va fi pe placul... nu vrem să fie un eveniment pe planul elitelor, filmul este un eveniment popular”, a spus Tudor Giurgiu.

Pe 19 martie Teatrul Naţional Bucureşti a găzduit cea de-a treisprezecea ediţie a Galei Premiilor Gopo. Evenimentul a inclus prezentarea unor scurte filme care parodiau producţiile aflate în cursa pentru trofeele Gopo, precum şi a două momente de live-performance, care, de asemenea, aveau drept scop satirizarea atmosferei şi a contextului social din filmele nominalizate.

Trupa Kana Jambe, impresariată de manelistul Dan Bursuc, a susţinut un scurt recital pe scena Teatrului Naţional, după ce filmul „Soldaţii. Poveste din Ferentari“, în care joacă şi Bursuc, a fost premiat. 

Momentul nu a fost însă pe gustul tuturor. Una dintre cele mai dure critici a venit din partea cântăreţului Aurelian Temişan, care a catalogat decizia organizatorilor drept una ruşinoasă care i-a lăsat un gust amar şi l-a oripilat.  Şi soţia cântăreţului, actriţa Monica Davidescu, a punctat negativ recitalul de manele: „Aseară premiile Gopo. Glamur, eleganţă, parfum. Asta dacă organizatorii nu ar fi greşit flagrant aducând manele pe scenă“.

În termeni duri a comentat şi cântăreţul şi actorul Mihai Mărgineanu, care a subliniat că acest moment, în care „atâta subcultură a fost injectată în cultură“, l-a convins că România este în metastază, în stadiu final. „Aseară, la Gopo, organizatorii au adus pe scenă o trupă de manele. Aseară, la Premiile Gopo, cel mai cu ştaif eveniment al culturii cinematografice româneşti, organizatorii au adus pe scenă o trupa formată din nişte rromi plinuţi şi cu «maiouri» peste burţi burduşite care au «făcut un program» de manele. Aseară la Premiile Gopo am văzut vârfuri ale culturii noastre aplaudând stingheri şi din bun simţ o trupă de manelişti. I-am simţit stingheri şi speriaţi ca pe timpul comunismului, când trebuia să aplauzi că să te vadă securistul cum că nu eşti retrograd şi destabilizator. Aseară, la Premiile Gopo, văzând atâta subcultură injectată în cultură m-am convins că România este în metastază stadiul final şi că nu mai apucăm nici tratamentul paleativ“, a scris Mărgineanu.  

Producătorul de film Ada Solomon a comentat pentru „Adevărul“ momentul, precum şi valul de reacţii negative, precizând că i se pare „o dovadă de ipocrizie şi puţin ridicol“. De asemenea, organizatorii evenimentului au oferit o explicaţie

Manele la Oscarurile româneşti, pe scena Teatrului Naţional

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite