Doi foşti consultanţi fac un milion de euro pe an din cărţi de specialitate pe care le împrumută angajaţilor din corporaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
newmoney

„Citim ca să ştim că nu suntem singuri“, spunea William Nicholson, scenaristul filmului „Tărâmul umbrelor“, care îl are în centrul acţiunii pe auto­rul britanic C.S. Lewis. Dar puţini sunt cei care citesc în România. Sau poate că acest lucru este pe cale să se schimbe.

Adesea, în metrou, mai ales pe Magistrala 2 – linia „corporatiştilor“, căci are capătul de linie în Pipera, unde îşi au sediul numeroase multinaţionale –, pot fi observaţi tot mai mulţi călători ci­­tind, chiar şi în dimineţile aglome­rate. Nu că cititul ar fi ceva ieşit din co­mun chiar şi în România, unde, în medie, un român cheltuieşte pe o carte, anual, circa cinci euro. Tinerii citesc, iar cărţile lor, indiferent de titlu, au un lucru în comun – o copertă trans­pa­­ren­­tă, care lasă să se vadă puţin din co­­per­­ta ori­ginală a cărţii, şi o etichetă ro­­tun­­dă, roşie, pe care scrie „Read’n’Roll“.

„Am lucrat mult până să găsim aceas­­tă variantă“, spune Alexandra Stroe, cofondator şi, acum, CEO al Book­ster, biblioteca al cărei rol este acela de a aduce cărţile la cititor, mai degrabă decât să îi pună pe cititori să facă obositorul drum până în „cartierul general“ al cărţilor. În urmă cu cinci ani, Alexandra Stroe a pornit în aventura Bookster ală­­turi de Bogdan Georgescu, cel care a con­­dus timp de 14 ani ope­raţiunile locale ale companiei de consultanţă imobiliară Colliers International, şi care a pariat pe succesul unui astfel de proiect. Astăzi, Bogdan Georgescu, fără a ieşi însă din business, nu se mai ocupă de acti­vităţile operaţionale, şi îi lasă respon­sabilităţile de CEO tinerei de 28 de ani care, oricum, cunoaşte toate procesele din Bookster pe dinafară. „Pentru mine rolul nu este neo­­biş­­nuit. Sunt în Bookster de cinci ani, am făcut pe rând un pic de marketing, vân­­zări, un pic de logis­tică, un pic de con­­ţi­­nut, recrutare. Am trecut cumva prin fiecare funcţie şi îmi este foarte cunoscut bu­­sinessul“, măr­turiseşte Alexandra Stroe.

Citeşte pe newmoney.ro cum s-a născut Bookster 

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite