Istorie

articolul anterior articolul urmator

O posibilă nouă specie de om preistoric a fost descoperită de arheologi în Israel

25 Jun 2021 05:11:57
Autor: Emanuel Neuman
Mandibula şi osul parietal al Omului de la Nesher Ramla / FOTO Avi Levin and Ilan Theiler, Sackler Faculty of Medicine, Tel Aviv University

Rămăşiţele fosilizate recuperate de arheologi într-un sit din Israel ar putea fi ale unui grup de oameni care a trăit în Levant acum mai bine de 100,000 de ani.

În timpul săpăturilor arheologice din apropierea oraşului Ramla, din centrul Israelului, echipa dr Yossi Zaidner, de la departamentul de arheologie al Universităţii Ebraice din Ierusalim, a descoperit rămăşiţe umane preistorice pe care nu le-a putut atribui niciunei specii cunoscute de Homo.

Oasele descoperite prezintă o combinaţie distinctă dintre omul de Neaderthal şi trăsături ale primilor oameni, diferită de caracteristicile oamenilor care au trăit în regiune în perioada respectivă. Chiar dacă oamenii de ştiinţă ezită să spună că au descoperit o nouă specie, aceştia sunt de părere că osemintele descoperite la Nesher Ramla indică un grup asemănător cu homo sapiens care a jucat un rol important în istoria omenirii, notează The Guardian.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, oasele umane descoperite datează de acum 140.000 până la 120.000 de ani î. Hr. Au caracteristici comune cu omul de Neanderthal, în special în ceea ce priveşte dinţii şi maxilarul, dar şi cu alte tipuri de oameni preistorici în ceea ce priveşte craniul.

Noua specie diferă însă de omul modern prin absenţa bărbiei, structura craniului şi prezenţa unor dinţi foarte mari, precizează studiul.

Autorii susţin că au găsit, de asemenea, la o adâncime de opt metri, o cantitate semnificativă de oase de animale, cai, cerbi şi bouri, precum şi unelte de piatră.

„Această descoperire este deosebit de impresionantă, deoarece ne arată că, în această etapă târzie a evoluţiei umane, au existat mai multe specii de Homo care au trăit în acelaşi loc şi în acelaşi timp”, a declarat Yossi Zaidner.

Potrivit studiului, alte câteva fosile cu caracteristici similare descoperite anterior în Israel pot fi atribuite acestei noi specii de Homo. Descoperirea de la Nesher Ramla pune sub semnul întrebării ideea conform căreia omul de  Neanderthal a apărut în Europa şi ar fi migrat apoi spre sud. Alte studii recente chestionează la rândul lor această teză, punând în discuţie ipoteză unui alt grup dispărut de oameni.

„Fosilele de la Nesher Ramla ne fac să punem la îndoială această teorie, sugerând că strămoşii neanderthalienilor europeni trăiau deja în Levant în urmă cu 400.000 de ani”, a explicat Israel Hershkovitz, profesor de la Universitatea din Tel Aviv.

Noah_Scînteia@Vancouver.ca
25.06.2021, 05:18:58

Hunter ATHEIST
25.06.2021, 11:04:21

Aceasta specie se cheama,, noahnederlenencandianus.,,Depistata varsta lui cu aparatul meu la peste 100000 ani. Filmarea aici: https://www.youtube.com/watch?v=SCn_KTVam04

-6 (6 voturi)
dumitru lazar
25.06.2021, 08:34:00

Din ce fel de maimutza se trag ?

-8 (12 voturi)
Silvester Romanul
25.06.2021, 09:34:54

Aia usr-ista...

-6 (10 voturi)
imsi2 imsi2
25.06.2021, 10:36:53

Ii suficient sa te uiti la clotilde mucusor si barna.ca sa vezi urmasii tipului gasit. Oricum Fritz pare o specie ceva mai evoluata.

-8 (10 voturi)