Jumătate dintre donatorii de până acum pentru „Cuminţenia Pământului“ sunt tinerii de la Electric Castle. Dar ei nu au strâns decât câteva mii de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aproximativ 17.000 de persoane au donat în campania „Cuminţenia Pământului“, a anunţat Corina Şuteu, ministrul Culturii, la o conferinţă de presă care a avut loc joi, la Muzeul Naţional de Artă al României. Ceea ce înseamnă că cei 7.920 de participanţi la festivalul Electric Castle sunt aproape jumătate din numărul total de donatori, chiar dacă suma strânsă de ei e destul de mică, conform spuselor celor responsabili.

Demnitarul spune că îşi doreşte ca opera lui Constantin Brâncuşi să revină la locul unde a putut fi admirată atâtea decenii, adică la Muzeul Naţional de Artă al României (MNAR).

”Pledez ca opera să revină la Muzeul de Artă. Este o chestiune la care ne gândim. Campania este despre luare de cunoştinţă asupra unui proiect de participare. Despre participarea la cultură”, a spus Corina Şuteu.

În prezent, fondurile totale strânse în conturile dedicate campaniei sunt de 315.717 de euro, din cei 6 milioane de euro necesari până pe 30 septembrie.

”În societăţile ultra-liberale, raportul între cetăţean şi produsul cultural este unul direct. Cetăţeanul se responsabilizează pentru ceea ce apoi are la dispoziţie. În societăţile unde statul e puternic, acest raport s-a banalizat şi a devenit unul indirect. Cetăţeanul nu îşi mai dă seama că are acces la cultură”, a adăugat ministrul Culturii.

Un asemenea proiect, spune ea, rebalansează raportul. ”Fiecare dintre noi trebuie să facă alegerea de a participa la Cultură în mod conştient”, a mai declarat ministrul.

”Este un proiect ambiţios. Într-o societate, trebuie să ne asumăm şi utopiile fericite, pentru că pe cele nefericite ni le-am asumat destul”, a mai spus Corina Şuteu.

Joaca de-a eşecul

Corina Şuteu a mai spus că ea consideră deja proiectul un succes, pentru că aici este vorba despre implicare, participare, conştientizare, simţ civic.

„Pentru mine, această campanie este deja un succes, deşi mă aştept mâine în ziare să apară că am spus că este deja un eşec.“ - Corina Şuteu, ministrul Culturii

Despre implicarea Muzeului Naţional de Artă al României, ministrul spune că este una firească. ”Campania «Cuminţenia Pământului» este şi despre opera lui Brâncuşi şi poate acum ne dăm seama că ea trebuie să pună accentul pe lărgirea curiozităţii, renaşterea ei, despre opera artistului. Sunt convinsă că MNAR se va implica în popularizarea ei”, a afirmat Corina Şuteu.

În luna august, a anunţat Călin Stegerean, noul director al MNAR, va fi lansată o campanie proprie a instituţiei legată de ”Cuminţenia Pământului”, iar un flyer cu un desen realizat de artistul Dan Perjovschi va fi înmânat fiecarărui vizitator al muzeului.

Corina Şuteu a amintit şi faptul că, la Arad, la Academia itinerantă a lui Andrei Şerban, regizorul a citit câteva aforisme ale lui Constantin Brâncuşi.

”Ca o paralelă cu lucrarea lui Brâncuşi (”Pasărea Măiastră”, n.r.), şi campania aceasta trebuie înţeleasă prin prisma zborului, nu a păsării propriu-zise”, a spus ministrul Culturii.

Suma care ar trebui să fie donată zilnic pentru achiziţionarea sculpturii ”Cuminţenia Pământului” este de circa 74.000 de euro, pentru a se putea strânge cei 6 milioane de euro, până la data de 30 septembrie, când se închid conturile.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite