Mai mult de 650 de reprezentaţii cu trei piese din dramaturgia interbelică, la TNB

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Shutterstock (Arhivă)
Foto: Shutterstock (Arhivă)

Trei dintre cele mai longevive piese româneşti din repertoriul Teatrului Naţional „I.L.Caragiale" din Bucureşti - "Micul Infern" de Mircea Ştefănescu, "Omul care a văzut moartea" de Victor Eftimiu şi "Allegro, ma non troppo" de Ion Minulescu - au înregitrat mai mult de 650 de reprezentaţii în această stagiune.

Toate trei se bazează pe îndrăgite comedii scrise în perioada interbelică de scriitori importanţi ai literaturii noastre. Şi toate trei vor avea o ultimă întâlnire cu publicul în acest week-end, spre final de stagiune. Vi le recomandăm cu căldură!

"Micul Infern" de Mircea Ştefănescu - una dintre cele mai longevive comedii jucate pe scena Teatrului Naţional „I. L. Caragiale” din Bucureşti, va avea ultima reprezentaţie din această stagiune sâmbătă, 25 iunie, de la ora 19.00, la Sala Studio.

La aproape 10 ani de la premieră, „Micul Infern” umple în continuare sălile teatrului oferind publicului spectator un subiect extrem de actual, chiar dacă piesa a fost scrisă în 1948. Prin hazul şi ironia replicilor, măiestria construcţiei şi a dialogului, spectacolul se dovedeşte o veritabilă comedie umană, în care cei ce vor veni să-l vadă se vor recunoaşte, cu siguranţă. Recent, spectacolul „Micul Infern” a sărbătorit 300 de reprezentaţii pe scena Teatrului Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti. Cu o distribuţie cuceritoare: Rodica Popescu Bitănescu, Ilinca Goia/Iuliana Moise, Liviu Lucaci, Marius Rizea, Dragoş Stemate, Daniel Badale, Fulvia Folosea, montarea propusă de regizorul Mircea Cornişteanu continuă succesul de la premieră.

Sâmbătă, 25 iunie, de la ora 19.00, la Sala Studio a Teatrului Naţional ”I. L. Caragiale” este programată ultima reprezentaţie din această stagiune a spectacolului „Micul Infern” de Mircea Ştefănescu.

În aceeaşi seară, de la ora 20.00, pe scena Sălii Pictura se joacă şi ultima reprezentaţie a stagiunii cu "Omul care a văzut moartea", comedia lui Victor Eftimiu pusă în scenă la Teatrul Naţional din Bucureşti de Dan Tudor, în calitate de regizor, comedie care a ajuns în 13 noiembrie 2021 la de-a 200-a întâlnire cu publicul.

"Omul care a văzut moartea", piesa din 1928, îşi dovedeşte cu fiecare reprezentaţie, spre deliciul publicului, actualitatea replicilor şi prospeţimea situaţiilor comice. Despre subiectul piesei şi reţeta ei interbelică, regretatul critic Mircea Ghiţulescu consemna: „Comedia lui Victor Eftimiu trezeşte şi astăzi interesul teatrelor datorită personajului principal, Vagabondul, specie de haimana simpatică, plină de haz şi inteligentă.El va reuşi, prin strategii paralele, să-l impună pe salvatorul său drept favorit între candidaţii la postul de primar al oraşului". Rolul este exhibiţionist, insolent şi funambulesc - mai scria criticul, anticipând cumva creaţia, pe dubla partitură, încredinţată foarte tânărului actor la data premierei, astăzi unul dintre cei mai îndrăgiţi actori ai trupei TNB, Lari Giorgescu.

În distribuţie: Costel Constantin, Adela Mărculescu, Marius Bodochi, Florentina Ţilea, Răzvan Oprea. Scenografia este semnată de Corina Grămoşteanu, iar muzica de Gabriel Basarabescu.

Spectacolul "Allegro, ma non troppo" de Ion Minulescu, în regia lui Răzvan Popa, se joacă duminică, 26 iunie, de la ora 20.00, la Sala Pictura pentru cea de-a 150-a oară. 

"Allegro, ma non troppo" este un ingenios melanj între teatru şi realitate, în care un adulter se comite sub ochii soţului, sub masca unei piese fictive. O pledoarie pentru firescul în teatru, care trebuie să se inspire din viaţă.

O comedie sentimentală, cu încurcături amoroase şi suspansuri dramatice. O satiră de moravuri cu un milionar, o soţie şi un dramaturg, alături de alte personaje pitoreşti – o amantă, un samsar, o slujnică – vă va ţine, timp de o oră şi jumătate, captivaţi de farmecul şi savoarea epocii interbelice.

Răzvan Popa dezvăluia de ce a ales această piesă, înainte de prima întâlnire cu spectatorii săi: "Mie mi s-a părut de o actualitate izbitoare. Totul semăna cu ceea ce se întâmplă în acest moment. Mariaje de formă, care se descompun la atingerea braţului lung al legii, între milionari şi milionari politicieni, artişti care nu-şi găsesc locul în societate, vedete făcute la comandă, milionari care ajung vedete ca să devină şi mai bogaţi... Iată ce m-a atras la textul acestui scriitor, autor dramatic aproape necunoscut, pe cât de cunoscut este Minulescu ca poet simbolist. Autor dramatic jucat cu mare succes pe vremea sa, director al Teatrului Naţional din Bucureşti în anul 1926, Ion Minulescu (1881 - 1944) este cunoscut astăzi mai ales ca poet al Romanţelor. Cu toate că în timpul vieţii scriitorul credea că posteritatea îl va recunoaşte mai ales pentru piesele sale, istoria literaturii i-a ales un alt destin. Teatrul său merită a fi redescoperit şi astăzi, după decenii de la primele montări la Naţionalul bucureştean, pentru dialogurile vii, umorul alert, naturaleţea poveştii, verva intelectuală, originalitatea scriiturii".

Ultimele bilete, pentru aceste trei comedii se găsesc la Casa de bilete a teatrului, precum şi online, pe platform mystage.ro. 

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite