Afaceri

articolul anterior articolul urmator

4 indicatori care determină eficienţa unui curs online

1
21 Aug 2020 10:31:27
Silviu Dragomir

Impactul învăţării continue în cadrul unei companii este de multe ori greu de măsurat. Există 4 indicatori, cunoscuţi şi ca modelul de învăţare Kirkpatrick, pe care e obligatoriu să îi măsuraţi atunci când faceţi cursuri online în cadrul companiei, pentru a vă da seama dacă merită investiţia sau nu.

1. Reacţie. Cum au reacţionat angajaţii la pregătirea primită? În contextul actual, acest indicator are o influenţă mare asupra procesului de învăţare, întrucât acesta este punctul de start care poate determina gradul de interes al cursanţilor. Câtă vreme în jur de 76% dintre companii continuă să organizeze cursuri online bazate pe nevoile companiei sunt de părere că modul în care reacţionează cursanţii la aceste programe reflectă felul în care aceştia acumulează cunoştinţele: Le consideră utile? Au învăţat având acest scop în minte? Care este sentimentul pe care aceştia l-au avut faţă de învăţare, au făcut-o din obligaţie sau au simţit că aceasta le aduce un real beneficiu? În acest sens, eu acord o atenţie deosebită feedback-ului cursanţilor pentru a putea adapta procesul de invăţare la nevoile lor, dar şi ale companiei care i-a trimis la curs.

2. Învăţare. Acest indicator măsoară cât de multe informaţii au fost absorbite în timpul trainingurilor şi pune accent pe ceea ce au învăţat efectiv cursanţii în sesiunile de pregătire. El poate fi cuantificat prin comparaţia a două stiluri diferite de învăţare. De exemplu, conceptul de învăţare Agile a crescut gradul de învăţare al cursanţilor cu până la 57,14% faţă de învăţarea clasică.

3. Comportament. Acest indicator testează dacă angajaţii au aplicat ceea ce au învăţat în activitatea lor. Acum, mai mult ca oricând, este vital să descoperim şi să înţelegem modul în care learningul a afectat performanţa şi atitudinea cursantului la locul de muncă. În plus, decodarea comportamentului referitor la învăţare ajută mai ales în felul în care gândim acest proces aşa încât să aibă relevanţă pentru fiecare cursant în parte. Prin urmare, este necesar să determinăm concret modul de implementare al cunoştinţelor acumulate fie prin feedback onest din partea managerilor sau al colegilor, prin autoevaluare sau prin observaţie directă la locul de muncă.

4. Rezultate. Atât pentru cursant, cât şi pentru trainer, rezultatele vorbesc atunci când vorbim de eficienţa procesului de învăţare. Dacă acestea denotă o productivitate crescută şi o calitate superioară a muncii, atunci putem spune că învăţarea şi-a atins obiectivele. Mai mult decât atât, consider că rezultatele învăţării au o greutate deosebită deoarece în funcţie de acestea putem aborda cele mai bune strategii în depăşirea crizei actuale.

Câtă vreme urmărim cu atenţie aceşti 4 indicatori în evaluarea utilităţii, succesului şi aplicabilităţii cunoştinţelor învăţate într-un curs, vom putea să răspundem mai ţintit nevoilor companiei şi angajaţilor. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

1 Comentariu

Alexa Alexandru
21.08.2020, 12:05:24

A sosit vremea ca sa se faca curatenie si grupul de “ manelisti “ sa dispara. Adevarul se afunda in obscurantism, mocirla, incultura,..cu aceste specimene (Ce ar spune Isus, Ncita Co, aglaia văsîi, mocanu gheorghe si altii ). Sunt pe aici doar sa faca mistouri, sa batjocoreasca lumea. E un fel de clan tiganesc care vrea sa distruga bunul simt, civilizatia. Vor sa ne faca sa credem ca suntem de teapa lor. Pe multe forumuri acesti provocatori de incultura sunt blocati. Dar nu blocate adresele de email. Pot sa isi creeze zeci de alte adrese de email si sa relogheze. Blocate adresele IP pe care le furnizeaza provider-ul lor. Cine subscrie la cererea mea, rog sa completeze cu comentarii.

-2 (6 voturi)
Modifică Setările