4 strategii prin care un local sau un bar se poate diferenţia de restul competitorilor

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sursa foto: Free-Photos de la Pixabay
Sursa foto: Free-Photos de la Pixabay

Afacerile cu baruri ori localuri de ieşit în oraş sunt foarte populare, însă nu toţi cei care îşi deschid propriul local au succesul garantat. Chiar şi patronii cu experienţă pot întâmpina greutăţi atunci când localul lor nu pare să atragă clienţi sau este devansat de competitorii aflaţi în zonă.

Un antreprenor bun ştie deja că o parte din succesul unui local se datorează nu numai unui management inteligent, dar şi modului în care reuşeşte să atragă clienţi oferindu-le calitatea unei experienţe pe care nu o pot găsi în altă parte sau nu o găsesc sub aceeaşi formă.

Strategiile bazate pe fidelizarea clienţilor, prin creşterea numărului de recomandări şi prin atragerea unei clientele noi au potenţialul de a cimenta poziţia pe piaţă a oricărui business şi de a-i crea o imagine favorabilă în ochii consumatorilor. Totuşi, strategiile prin care reuşeşti să te diferenţiezi de concurenţă sunt cele care îţi pot transforma localul din unul ca toate celelalte în unul cu un avantaj unic:

Ţine pasul cu evenimentele

În zilele în care au loc competiţii sportive sau evenimente de mare anvergură, terasele şi barurile sunt pline de oameni ieşiţi să stea la un pahar de bere, să mănânce, să socializeze şi să trăiască împreună un moment emblematic. Locurile care transmit meciuri importante sau evenimente de mare interes sunt întotdeauna pline, iar rezervările se fac uneori şi cu câteva zile în avans. Dacă vrei să poţi ţine mereu pasul cu aceste evenimente şi să le oferi clienţilor tăi o experienţă unică, nu este suficient să montezi afară un televizor, în condiţiile în care mulţi s-ar putea să nu aibă vizibilitate prea bună. Acesta este motivul pentru care tot mai multe localuri transmit competiţii ori evenimente cu ajutorul unui proiector, astfel încât toţi clienţii lor să poată privi nestingheriţi ecranul.

Pune accent pe calitatea produselor

Majoritatea barurilor sau puburilor au aceeaşi selecţie de cocktailuri, beri şi vinuri, aşa că este greu pentru un local să iasă în evidenţă graţie băuturilor alese pe care le oferă clienţilor. Dacă ţii însă neapărat la acest aspect, o soluţie este să aduci băuturi deosebite, pe care să le pui la dispoziţia clienţilor. Berile artizanale, cele importate de pe alte continente, băuturile cu specific asiatic ori sud-american te pot ajuta să îţi diversifici meniul. Ţine cont însă că majoritatea clienţilor aleg, de regulă, branduri pe care le cunosc şi pe care le consumă de ceva vreme, aşa că aprovizionează-te şi cu băuturi de consum larg.

Localurile care sunt renumite pentru mâncarea bună sunt întotdeauna pline, aşa că poţi profita de acest lucru pentru a-ţi crea un meniu delicios, care să îi aducă înapoi pe clienţi. Mâncarea pe care o serveşti trebuie să ţină cont şi de specificul localului tău. De exemplu, într-un pub, burgerii, pizza şi aripioarele picante pot fi suficiente pentru a satisface nevoile clienţilor care îţi calcă pragul pentru o bere rece şi o porţie consistentă de mâncare.

Acordă o atenţie sporită muzicii

Terasele sau localurile în care muzica este dată la volum maxim îşi alungă, fără să vrea, clienţii veniţi să stea de vorbă şi să socializeze. Pentru ei, este extrem de neplăcut să facă eforturi pentru a auzi ce le spune persoana care stă chiar lângă ei, apoi să îşi dreagă glasul şi să vorbească pe un ton ridicat, doar pentru a se asigura că sunt auziţi. Cât timp localul pe care îl conduci nu este un club, muzica ar trebui să fie la un volum ambiental, astfel încât oamenii să poată discuta nestingheriţi. În ceea ce priveşte tipul de muzică ales, acesta trebuie să ţină cont atât de specificul localului tău, cât şi de clienţii pe care îţi doreşti să îi atragi.

Organizează seri tematice

Serile sau petrecerile tematice sunt o modalitate excelentă prin care un local nou apărut pe piaţă se poate face cunoscut şi remarcat printre potenţialii clienţi. Chiar dacă localul tău are cea mai bună băutură, cea mai gustoasă mâncare şi servicii excelente, cât timp oamenii nu experimentează la prima mână ce ai de oferit, clienţii s-ar putea lăsa aşteptaţi. În schimb, organizarea unor evenimente tematice îţi permite să controlezi, într-o oarecare măsură, ce tip de oameni vrei să atragi şi să îi convingi pe aceştia să arunce o privire şi să dea o şansă localului tău. 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite