Zeci de mii de români şi-au primit înapoi banii pe biletele de avion

0
Publicat:
Ultima actualizare:
avion interior foto Financial Times

În contextul pandemiei, sute de mii de zboruri au fost amânate sau anulate ca răspuns la restricţiile impuse de autorităţi, iar pasagerii de pretutindeni s-au văzut nevoiţi să se reorganizeze pe ultima sută de metri ori să îşi abandoneze planurile de călătorie.

Conform agenţiei de turism online Vola.ro, faţă de o lună normală, în timpul stării de urgenţă, aproximativ 95% dintre zborurile clienţilor lor au fost anulate, peste 41.000 de clienţi fiind afectaţi de aceste modificări. Dintre aceştia, cu ajutorul specialiştilor Vola.ro, 61% au primit deja soluţii de rambursare în valoare totală de peste 3.5 milioane de euro şi se fac eforturi pentru finalizarea tuturor proceselor de rambursare iniţiate.

Vânzările la biletele de avion au scăzut cu până la 88% în perioada stării de urgenţă

Datele oficiale indică faptul că la nivel european, între 15 martie şi 1 iulie 2020 au fost anulate zilnic între 20.000 şi 25.000 de zboruri, astfel că, potrivit statisticilor publicate de Vola.ro, vânzările la biletele de avion au scăzut cu până la 88% anul acesta, record negativ înregistrat în luna aprilie.

Procentul dramatic este susţinut şi de cifrele Eurocontrol (Organizaţia Europeana pentru Siguranţă Navigaţiei Aeriene), care a raportat că traficul aerian din Romania a scăzut, în medie, cu 87% în timpul stării de urgenţă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Vola.ro oferă suport clienţilor în recuperarea banilor pentru zborurile anulate

Pentru a rămâne alături de clienţii care au dat de-a lungul vremii votul de încredere agenţiei de turism pe care o reprezintă, specialiştii Vola.ro depun încă din luna martie eforturi deosebite pentru a oferi sprijin tuturor celor afectaţi de anulările şi modificările de zbor. De exemplu, dat fiind că volumele de interacţiuni între specialiştii Vola.ro şi clienţi au crescut de 5 ori în perioada stării de urgenţă, iar liniile telefonice au fost suprasolicitate, au fost deschise chatul Vola.ro şi platforma #VolaTeAjută, unde sunt centralizate cele mai frecvente întrebări legate de anulări şi restricţiile de călătorie, actualizate din surse oficiale.

În plus, întrucât companiile aeriene au anunţat termene de procesare a cererilor neaşteptat de lungi din cauza volumelor foarte mari de cereri (peste 120 de zile, în medie), Vola.ro aplică pentru rambursare în numele clienţilor şi face presiuni asupra companiilor aeriene pentru a grăbi acest proces.

Peste 41.000 de clienţi Vola.ro au fost afectaţi de anulări de zboruri – 61% şi-au recuperat deja pierderile materiale, rambursările depăşind 3.5 milioane de euro

Dacă un zbor este anulat de compania aeriană, agenţia de turism Vola.ro este notificată cu privire la anulare şi declanşează procedura de rambursare în numele clienţilor săi. Astfel, 41.739 clienţi au fost 

afectaţi de anulari de zboruri, iar specialiştii Vola.ro au depus până acum tot atâtea cereri de rambursare, în valoare totală de aproximativ 6 milioane de euro. 

Peste 25.000 de clienţi au şi primit deja soluţii de rambursare, ceea ce înseamnă că 61% dintre pasagerii afectaţi şi-au recuperat deja sumele plătite pe biletele de avion. Valoarea rambursărilor de până acum însumează 3.5 milioane de euro, sumă ce a ajuns la clienţi fie sub formă de numerar, fie ca voucher, fie li s-a oferit acestora varianta de a îşi reprograma în mod gratuit călătoria. Aproximativ 16.000 de pasageri încă nu au primit răspunsul de la compania aeriana şi sunt în aşteptarea rambursării contravalorii biletului lor de avion.

Vola.ro ramburseaza clienţilor săi inclusiv taxa de serviciu 

Deşi din punct de vedere legal, agenţiile de turism nu sunt obligate să returneze taxele de serviciu, iar în contractele dintre client şi agenţie se stipulează clar că taxele şi comisioanele nu sunt rambursabile, Vola.ro este printre puţinele companii care dă înapoi clienţilor săi inclusiv comisionul propriu în contextul actual dificil pentru toate părţile implicate în turism. 

“Ne propunem ca până la începutul lunii noiembrie să soluţionam 90% din totalul cererilor de rambursare. Înaintăm clienţilor noştri toate soluţiile existente, comunicăm în permanenţă transparent şi facem constant presiuni pentru toate zborurile afectate. Această perioadă ne-a pus la mare încercare resursele, iar ceea ce ne dă energia să continuăm este mulţumirea şi încrederea pe care ne-o acordă clienţii noştri. Noile produse şi servicii lansate în această vara atipica, Vola Boats, Vola Experiences sau asigurările Vola Medical şi Vola Rambursabil cu clauză de COVID-19 au fost foarte bine primite de către public.” a declarat Claudia Tocilă, Director de Marketing la Vola.ro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite