Afaceri

articolul anterior articolul urmator

7 paşi pentru creşterea productivităţii în atelierul mecanic

0
Articol publicitar
22 Sep 2021 14:12:25
Autor: ADH

Îţi doreşti să îmbunătăţeşti productivitatea atelierului tău mecanic? Trebuie să ştii că pentru a-ţi atinge obiectivul există câţiva paşi importanţi de făcut. Respectarea lor îţi va ajuta atelierul să rămână competitiv iar cifra de afaceri să crească.

Reţine faptul că odată cu productivitatea creşte şi rentabilitatea acesteia. Şi pentru a reuşi ceea ce-ţi doreşti nu trebuie neaparat să faci o investiţie mare. De cele mai multe ori, aşa cum vei vedea în paşii următori, este suficient să aibă loc doar 3 lucruri:

  • o schimbare de comportament,
  •  o ajustare a organizării interne,
  •  o bună comunicare între tine şi angajaţi.

Nu este uşor să rămâi pe piaţă, mai ales la un nivel înalt. Este destul de greu să îţi fidelizezi clienţii şi să oferi un serviciu de calitate. De aceea este important să încerci să-ţi diversifici serviciile mereu. Ţinând cont de aceste lucruri, iată 7 paşi pentru creşterea productivităţii atelierului mecanic:

  1. Menţine atelierul bine organizat

Uneori unii mecanici după terminarea serviciului, grăbiţi să plece cât mai repede acasă, nu fac curăţenie la locul de desfăşurare a activităţii. În plus, au tendinţa de a-şi lăsa uneltele împrăştiate.

Această situaţie contribuie la apariţia unor situaţii neplăcute, precum:

  • compromiterea calităţii serviciilor,
  •  finalizarea lucrărilor cu întârziere,
  • punerea în pericol a sănătăţii şi siguranţei angajaţilor.

 Prin urmare, este foarte important ca fiecare spaţiu din atelier să fie bine organizat şi curat. Astfel, mecanicii vor putea găsi cu uşurinţă tot ceea ce au nevoie. Pe de altă parte, în felul acesta se evită accidentele la locul de muncă.

Pentru ca acest lucru să fie posibil, toţii angajaţii din atelier trebuie să înţeleagă importanţa curăţeniei şi ordinii.

  1. Instruieşte-ţi angajaţii

Investiţia în formare este cea mai bună modalitate de a  îmbunătăţi serviciile oferite. Şi nu vorbim doar despre formarea tehnică a angajaţilor. Este important ca aceştia să înveţe lucruri precum:

  • gestionarea timpului,
  • organizarea şi curăţarea sculelor,
  •  educaţie financiară, printre altele.

Un asemenea lucru arată cât de mult îţi apreciezi angajaţii. Apreciindu-i îi încurajezi să facă întotdeauna o treabă mai bună, care contribuie la creşterea productivităţii.

  1. Achiziţionarea de echipamente de calitate

Pentru a atrage atenţia clienţilor, trebuie să oferi ceea ce nu oferă concurenţa. O gamă variată de servicii de calitate este exact ceea ce ai nevoie pentru a te diferenţia de concurenţă. Aşadar, ia în considerare achiziţionarea de echipamente moderne care adaugă un plus de valoare serviciilor. Iată ce echipamente inovatoare poţi cumpăra:

  • elevatoare auto (cu 2 coloane, cu 4 coloane, foarfecă, pentru motociclete etc.),
  • aliniator roţi 3D,
  • Aparat echilibrat roţi computerizat, printre altele.

Pentru echipamente perfomante poţi intra în magazinul online Eqp.ro. Echipa acestui magazin se va ocupa de livrarea, instalarea şi întreţinerea echipamentelor achiziţionate. 

4. Realizează un program al serviciilor oferite

Creează un program al serviciilor oferite. În acest program include:

  • tipul de vehicul asupra căruia se va lucra,
  •  întreţinerea care va fi efectuată,
  •  termenul convenit cu proprietarul pentru finalizarea lucrării.

În acest fel, vei putea controla începerea şi finalizarea lucrărilor. De asemenea, poţi stabili ce piese vor fi utilizate. În plus, mecanicul va şti cât timp are la dispoziţie pentru terminarea lucrării.  

Dacă toată lumea ştie ce să facă şi cât timp are la dispoziţie pentru asta, productivitatea se va îmbunătăţi în scurt timp.

5. Optimizează timpul de execuţie

O treabă bine făcută nu ar trebui să fie sinonimă cu excesul de timp. Timpul îndelungat până la finalizarea unei reparaţii este, în general, un semn că procesele trebuie îmbunătăţite. De aceea trebuie să stabileşti paşii necesari efectuării serviciilor. Astfel, poţi optimiza timpul de finalizare a lucrărilor. Poţi face asta cu ajutorul echipamentelor moderne achiziţionate.

6. Deleagă bine sarcinile

Nu-ţi suprasolicita angajaţii prin atribuirea unor sarcini prea multe. Împarte sarcinile în mod egal şi notează lucrările care trebuie făcute una după alta. Astfel, fiecare va şti ce are de făcut şi nu va pierde timpul. Stabilirea unui program contribuie la evitarea acumulării de sarcini, ceea ce afectează foarte mult performanţa.

7. Comunică clar cu angajaţii

În cele din urmă, toate acestea vor funcţiona numai dacă ai o comunicare bună cu angajaţii. Poţi evita neînţelegerile, întârzierile sau intervenţiile repetate asupra aceleaşi maşini. Având în vedere acest lucru, utilizează cel mai simplu mod de a vorbi cu toată lumea. Poţi trimite e-mailuri sau poţi stabili o întâlnire la începutul zilei pentru a prezenta sarcinile de pe ordinea de zi.

Acestea fiind zise, îţi urăm succes în creşterea productivităţii!

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

0 Comentarii

Modifică Setările