Şeful Dacia: Unele proiecte de motoare şi transmisii ar putea fi alocate în viitor către uzina din Turcia, nu către România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La uzina Dacia de la Mioveni se produc motoare pentru Renault, Nissan şi Dacia, dar există riscul ca o parte din proiecte să fie mutate la frabrica de la Bursa din Turcia FOTO Adevărul
La uzina Dacia de la Mioveni se produc motoare pentru Renault, Nissan şi Dacia, dar există riscul ca o parte din proiecte să fie mutate la frabrica de la Bursa din Turcia FOTO Adevărul

Uzina Dacia de la Mioveni se află în faţa unor probleme de competitivitate nu numai cu fabrica de la Tanger din Maroc, ci şi cu cea de la Bursa din Turcia, fapt c ear putea afecta noile proiecte ale companiei, în special pe partea de motoare şi transmisii, a declarat Nicolas Maure, directorul general al Dacia, într-un interviu pentru HotNews.ro.

„După cum ştiţi, am investit la Mioveni peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea uzinei şi pentru dezvoltarea noilor produse şi ideea ar fi să nu renunţăm. Viitorul depinde însă de competitivitatea României, de aptitudinile românilor şi de competitivitatea furnizorilor, dar şi de situaţia economică generală a ţării. Am să detaliez mai mult pe partea de competitivitate. Ea depinde de doi factori principali: nivelul salariilor şi performanţa industrială, inclusiv potenţialul de automatizare. Salariile au crescut la Mioveni, în medie, cu 170% din 2007 în 2013, inflaţia fiind de 30%. Ceea ce înseamnă că salariile au crescut în mod real cu 140%, adică foarte mult. În acelaşi interval însă performanţa s-a îmbunătăţit cu mult mai puţin şi astăzi suntem în faţa unor probleme de competitivitate cu Marocul, iar despre acestea s-a vorbit mult, dar ce este nou e că apar probleme de competitivitate şi cu Turcia şi asta poate să afecteze noile proiecte, în special pe partea de motoare şi transmisii“, a arătat Maure, potrivit HotNews.ro.

Şeful Dacia a arătat că la Mioveni se fac motoare pentru Renault, Nissan şi Dacia, dar motoare pentru Dacia se fac şi la uzina din Turcia, astfel că există un risc semnificativ de alocare a unor noi proiecte de motoare şi transmisii către fabrica de la Bursa, şi nu către cea din România. 

Citiţi mai multe pe HotNews.ro

Mai puteţi citi: 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite