A fost odată Tico sau Povestea neromanţată a colosului Daewoo, de la glorie la decădere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În 2003, compania Daewoo Automobile România a vândut 23.400 de autoturisme, înregistrând cele mai bune vânzări după anul 1995. Din volumul total al vânzărilor, modelul Matiz deţinea recordul cu peste 16.800 unităţi vândute, urmat de Cielo (foto) cu peste 5.300 unităţi FOTO Mediafax
În 2003, compania Daewoo Automobile România a vândut 23.400 de autoturisme, înregistrând cele mai bune vânzări după anul 1995. Din volumul total al vânzărilor, modelul Matiz deţinea recordul cu peste 16.800 unităţi vândute, urmat de Cielo (foto) cu peste 5.300 unităţi FOTO Mediafax

Asociată vreme de două decenii cu producţia de autoturisme, Daewoo riscă acum să rămână fără nume pe piaţa locală, odată cu intrarea sub spectrul lichidării a şantierului naval Daewoo Mangalia Heavy Industries, scrie Adevărul Financiar.

Gigantul coreean are însă probleme încă din 2006, când  preşedintele şi fondatorul Daewoo a fost condamnat la închisoare, iar compania s-a divizat – unele divizii au dat faliment, în vreme ce altele au rezistat o perioadă pe cont propriu.

Aproape 10 ani mai târziu, în România, Korea Development Bank (KDB), cel mai mare acţionar al firmei care controlează şantierul naval din Mangalia, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering, ameninţă cu lichidarea companiei constructoare de nave, pe fondul pierderilor excesive din ultimii ani.

Citiţi mai multe pe acest subiect pe Adevărul Financiar

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite