Alchimistul din business: cum „a prefăcut” un vrâncean o fabrică de vopsele în mere, vin şi sucuri naturale
0„M-a preocupat dintotdeauna tot ce e sănătos. Se spune că mâncarea e ca un medicament, iar visul meu este ca produsele pe care le fac să fie medicamente sănătoase“, mărturiseşte Daniel Guzu, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori români, al cărui nume a fost multă vreme sinonim cu branduri de vopsele şi adezivi, dar care în ultimii ani a început să se identifice şi cu fructele, vinurile şi sucurile pe care le produce în Vrancea.
Pentru el, investiţia de peste 20 de milioane de euro în agricultură, tradusă până acum în 250 de hectare de vii şi livezi în localitatea Ţifeşti de lângă Panciu – unde, de altfel, s-a şi născut –, este de fapt al treilea „copil“ dintr-un portofoliu de afaceri pe care le-a creat de la zero în ultimele două decenii. Primii doi au fost producătorul de vopsele Fabryo (din care a ieşit în urmă cu aproape un deceniu) şi producătorul de materiale de construcţii Duraziv. Dar „mezinul“ este şi singurul de care nu s-ar despărţi şi în care profitul nu este forţa supremă care îl ghidează. De aceea şi continuă să investească în el, cele mai recente pariuri ale sale fiind o nouă fabrică de sucuri şi un hotel în curtea cramei din Ţifeşti.
„N-am gândit investiţia în agricultură ca pe o afacere, am făcut-o din pasiune. Acolo m-am născut şi acolo îmi place să stau“, spune antreprenorul, recunoscând în acelaşi timp că îşi dedică fermei nu doar cea mai mare parte a timpului său – „luni sunt în fabrică la Duraziv, iar în restul săptămânii în Vrancea“ –, ci şi a resurselor. Dar, treptat, pasiunea şi eforturile sale financiare au început să dea şi altfel de roade, iar dacă până în urmă cu câţiva ani era Daniel Guzu – dezvoltatorul Fabryo şi Duraziv, mai nou este Daniel Guzu, creatorul brandului de vinuri Domeniile Panciu şi al sucurilor şi dulceţurilor Ana Are.