Alina Iancu, CrameRomania.ro: Lipsa de personal cauzează probleme podgoriilor în plină recoltă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
struguri

Recolta de struguri în 2018 a început mai devreme cu circa 12 zile, faţă de 2017 pe fondul condiţiilor meteo. Cu toate acestea, specialiştii nu se grăbesc cu estimările privind producţia totală din acest an, întrucât, explică ei, cam în două trei-săptămâni se vor putea pronunţa în acest sens. „Temperaturile/ploile sunt decisive”, amintesc ei.

„Luna iulie a fost una ploioasă, iar în august a fost foarte mult timp soare ceea ce a  contribuit la coacerea rapidă a strugurilor. Diferenţa de coacere a strugurilor de la zonele calde faţă de cele reci, comparând zona de sud cu cea nordică poate varia cu încă zece zile pentru recoltarea strugurilor”, spune Alina Iancu, fondatoare Revino şi CrameRomania.ro. 

Până acum, explică ea, s-au cules strugurii albi şi o parte dintre cei negri, iar ploile care au început să vină în ultimele zile aduc risc de putregai şi forţează recoltarea. „Deşi este încă prea devreme pentru a stabili o evaluare finală a anului, cantitativ, este un an bun, iar calitativ pare să fie inferior anului 2017”, adaugă Iancu.

În perioada culesului, cea mai mare problemă în marile din podgoriile din România o reprezintă lipsa de personal.

„O parte dintre cramele medii sau mari care au peste 100 de hectare de viţă de vie cultivate au trecut deja la recoltarea mecanizată, astfel recoltarea cu o combină performantă pentru struguri, într-o zi, poate suplini forţa de muncă a 100 de oameni”, mărturiseşte fondatoarea CrameRomania.ro. 

În ceea ce priveşte consumul, mai spune Alina Iancu, în zona urbană se simte o creştere de vinuri seci, iar din ultima analiză realizată de CrameRomania.ro în luna august a anului curent, în peisajul bucureştean apar annual 2-3 magazine noi specializate de vinuri sau wine baruri menite să completeze harta deja conturată cu preponderenţă în ultimii cinci ani.

Mai exact, la ora actuală în Bucureşti există 50 de wine-baruri şi shopuri, unele dedicate în exclusivitate vinurilor, iar altele care oferă pe lângă acestea şi produse complementare, fie că este vorba despre delicatese, produse de panificaţie sau cadouri.

  „O creştere semnificativă a wine barurilor şi shop-urilor se simte şi în alte oraşe ale ţării, precum Timişoara sau Cluj-Napoca, unde şi consumul de vin este pe măsură.   Această tendinţă confirmă încă o dată creşterea interesului şi a gradului de educare al consumatorilor în ceea ce priveşte vinul, în special cel românesc, dar şi cel din import. În ultimii ani, datorită acestui fenomen, pe piaţa din România au apărut şi tot mai multe crame, de regulă active pe segmentul premium. Iar principala lor piaţă de desfacere sunt magazinele specializate şi localurile HoReCa.”, punctează  Alina Iancu.

Ponderea vinurilor româneşti în totalul ofertei din magazinele specializate de vinuri depăşeşte 60%, soiurile autohtone fiind tot mai solicitate şi apreciate. Criteriile principale în alegerea unui vin sunt culoarea (alb, roşu sau roze), iar apoi conţinutul de zaharuri (seci, demiseci, demidulci sau dulci) sau soiul de strugure.  

Degustările de vinuri în magazinele specializate şi wine baruri sunt un element diferenţiator.

Degustările de vinuri au loc din ce în ce mai des în România, mai ales atunci când cramele îşi lansează branduri sau vinuri noi. Degustările sunt anunţate de cramă şi de magazine prin canalele online de comunicare.

De cele mai multe ori, wine barurile vând vinurile şi pentru a fi luate acasă, iar preţul acestora este redus cu 15-25% faţă de cel din meniu.

Pasionaţii şi persoanele curioase să descopere vinurile se pot bucura de acestea inclusiv servite la pahar în cât mai multe zone ale Bucureştiului. Cele mai ofertante zone sunt Centrul Vechi, Floreasca şi Dorobanţi, acestea fiind adevărate poluri de restaurante, cafenele şi baruri.

Preţurile vinurilor servite la pahar diferă în funcţie de tipul de vin, dar şi de zona în care sunt amplasate magazinele sau wine barurile. Astfel, vinurile albe servite la pahar au preţuri cuprinse între 15-30 lei/150ml, iar vinurile roşii se regăsesc la preţuri între 15-40 lei/150ml.

Vinurile învechite sau produse prin anumite metode de vinificaţie, pot ajunge şi la preţuri între 50-80 lei/150 ml.

Pentru promovarea vinurilor şi a turismului viticol din România, Alina Iancu a dezvoltat proiectele CrameRomania.ro (singură baza de date bilingvă - română şi engleză - a cramelor din România), ReVino.ro (agregator de tip Trip Advisor al cramelor şi magazinelor specializate de vinuri - vinoteci şi bistrouri - din România) şi ReVino Bucharest Wine Fair (salon anual de vinuri şi turism viticol).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite