ANALIZĂ Transportatorii au încins bătălia tarifelor pe Valea Prahovei. Cât costă biletul pe ruta Bucureşti-Sinaia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După introducerea „trenului SF“ de către compania Softrans, cu preţuri promoţionale, CFR Călători a răspuns provocării cu tarife şi mai joase, varianta feroviară ajungând să o surclaseze chiar şi pe cea rutieră.

Lupta pentru acapararea unor cote de piaţă cât mai mari şi, practic, pentru cucerirea fiecărui pasager în plus devine tot mai strânsă pe drumul dintre Capitală şi staţiunile de pe Valea Prahovei.

Se repetă, într-un fel, „telenovela“ de astă-vară a concurenţei de pe drumul către litoral.

După ce operatorul privat Softrans a introdus „trenul SF“ Hyperion, având tarife cu 40% mai joase decât ale CFR Călători şi internet gratuit, transportatorul feroviar de stat a introdus biletul de weekend care costă jumătate din tariful Hyperion.

Această concurenţă din sectorul feroviar face ca pe calea rutieră oferta să fie tot mai puţin atrăgătoare.

Replica de weekend a CFR Călători

Pe ruta Bucureşti-Sinaia, cele mai frecvente curse sunt făcute de CFR Călători, cu 32 de trenuri (câte 16 pe sens), şi de companiile de transport rutier, care au maşini din oră în oră.

La tren, biletul costă 41 de lei pentru InterRegio (varianta rapidă, care parcurge traseul într-o oră şi jumătate), respectiv 19 lei pentru Regio (varianta lentă, care parcurge traseul în două ore şi jumătate).

CFR Călători a avut, în ultimii ani, un singur concurent privat pe calea ferată, Regiotrans, care practică tarife de 19 lei şi parcurge traseul în două ore. Nimic deranjant sau incomod pentru compania de stat.

Dar, începând din 15 septembrie, pe fir a intrat un concurent mult mai periculos: „trenul SF“ Hyperion, la fel de rapid ca şi InterRegio (o oră şi jumătate pe Bucureşti-Sinaia), dar cu bilete semnificativ mai ieftine (25 de lei) şi cu internet gratuit.

Replica de la CFR Călători faţă de această provocare a venit relativ prompt, la sfârşitul săptămânii trecute. Transportatorul feroviar de stat propune „biletul de weekend“, care costă doar 12,35 lei, dar se dă numai pentru varianta lentă (Regio).

Cât despre oferta rutieră, aceasta a rămas mult în urmă, cu preţuri de peste 30 de lei, condiţii de transport incomparabil mai puţin comode şi o durată destul de lungă a parcursului (două ore), ca să nu mai vorbim de riscurile inerente transportului în comun pe şosea.

În fine, cu maşina personală, dacă luăm în calcul doar combustibilul consumat (10 litri pentru cei 125 de kilometri), respectiv între 65 şi 70 de lei/vehicul, ajungem la concluzia că această variantă devine rentabilă doar dacă se reunesc 3-4 pasageri la un transport.

image

Avantaje şi dezavantaje

Fiecare variantă de transport prezintă avantajele şi dezavantajele sale, concurenţa nefiind limitată doar la preţul biletului.

Câteva exemple: „trenul SF“ Hyperion are avantajul internetului gratuit, dar rulează cu o singură garnitură; Regiotrans se prezintă cu garnituri spaţioase, dar cam „obosite“; CFR Călători are o frecvenţă ridicată a curselor, dar cere bani în plus la biletul cumpărat din tren; transportatorii rutieri se pot lăuda cu posibilitatea îmbarcării/debarcării din orice punct de pe traseu, însă au grade de confort şi de siguranţă incomparabil mai scăzute decât cei feroviari.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite