Antreprenor român, trecut prin succes şi eşec: De ce mor startup-urile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Radu Georgescu
Radu Georgescu

Se spune că startup-urile mor din cauza unui produs prost sau din cauza managementului prost. Realitatea este că motivul final, singurul motiv pentru care startup-urile mor, este că nu au bani să plătească facturile”, scrie antreprenorul Radu Georgescu, într-o postare pe blogul său.

În postarea sa, antreprenorul explică şi de ce produsul şi managementul nu sunt problemele reale. „Produsul: dacă ai bani, poţi să te reorientezi. Managementul: dacă ai bani, poţi (bineînţeles) să îl cumperi. Şi aşa mai departe”, explică antreprenorul.

„Înţeleg că lipsa de bani are motive mai profunde, printre care şi un produs prost sau vânzări prost gestionate. Sau cheltuieli excesive. Înţeleg că banii nu pot vindeca tot (chiar dacă ei spun literalmente «vânzările vindecă totul» - şi sunt de acord). Înţeleg că nu poţi obţine finanţare dacă compania nu este «bună» şi, prin urmare, este foarte important să păstraţi o companie pe linia de plutire. Dar, ceea ce vreau să spun este că unul dintre cele mai subestimate obiective ale unui CEO / fondator este ca firmă să aibă mereu finanţare bună. Fondatorul trebuie să se asigure că, şi chiar în cel mai sumbru scenariu, există suficienţi bani în bancă pentru a putea funcţiona”, spune Radu Georgescu.

El spune că a văzut foarte mulţi antreprenori care se concentrează doar pe construirea produsului. „Ei strâng fonduri, dar doar cât este necesar pentru cel mai bun scenariu (apropo, asta nu se întâmplă niciodată!). Şi, surprinzător, banii se termină înainte ca vânzările să se transforme în venituri suficiente”, mai arată antreprenorul.

De aceea, el sugerează antreprenorilor să menţină compania bine finanţată. „Iar apoi poţi să fii econom şi să foloseşti cât mai puţini bani pentru a creşte cât mai repede posibil”, conchide el.

Radu Georgescu este unul dintre cei mai de succes antreprenori IT din Estul Europei. Georgescu şi-a fondat prima sa companie în 1992. În 2003, Radu Georgescu a adus România pe scena industriei IT globale odată cu vânzarea tehnologiei de securitate „RAV Antivirus” către Microsoft. Şapte ani mai târziu a avut a doua sa reuşită internaţională când Naspers, compania sud-africană de Internet şi multimedia, a achiziţionat integratorul de plăţi online GECAD ePayment, acum PayU România. Al treilea succes l-a înregistrat în 2013, când compania creată de Radu Georgescu, Avangate, a fost achiziţionată de Francisco Partners.

În schimb Georgescu îşi aminteşte că a trecut şi el prin eşecuri: „ Am fondat 36 de companii, din care 6 mari succese, vreo 6 la care nu mi-am pierdut toţi banii şi multe alte experienţe minunate şi distracţie”, a rememorat Radu Georgescu la un evenimentul Startup Path, organizat în septembrie de Business Review şi Impact Hub Bucharest, potrivit startupcafe.ro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite