Articol publicitar

Cafea de la automat vs cafenea. Există diferenţe?

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Băuturile calde au ajuns să reprezinte circa 90% din totalul produselor furnizate prin aparate automate pe piaţa românească, preferinţele consumatorilor îndreptându-se în principal spre cafea şi băuturi calde şi la nivel european, cu o pondere a acestora în total vânzări de 70%.

Practic, începând cu 2010, vânzările de cafea proaspăt prăjită (bean to cup) prin aparate automate au crescut ca pondere în total de la 51% la 65%, anul trecut, şi spre 70%, în prezent, acelaşi trend crescător fiind înregistrat şi în ceea ce priveşte calitatea cafelei vândute prin intermediul automatelor.

Datorită avantajelor pe care le presupune un aparat automat (nu este nevoie de vânzător, livrează rapid un produs, funcţionează 24 de ore din 24), tot mai mulţi clienţi preferă soluţiile de proximitate atunci când consumă cafea, snacks-uri sau băuturi răcoritoare.

Astfel, avantajul automatelor este şi că asigură un serviciu de proximitate şi de selfservice în spaţii de lucru, în spaţii cu trafic intens sau unde lipseşte alternativa la un consum rapid sau nu ar face sens economic pentru o cafenea să opereze. Practic, poţi găsi aparate automate în gări, aeroporturi, spitale, clădiri diverse, unde, apăsând doar pe un buton, poţi primi rapid o cafea de calitate şi cu posibilitatea de a regla cantitatea de zahăr.

Cafeaua este cel mai cumpărat produs prin intermediul acestor aparate, generat şi de faptul că, potrivit celor mai recente analize efectuate de experţi în domeniu, diferenţele între un aparat automat şi unul profesional sunt foarte mici sau insesizabile în ceea ce priveşte calitatea cafelei, fiind parcurse toate procedurile de curăţenie şi mentenanţă a echipamentelor.

Principiul de funcţionare este acelaşi la ambele sisteme (măcinare cafea boabe, dozare, presare cafea măcinată, extragere cafea prin infuzie sub presiune), în aparate automate cel mai des întâlnite fiind blendurile ce conţin preponderant cafea robustă, cu produse certificate de producători internaţionali.

Testele efectuate relevă că aparatul automat oferă o cafea calitativ comparabilă cu o cafea consumată într-o cafenea, în condiţiile în care principiul de funcţionare şi de extragere de băuturi este acelaşi. Diferenţele sunt că, la automatul de cafea, operaţiunile sunt efectuate în mod automat, având componente comandate de o placă electronică, în timp ce la aparatele profesionale toate operaţiunile implică şi intervenţie manuală.

Suplimentar, însă, pentru aparate automate se adaugă siguranţa că aparatul care livrează produsul este unul curat, procedurile de îngrijire şi mentenanţă fiind clar stabilite şi atent respectate: aparatele sunt curăţate zilnic sau la fiecare vizită (care poate fi tot zilnică sau de cel mult 2-3 zile, în funcţie de consumul din acea zonă), fiind igienizate/dezinfectate componentele care intră în contact cu produsul finit. Lunar sunt spălate toate componentele aparatului, cu detergenţi şi substanţe speciale. Iar pe lângă operaţiunile de curăţare, tot cel puţin lunar sunt cele de revizie tehnică (curăţenie şi spălare generală, teste privind livrarea corectă a produsului, verificarea preţurilor etc).

Aparatele sunt construite să respecte sistemul FIFO de livrare a produselor, ceea ce înseamnă că în aparat nu pot fi produse expirate. Pentru fiecare aparat sunt fişe de monitorizare a produselor (cu data alimentării, termenul de valabilitate şi lotul, pentru a fi verificată trasabilitatea acestora). Termenul de valabilitate al produselor este în medie de 1,5 ani de la introducerea lor în aparate, iar intervalul de timp la care sunt alimentate este de maximum o săptămână.

Argumente pentru ca industria aparatelor automate să îşi continue puternica dezvoltare, devenind o necesitate zilnică pentru tot mai mulţi consumatori.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite