Afaceri

articolul anterior articolul urmator

Câte mărci de produse alimentare româneşti, din sutele înregistrate înainte de 1989, au mai rămas pe rafturile supermarketurilor

3
26 Nov 2020 16:36:49
Autor: Afrodita Cicovschi
Clubul Mărcilor Emblematice Româneşti
Clubul Mărcilor Emblematice Româneşti

Din sute de mărci de bunuri de larg consum înfiinţate în România înainte de 1989, aproximativ 50 se mai regăsesc în prezent pe rafturile supermarketurilor, unul dintre cei mai cunoscuţi retaileri din România propunându-şi să înfiinţeze un Club al Mărcilor Emblematice Româneşti.

Astferl, cu ocazia Zilei Naţionale a României şi din dorinţa de a aduce în atenţia românilor unele dintre cele mai apreciate mărci autohtone de bunuri de larg consum, Auchan lansează Clubul Mărci Emblematice Româneşti. Prin acest proiect, compania îşi propune să dezvolte, pe termen lung, acţiuni menite să evidenţieze mărcile înfiinţate pe plan local şi care se bucură de o îndelungată tradiţie, în unele cazuri chiar şi de peste un secol.
 

Peste 15 mărci româneşti active pe piaţa locală au un istoric de peste 100 de ani

 
Din sute de mărci de bunuri de larg consum înfiinţate în România înainte de 1989, cca. 50 mai sunt şi astăzi prezente la raft. Din totalul celor active, cele mai multe sunt prezente în gamele de bere, acestea fiind urmate de produse din categoriile de bunuri alimentare şi vinuri. De asemenea, peste 15 mărci româneşti au reuşit să treacă testul timpului, înregistrând un istoric de peste 100 de ani.
 
Potrivit unei analize realizate de retailer, zeci de mărci emblematice româneşti de produse de larg consum mai sunt şi astăzi prezente pe rafturile din magazine, acestea acoperind categorii precum: bere, bunuri alimentare, dulciuri, mezeluri şi produse din carne, vinuri, cosmetice, băuturi răcoritoare, lactate şi detergenţi. Din totalul mărcilor active în prezent, aproape  jumătate sunt prezente şi pe plan internaţional. 
Clubul Mărci Emblematice Româneşti înfiinţat de Auchan include, pentru început, peste 30 dintre cele mai renumite mărci locale, din diverse categorii de consum: Băneasa, Dacia Plant, Făgăraş, Kandia, Măgura, Plafar, Poiana, Rom, SanoVita, Scandia, Unisol (Băcănie), Bergenbier, Borsec, Bucegi, Bucovina, Ciucaş, Cotnari, Timişoreana, Ursus, Zarea (Băuturi), Albalact, Napolact (Brânzeturi şi Lactate), Caroli, Cris-Tim, Matache Măcelaru (Mezeluri), Dero, Doina, Farmec, Gerovital, Loncolor, Nufăr, Triumf (Detergenţi şi produse de îngrijire personală). În etapele viitoare, clubul va fi dezvoltat constant, vizând atragerea a cât mai multor mărci autohtone, atât mai vechi cât şi mai noi, care să beneficieze de acţiuni comerciale şi prezentare specială în cadrul reţelei Auchan, în beneficiul tuturor românilor.
„Pandemia pune o mare presiune pe foarte multe industrii şi este un moment crucial pentru continuitatea afacerilor producătorilor locali. Iniţiativa Auchan vine într-un moment extrem de sensibil pentru piaţa românească şi cu siguranţă va contribui la un proces de educare a consumatorilor pentru încurajarea consumului de produse locale. Este un proiect care are la bază atât empatia faţă de mărcile locale, cât şi încrederea în calitatea acestora şi puterea lor de a genera consum. Admirăm acest act de solidaritate şi de consideraţie faţă de producătorii români. Suntem mândri de longevitatea şi relevanţa mărcilor noastre: Kandia (1890), Rom (1964) şi Măgura (1977) şi ne onorează prezenţa în acest club. Avem certitudinea că vizibilitatea acordată mărcilor româneşti va crea o relaţie aparte, foarte apropiată, între Auchan şi consumatorii săi, iar pentru noi, ca producători, o şansă în plus de a duce mai departe gusturile şi valorile locale.”, a declarat Gabriela Munteanu, Director Marketing Kandia România.  
„Napolact este o marcă românească cu o tradiţie ce datează de acum mai bine de 100 de ani, care a reuşit de-a lungul timpului să păstreze încrederea consumatorului, respectându-şi promisiunile. Brandul a trecut în aceşti ani prin diferite etape, dar valorile principale au rămas neschimbate: brand românesc, tradiţional, produs în România, din lapte din inima Ardealului. În acelaşi timp, Napolact a fost şi rămâne un brand inovator, aducând în permanenţă noutăţi pe piaţă, aşa cum am făcut cu gama Napolact Bio sau iaurtul Cremos De-al Nostru. Invitaţia Auchan de a face parte din campania de 1 Decembrie confirmă toate eforturile noastre, eforturile unui brand produs în România, din reţete româneşti şi materie primă locală.", a declarat Răzvan Orbulescu, Director Marketing Napolact.
 
Misiunea asumată de companie este transpusă deja şi în locaţiile Auchan. Astfel, până pe 2 decembrie, clienţii sunt invitaţi să descopere în magazinele Auchan mărcile emblematice româneşti, cu tradiţie, dar şi produse marcă proprie Auchan fabricate în România, cele de filieră naţională, precum şi preparatele autentice româneşti prezente în cadrul raionului Gastronomie.
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

Adrian Foangǎ
26.11.2020, 22:13:52

Eu nu cumpar absolut nimic de la Napolact, Covalact si altele de genul asta.

-4 (6 voturi)
Sorin Ionascu
26.11.2020, 23:17:34

Se vede ca "zeita" e cu capul in nori. In afara de faptul ca scrie cu repetitie, o buna parte din marcile enumerate in articol, chiar daca s-au impus destul de puternic in constiinta publicului, NU sunt create inainte de 1989, ci dupa aceea. Iar unele nici macar nu sunt intrutotul romanesti.

Lica Mosu
27.11.2020, 05:14:36

@ SI . N-ați observat că ,,zeitza” e... poolicalificată ! Se pricepe la... orice !!

Modifică Setările