Afaceri

articolul anterior articolul urmator

Cel puţin doi mari producători auto, interesaţi de România

5
18 Oct 2017 12:01:38
Autor: Afrodita Cicovschi
FOTO 123 RF
FOTO 123 RF

Zona de Vest a ţării stârneşte cel mai mare interes, fiindcă acolo se simt mult mai puţin problemele cu infrastructura, a spus ministrul pentru Mediul de Afaceri, Ilan Laufer, susţinând însă că şi Moldova ar avea un potenţial uriaş, dar acolo ar trebui construită autostrada care să lege Iaşi de Tg Mureş.

România reprezintă o opţiune serioasă şi are multe avantaje pentru mai mulţi mari producători auto, a spus ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Ilan Laufer, prezent la conferinţa Romanian Automotive Summit. Acesta a precizat, citat de hotnews.ro, că s-au purtat discuţii şi că cel puţin două companii au spus că vor decide anul viitor în ce ţară îşi vor instala unităţile de producţie. „Suntem în discuţii destul de avansate, dar nu este doar România în această discuţie, ci sunt şi ţările din regiune”, a explicat pentru HotNews.ro ministrul Laufer.

Potrivit acestuia, este vorba despre un producător de autovehicule, dar şi despre o companie care este şi producător de autovehicule, dar vrea mai întâi să dezvolte alte elemente şi apoi ia în calcul şi o linie de producţie. „Repet, sunt doar discuţii, însă ceea ce este important este că interesul faţă de România a crescut în ultimul timp”, a spus ministrul. 

Zona de Vest a ţării stârneşte cel mai mare interes, fiindcă acolo se simt mult mai puţin problemele cu infrastructura. „Noi încercăm să atragem companiile şi în regiunile care au nevoie de investiţii. Cred că Moldova are un potenţial uriaş şi mai cred că acum, cu noua lege a parteneriatului public privat, vom avea posibilitatea de a construi autostrada care să lege Iaşi de Tg Mures”, a spus ministrul. 
 
ACAROM: România are mare nevoie de un al treilea producător auto
 
Gabriel Sicoe, director al ACAROM (Asociaţia Constructorilor de Automobile din România) spune că România are extrem de mare nevoie de un al treilea constructor auto fiindcă doar aşa ne putem apropia de un milion de automobile produse anual, cum se întâmplă deja în ţări mult mai mici ca populaţie, cum ar fi Cehia şi Slovacia. 

Un al treilea productor auto ar fi extrem de util şi pentru încurajarea unor noi furnizori să vină în ţară, mai ales că, spune şeful ACAROM, există o tendinţa îngrijorătoare fiindcă unii producători de cablaje îşi relocheaza activităţile, părăsind România.

În prezent România are doi producători auto care realizează anual 360.000 de maşini (aproximativ 310.000 Dacia şi 50.000 Ford). În total în sectorul auto activează peste 600 de companii producătoare de componente şi numărul total de angajaţi trece de 200.000. Sectorul are o producţie anuală în valoare de 22 miliarde euro, dintre care 16 miliarde euro componentele şi 6 miliarde euro autoturismele. 
  
Despre venirea unui al treilea producător auto în ţară se vorbeşte de un deceniu, de când Ford a preluat fabrica de la Craiova. De atunci s-au mai anunţat investiţii mari în regiune, dar nu în România, două exemple fiind uzina deschisă în 2012 de Mercedes-Benz în Ungaria şi uzina pe care Jaguar Land Rover o va deschide în 2018 în Slovacia.  

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

Vlad Vlad
18.10.2017, 14:20:21

Altii care o sa vina sa te tina pe 1200RON pe luna si o sa iti vanda produsul cu 12000Eur. Mda, mari investitii, mari beneficii ca lucrezi in fabrica unu mare producator, da scoti mai multi bani la capsuni in Spania

+2 (2 voturi)
Dimulescu Constantin
18.10.2017, 15:59:31

Pai,continuati sa construiti infrastructura numai in zona de vest a tarii,pentru ca niste incuiati cu slanina pe creier sa rada de cei din celelalte zone.Lasati Moldova si Oltenia de izbeliste,fiindca moldovenii si oltenii trebuie sa plece cu traista-n bat la sute de km de casele lor,pentru salarii de nimic,din care nu pot duce mai nimic acasa.Intrebati-va de ce sunt subdezvoltate aceste zone si mirati-va de nivelul de trai scazut al locuitorilor.Dupa 1990,s-au distrus fabricile si uzinele din toata tara.Poate ca nu-si mai justificau existenta,dpdv economic,dar se puteau gasi variante mai folositoare romanilor,decat jaful porcesc la care s-au dedat politicieni,magistrati,politisti si interlopi constituiti in grupuri de interese.De pus ceva in loc,in Moldova si Oltenia...ioc!Construiti infrastructura,pentru ca investitorii sa fie interesati sa vina,sa investeasca si sa ofere locuri de munca,apoi excludeti de la ajutor social orice om care are varsta si capacitatea fizica si psihica de a munciAcordati atentie egala tuturor zonelor tarii,cat timp inca nu este prea tarziu!

+1 (1 vot)
wolf
18.10.2017, 19:27:35

Razi de ardeleni, dar fara ei acum nu mai luai venitul minim garantat ca sa-l bei in birt! Voi moldovenii si oltenii NU VRETI sa munciti! Ca de aia votati de 27 de ani doar PSD. Daca va cheama cineva la munca, fugiti ca de dracu...sunt atatea reportaje. Si apoi, de ce nu v-a facut dragnea si oprisan autostrazi? Ca doar ei sunt la butoane de atata timp...

Utilizator Adevărul
18.10.2017, 19:48:04

Comentariu considerat abuziv.

Dimulescu Constantin
18.10.2017, 20:56:12

Nu rad de ardeleni,ci doar de unii indivizi care considera ca aroganta este atuul suprem.Dupa comentariul tau,deduc ca esti unul dintre ei.Asemenea indivizi exista in toate regiunile,deci nu se poate arunca cu piatra intr-o singura regiune.Doar..."naivii" generalizeaza,asa cum o faci tu!In ceea ce ma priveste,elucubratiile tale nu ma ating.Cred ca mai ai nevoie de 3 vieti,pentru a munci si castiga ca mine.De ce te deranjaza faptul ca cer tratament egal in privinta construirii infrastructurii pentru toate zonele tarii?Nici nu stiu de ce-mi bat capul cu tine; oricum nu intelegi nimic!

Modifică Setările