Afaceri

articolul anterior articolul urmator

Consiliul de Administraţie al CFR Infrastructură a fost revocat pentru management defectuos, după dispariţia fără urmă a 900 de vagoane

12
10 Jan 2014 20:58:32
Autor: Daniel Ionascu
CFR Infrastructură are în grijă situaţia şinelor de cale ferată şi gările
CFR Infrastructură are în grijă situaţia şinelor de cale ferată şi gările

Adunarea Generală a Acţionarilor CFR SA, companie controlată de stat prin Ministerul Transporturilor, a hotărât vineri revocarea din funcţie a membrilor Consiliului de Administraţie, pe motiv că aceştia au exercitat un management defectuos, care a afectat situaţia financiară a companiei.

„În acest sens, au fost constatate o serie de nereguli grave în actul de management al administratorilor, printre care menţionăm: neîndeplinirea obligaţiei de supraveghere şi control a executivului companiei, ceea ce a permis perpetuarea unor acte prejudiciabile pentru companie săvârşite de executiv şi constatate de organele de control, precum şi încălcarea prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor şi a altor prevederi legale“, se arată într-un comunicat transmis de Ministerul Transporturilor.
 
Consiliul de Administraţie era format din Florian Raimund Kubinski (preşedinte, CFO Volksbank România), George Micu (membru, director general CFR SA), Enache Jiru (membru, secretar de stat în Ministerul Finanţelor) şi Sebastian Tcaciuc (membru).
 
Cine sunt noii membri
 
AGA a numit un nou CA, din care fac parte Ovidiu Petrişor Artopolescu - membru al Consiliului de Supraveghere al Transelectrica, Ovidiu Puţura- secretar de stat în Ministerul Justiţiei, Victor Cionga - managing partner la AZ Capital Advisors, Florin Luca - consultant financiar, George Ciobănaşu -auditor financiar.
 
Aceştia au fost evaluaţi şi validaţi de consorţiul de consultanţi alcătuit din PriceWaterhouseCoopers, George Butunoiu Group şi David & Baias.
 
Adunarea Generală a Acţionarilor a pus în vedere noului Consiliu de Administraţie să analizeze de urgenţă modul de îndeplinire de către George Micu a îndatoririlor sale de director general interimar al societăţii.
 
„Chiar dacă întâmpinăm rezistenţă, dorim să fie clar pentru toată lumea că Ministerul Transporturilor a pornit un proces ireversibil de viabilizare economică a companiilor din subordine. Toate rezultatele controalelor efectuate vor fi trimise instituţiilor abilitate spre analiză, pentru a fi luate măsurile legale ce se impun, iar conducerea ministerului va lua decizii în consecinţă“, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu.
 
Corpul de control al Ministerului Transporturilor a sesizat DNA
 
Corpul de Control al Ministerului Tranporturilor a sesizat DNA şi Secţia Regională de Poliţie de Transporturi Bucureşti după un control la CFR SA, în urma căruia au fost constatate deficienţe de natură economică, administrativă sau organizatorică, precum şi indicii privind săvârşirea de infracţiuni.
 
Ministerul Transporturilor a dispus controale la CFR SA, Tarom, CFR Marfă, CFR Călători şi Societatea de Administrare Active Feroviare SAAF, perioada analizată fiind ianuarie 2012 - septembrie 2013.
 
Anterior, Lucian Isar - fost ministru pentru Mediu de Afaceri şi preşedinte al consiliului de administraţie în cadrul companiei, a prezentat în detaliu modul defectuos în care se desfăşoară activitatea la CFR, precum şi presiunile politicului în luarea deciziilor.

900 de vagoane, dispărute fără urmă

CFR SA a transmis, joi, că neregulile semnalate în raportul Corpului de Control al MT cu privire la dispariţia unor vagoane din parcul centralizat al companiei fac obiectul unor dosare aflate deja pe rolul instanţelor, fiind deficienţe înregistrate de companie în perioada 2003-2004.

"CNCF CFR SA a înaintat încă din anul 2012 sesizări organelor abilitate de control şi a deschis procese pentru neregulile semnalate în situaţia electronică a parcului centralizat de vagoane, speţe care se află în faza de recurs sau în anchetă. Reamintim faptul că verificarea evidenţei electronice a parcului centralizat de material rulant al CNCF CFR SA se face prin inventarieri anuale, în baza unei dispoziţii comune semnată de societăţi desprinse din fosta SNCFR (respectiv SNTFM CFR Marfă SA, CNCF CFR SA şi SAAF SA), întrucât vagoanele sunt puse în circulaţie pe întreaga reţea de cale ferată, ele nefiind mijloace fixe staţionare permanent şi/sau înregistrate în gestiunea unei persoane, majoritatea fiind identificate şi inventariate anual în locaţii diferite", se arată într-un comunicat al administratorului reţelei feroviare publice.

În urma unei acţiuni proprii de inventariere a parcului centralizat de material rulant, efectuată de reprezentanţii CFR SA în anul 2012, a rezultat că peste 900 de vagoane sunt deja în litigiu, precizează compania. "Este vorba despre vagoanele care nu au fost preluate cu procese verbale de către CFR SA, încă din anii 2003/2004, data emiterii Ordinelor MTCT, deoarece nu au fost găsite pe teren, dar introduse eronat în sistemul electronic al parcului centralizat de material rulant al companiei (în această speţă, compania are deja două acţiuni deschise pe rolul instanţelor, acţiuni aflate în faza de recurs); vagoane sustrase pentru care s-au transmis sesizări organelor de anchetă şi vagoane care nefiind fizic identificate pe teren nu au putut fi inventariate, urmând ca astfel de situaţii să fie actualizate în baza de date electronică", potrivit sursei citate.
 
Mai puteţi citi:
 
CFR Infrastructură reabilitează doar 10 km de reţea anual. În acest ritm, programul de modernizare a 8.000 de kilometri va fi realizat în 800 de ani
CFR are întârzieri mari la programul de reparaţii capitale, pe circa 8.000 de kilometri din cei 10.700 km de reţea, şi reuşeşte să reabiliteze anual doar 10 kilometri, a declarat luni Jean Nicolaos, director Strategie şi Relaţii Internaţionale în companie.
 
Corpul de Control al primului ministru şi cel al Ministerului Transporturilor vor verifica toate contractele încheiate în ultima perioadă de companiile feroviare de stat, a declarat astăzi premierul Victor Ponta, potrivit Gandul.info.
 
Tot mai mulţi manageri privaţi, aduşi să gestioneze companiile deţinute de stat, renunţă la funcţie sau sunt înlocuiţi, ceea ce ridică semne de întrebare asupra seriozităţii implementării acestui program de către Guvern.
 
Preşedintele Consiliului de Administraţie al CFR SA, Sorin Mîndruţescu, şi-a dat demisia, invocând motive personale, a anunţat miercuri compania de stat care administrează reţeaua feroviară. Demisia a intrat în vigoare la 13 septembrie.
 
 
Fostul şef al Consiliului de Administraţie de la CFR, Lucian Isar, enumeră presiunile la care au fost supuşi managerii privaţi de către oficiali de la Transporturi. Isar a vorbit ieri, la Adevărul Live, la prima ieşire în public după demisia din conducerea companiei de stat, despre ingerinţele factorului politic în managementul privat care ar putea afecta relaţiile Guvernului cu finanţatorii internaţionali.
 
 
Lucian Isar, fostul preşedinte al Consiliului de Administraţie al CFR, care a demisionat luni, după ce planul de administrare a companiei a fost respins de acţionari, a declarat la Adevărul Live că au fost numeroase situaţii în care li s-a cerut membrilor CA să ia anumite decizii sau ca unele persoane să se ocupe de anumite lucruri.
 
Ministerul Transporturilor informează că indemnizaţia în valoare de 14.570 de euro, încasată în primul trimestru al acestui an de directorul general al CFR SA, prezentată public în ultimele zile, este salariul fostului manager privat al companiei. Salariul a fost aprobat de Consiliul de Administraţie din perioada respectivă „fără acordul ministerului“.
 
Ministerul de Finanţe: La Tarom, CFR Infrastructură şi Poştă sunt indemnizaţii de 12.000 de euro pe lună, cele mai mari de la stat
Continuă cearta din interiorul Guvernului pe tema salariilor în companiile de stat. Acum Ministerul de Finanţe vine cu propria sa variantă şi aduce alte cifre, diferite de cele prezentate de Executiv acum câteva zile.
 
 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

12 Comentarii

654815544566
10.01.2014, 21:24:22

Doar 900? Si se mai plang nationalistii ca fura tiganii 1 km de cablu de cale ferata. Cand romanii au furat de 1000 de ori mai mult doar din pix ... ce au furat pe langa nici nu se merita sa calculezi Halal natie romana....

-1 (5 voturi)
gigione
10.01.2014, 22:08:00

eşti un incompetent, una e naţiunea, alta e etnia....şi fii sigur că ţiganii sînt pe fir. Ai trecut prin gara strehaia? ai văzut cu taie ţiganii vagoane cu suflătoru oxiacetilenic?

+5 (5 voturi)
Viridis Ratus
10.01.2014, 21:37:44

daca se uita in curtea GFR-ului oare gasesc o parte din ele?

+2 (2 voturi)
gigione
10.01.2014, 22:05:44

sînt la strehaia bă, le-au tăiat ţiganii...adio

+2 (2 voturi)
Jupânu'
10.01.2014, 22:31:07

900 de vagoane se insira pe vreo 15 Km. Au disparut 15 Km de vagoane de marfa ??. ... Chiar asa ? :)

+1 (3 voturi)

Vezi toate comentariile (12)