Constantin Stroe, despre maşinile electrice: Nu poţi sa-ţi iei una şi să te uiţi la ea ca la fierul de călcat, e nevoie de infrastructură de încărcare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Retailerul Kaufland şi dealerul de maşini Autoklass au lansat recent primele reţele de încărcare a maşinilor electrice din România, dar ţara noastră are nevoie de mult mai multe astfel de puncte de încărcare
Retailerul Kaufland şi dealerul de maşini Autoklass au lansat recent primele reţele de încărcare a maşinilor electrice din România, dar ţara noastră are nevoie de mult mai multe astfel de puncte de încărcare

Programul „Rabla Plus“ dă o şansă şi maşinilor nepoluante, numai că România are o mare problemă la capitolul infrastructură pentru încărcarea lor, ceea ce ar putea face ca iniţiativa guvernamentală să nu pornească la prima cheie, pentru că „nu poţi sa-ţi iei o maşină electrică şi să te uiţi la ea ca la fierul de călcat“, consideră Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Programul „Rabla“ din acest an are o nouă secţiune destinată achiziţiilor de maşini electrice, numită „Rabla Plus“, pentru care autorităţile pun la bătaie 75 de milioane de lei. Cine vrea să-şi cumpere o maşină electrică va primi un ecotichet de 20.000 de lei, iar cine alege un hibrid – 5.000 de lei.

În total, finanţarea pentru o maşină electrică poate ajunge la 6.000 de euro.

Producătorii de maşini atrag atenţia că programul guvernamental ar putea demara cu probleme, dar nu din lipsă de interes din partea clienţilor ci pentru că România are o mare problemă la capitolul infrastructură pentru alimentarea maşinilor nepoluante.

În plus şi preţul acestor maşini este încă unul mare. O maşina electrică de clasă medie poate trece de 30.000 de euro, mult peste suma pe care românii ar fi dispuşi să o platească pentru un autoturism.

În primăvara anului trecut, Administraţia Fondului de Mediu a anunţat că are de gând să susţină financiar instalarea a 10.000 de puncte pentru încărcarea acestor maşini.

Marele avantaj al maşinii electrice îl reprezintă consumul: 100 de kilometri costă cât o cartelă de două călătorii la metrou, adică 5 lei, în timp ce la un automobil pe benzina, costul este de opt ori mai mult.

În primele patru luni din acest an, vânzările de autoturisme electrice şi hibride noi au crescut cu 112%, până la 195 de unităţi, faţă de 92, câte s-au vândut în aceeaşi perioadă a anului trecut, arată datele APIA.

Anul trecut, în România s-au vândut 495 de autoturisme noi hibride sau electrice 100%, mai mult decât dublu (110%) comparativ cu 2014, când au fost vândute 236 de unităţi.

Chiar dacă maşinile cu "emisii zero" sunt tot mai căutate şi pe piaţa locală, România rămâne tot pe ultimele locuri în ceea ce priveşte achiziţia de autovehicule prietenoase cu mediul înconjurător, campionii Uniunii Europene la vânzările de astfel de maşini fiind Marea Britanie, Germania şi Franţa, cu peste 12.000 de unităţi vândute anual.

Retailerul Kaufland şi dealerul de maşini Autoklass au lansat recent primele reţele de încărcare a maşinilor electrice din România, dar ţara noastră are nevoie de mult mai multe astfel de puncte de încărcare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite