Coronavirus: Cum trebuie companiile să-şi protejeze angajaţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
coronavirus

Evoluţia recentă a crizei provocate de extinderea Coronavirus (COVID-19) în Europa (Italia, Austria şi mai nou Croaţia)  impune o atitudine proactivă din partea companiilor, care trebuie să-şi protejeze deopotrivă angajaţii şi afacerea.

Chiar dacă responsabilitatea pentru măsurile de prevenţie necesare limitării efectelor în astfel de situaţii aparţine autorităţilor, companiile trebuie să-şi gestioneze propriile riscuri şi să ia măsuri pentru protejarea angajaţilor şi pentru integritatea lor financiară.

Unele companii iau în calcul scenarii pentru situaţii de urgenţă care pot afecta continuitatea activităţii. Cu toate acestea, majoritatea organizaţiilor nu sunt pregătite pentru a face faţă efectelor asociate unei epidemii, precum: afectarea stării de sănătate a angajaţilor, îngreunarea operaţiunilor, a lanţului de aprovizionare şi modificarea contextului macroeconomic.

Este esenţial pentru organizaţii să aloce resursele necesare pentru a-şi revizui strategiile şi planurile de continuitate a activităţii şi de reacţie în astfel de situaţii. În absenţa măsurilor preventive, efectele asupra companiilor nepregătite vor fi mult mai mari, vor întârzia recuperarea post-criză şi vor creşte costurile de răspuns, agravând efectele deja perturbătoare ale unui eveniment pandemic, afirmă Cristian Fugaciu, CEO, Marsh Romania.

În aceste condiţii, este important ca organizaţiile să înţeleagă efectele pe care o pandemie le-ar putea avea asupra activităţii lor, să dezvolte şi să implementeze planuri de răspuns. Acesta este primul pas important pentru orice organizaţie.

Sfaturi pentru companii:

captura

Acţionaţi acum! În actualul context, este indicat ca organizaţiile să examineze, să testeze şi să fie capabile să adapteze măsurile luate pentru continuitatea afacerii, gestionarea crizei şi a planurilor de comunicare în situaţii de criză. Companiile trebuie să ţină cont de efectele pe care o pandemie le poate aduce în ceea ce priveşte: angajaţii, veniturile, furnizorii şi reputaţia organizaţiei. 

Protejaţi-vă angajaţii, în primul rând!

  • Fiţi la curent cu cele mai recente recomandări emise de autorităţi.
  • Asiguraţi-vă că angajaţii ştiu că trebuie să rămână acasă şi să solicite asistenţă medicală, în situaţia în care au probleme de sănătate.
  • Fiţi receptivi la problemele angajaţilor, răspundeţi la temerile acestora. Teama şi panica pot dăuna mai mult decât efectele virusului.
  • Clarificaţi intern care sunt procesele şi operaţiunile care se pot derula de la distanţă astfel încât angajaţii responsabili de acestea să poata lucra de-acasă, dacă este posibil.

Aveţi grijă de interesele de business ale companiei:

  • Clarificaţi procesele şi activităţile comerciale critice care necesită măsuri de protecţie.
  • Acordaţi o atenţie deosebită clienţilor şi termenelor de livrare.
  • Planificaţi cum vă puteţi continua activitatea în condiţiile în care mulţi dintre angajaţi vor lipsi de la lucru.
  • Pregătiţi-vă pentru posibile diminuări sau creşteri a volumelor de comenzi (în funcţie de natura activităţii, comenzile pentru anumite produse pot creşte spectaculos).
  • Revizuiţi împreună cu brokerul de asigurare programul de asigurare în vigoare, acoperirile şi procedurile de rezolvare a daunelor.

Securizaţi lanţul de aprovizionare:

  • Identificaţi care sunt principalii furnizori cu care colaboraţi. Evaluaţi starea acestora în funcţie de locaţia lor, în special dacă sunt în zone afectate de pandemie sau cu resurse insuficiente pentru a-şi derula activitatea.
  • Reconfirmaţi starea şi locaţia livrărilor/expedierilor în curs.
  • Fiţi la curent cu planurile furnizorilor dumneavoastră şi colaboraţi pentru a vă proteja interesele comune.
Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite