Afaceri

articolul anterior articolul urmator

Directorul desemnat în locul Mădălinei Mezei la Tarom refuză funcţia. Care este motivul

13
21 Oct 2019 11:02:40
Autor: Afrodita Cicovschi

Valentin Gvinda, desemnat săptămâna trecută director general al Tarom, după demiterea cu scandal a Mădălinei Mezei pentru că nu ar fi acceptat să reţină avioane la sol în ziua moţiunii, a transmis un email conducerii Tarom prin care anunţă că nu preia funcţia, scrie financialintelligence.ro.

„Vă informez pe aceasta cale că, în urma unei scurte analize asupra stării generale a Tarom, am decis să nu semnez Contractul de Mandat.
 
Notificarea telefonică către preşedintele Tarom pe acest subiect a fost transmisa în data de 17.10.2019, iar azi a fost făcută informarea oficilă a CA cu prezentarea  motivelor care au stat la baza deciziei mele”, a scris Valentin Gvinda, informează financialintelligence.ro
 
Mădălina Mezei a fost demisă săptămâna trecută de ministrul Transporturilor Răzvan Cuc, pentru că, potrivit spuselor lui Mezei, nu ar fi fost de acord să reţină la sol cinci avioane care aduceau din teritoriu la Bucureşti mai mulţi parlamentari în ziua moţiunii.
 
Ministrul Cuc a negat însă acest lucru, recunoscând doar că a întrebat ce parlamentari urmează a fi transportaţi spre Capitală.
 
În tot acest scandal, la început doar declarativ, a intervenit şi premierul demis Viorica Dăncilă, care a trimis Corpul de Control la Tarom.
 
Simultan, DNA s-a autosesizat, chemându-i luni dimineaţă la audieri pe Mădălina Mezei şi Răzvan Cuc.
 
În ce priveşte situaţia financiară a Tarom, exceptând anul 2018 când a înregistrat un mic profit, compania aeriană a avut 11 ani consecutivi de pierderi, care cumulau, potrivit datelor Curţii de Conturi, peste 2 miliarde de lei.
 
Potrivit Curţii de Conturi, doar în perioada 2012-2016 societatea a realizat pierderi contabile în cuantum total de 545.339.980 lei, iar la finele exerciţiului financiar 2016 pierderea reportată preliminată a fost de 2.091.103.000 lei. Printre cauzele care au dus la acest rezultat dezastruos se numără insuficienta implicare a managerilor şi cheltuielile de exploatare.
 
În februarie 2019, Tarom anunţa că a înregistrat în 2018 un profit de 10,897 milioane de lei, faţă de minus 33,269 milioane de lei în 2017, acesta fiind primul an de creştere după 10 ani de declin al afacerilor sale.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

13 Comentarii

mihai radu
21.10.2019, 11:22:13

Daca TAROM se privatizeaza problema se rezolva,daca nu,nu !

+2 (6 voturi)
mindrescu costel
21.10.2019, 11:25:13

greu sa intri in combinatie cu niste javre rosii evident, daca ai un pic de respect pentru tine

+7 (7 voturi)
elfu
21.10.2019, 12:22:01

a refuzat ca au inceput oamenii sa sape in trecutul sau si nu vrea sa se ajunga la toate chestiile ...

+2 (2 voturi)
Mihai Popescu
21.10.2019, 12:24:15

Un om destept ! Cind ajungi int-o functie mai mre trebuie sa fii aservit politic si trebuie sa faci tot felul de compromisuri si favoruri. Statul mafiot numit Romanica te obliga sa fii si tu mafiot altfel esti marginalizat.

+5 (7 voturi)
mindrescu costel
21.10.2019, 12:40:48

popescovici la statul mafiot rosu psd te referi ??? te intreb asta pentru ca stiu ca ai o deviatie optica spre rosu si mai stiu ca ti se trage de la maimutele de la rasarit nu de alta dar vreau sa dorm linistit la noapte popescovici, maimutovici de stepa

-4 (6 voturi)

Vezi toate comentariile (13)