DOCUMENT Procedura pentru plata defalcată a TVA

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Un notar public din Craiova care a murit în urmă cu 6 ani apare pe listele ANAF cu datorii

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a lansat în dezbatere publică procedura prin care oamenii de afaceri vor putea face plata defalcată a TVA. Proiectul stabileşte structura competentă, procedura şi condiţiile de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA. Principalele documente de care veţi avea nevoie.

Procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA

Transferurile se efectuează în urma verificării efectuate de organul fiscal central competent.

Potrivit procedurii propuse de ANAF, contribuabilii, titulari ai conturilor de TVA, pot solicita transferul sumelor din contul de TVA, prin depunerea, la organul fiscal central competent, a Cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA.

Cererea se depune în format electronic sub forma unui fişier PDF care are ataşate două fişiere, astfel:

- un fişier XML, a cărui structură este disponibilă pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), şi

- un fişier cu extensia zip care va conţine documentele justificative anexate la cerere.

Cererea se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-guvernare, secţiunea Depunere declaraţii, caz în care pentru depunerea cererii, plătitorul trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată.

Cererea în format electronic copiată pe suport CD şi însoţită de formularul listat şi semnat se poate depune şi direct la registratura organului fiscal competent ori se comunică prin poştă cu confirmare de primire. Formularul se completează cu ajutorul programelor de asistenţă existente pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), secţiunea Servicii online, subsecţiunea Declaraţii electronice.

Cererile pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA, se înregistrează în evidenţa organului fiscal competent, într-o fişă distinctă, denumită ”Transfer de sume din contul de TVA”, în care va fi evidenţiat modul de soluţionare a cererilor şi care va cuprinde cel puţin:

- denumire solicitant;

- codul de înregistrare în scopuri de TVA;

- numărul şi data depunerii cererii;

- temeiul legal în baza căruia s-a solicitat aprobarea transferului;

- informaţii referitoare la modul de soluţionare a cererii;

Cererea va fi însoţită de documente justificative, în copie, certificate conform cu originalul de către contribuabil, în funcţie de natura sumelor solicitate a fi transferate din contul de TVA.

Cererea se soluţionează în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării la organul fiscal competent, prin emiterea deciziei/deciziilor de soluţionare a cererii pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA.

ANAF a elaborat, de asemenea, şi un Formular (310) „Cerere pentru aprobarea transferului sumelor din contul de TVA”, dar şi instrucţiuni pentru completarea acestuia

Procedura completă poate fi găsită pe site-ul ANAF.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite