Două companii vor proiecta avionul viitorului: aeronava poate fi adaptată pentru turbofan-uri electrice

0
Publicat:
Ultima actualizare:
flying v.jpg

KLM va contribui la cercetarea pentru conceptul de zbor inovator cunoscut sub numele de „Flying-V”, care cuprinde o abordare cu totul diferită a designului aeronavelor, pentru susţinerea unui zbor sustenabil pe distanţe lungi în viitor.

Un acord de cooperare în acest sens a fost semnat de preşedintele şi CEO al companiei KLM, Pieter Elbers, şi decanul Facultăţii de Inginerie Aerospaţială de la Delft University of Technology (TU Delft), profesorul Henri Werij.

Avionul a fost iniţial conceput ca un potenţial proiect de aeronavă pentru viitor, dar poate fi comparat cu cel mai avansat avion de astăzi, Airbus A350. Deşi avionul nu este la fel de lung ca A350, are aceleaşi valori de anvergură ale aripilor. Acest lucru va permite Flying-V să utilizeze fără dificultate infrastructura existentă de pe aeroporturi, cum ar fi porţile şi pistele, iar aeronava se va potrivi şi în acelaşi hangar ca cel al aeronavei A350. Mai mult, Flying-V va avea acelaşi număr de pasageri - 314 în configuraţia standard - şi acelaşi volum de încărcătură, 160 m3. Flying-V va fi mai mic decât modelul A350, oferind o rezistenţă mai redusă la aerodinamică.

Designul şi forma aeronavei în formă de V va integra cabina pasagerilor, cala de bagaje şi rezervoarele de combustibil în aripi. Forma sa aerodinamica îmbunătăţită şi greutatea redusă va genera reducerea cu 20% a combustibilului folosit faţă de Airbus A350, cea mai avansată aeronavă din prezent. Un model funcţional şi o secţiune a interiorului aeronavei Flying-V vor fi prezentate oficial la KLM Experience Days în aeroportul Amsterdam Schiphol, în octombrie, cu ocazia aniversării a 100 de ani a companiei KLM. 

Accentul pus pe experienţa pasagerilor 

Flying-V oferă cercetătorilor o oportunitate unică de a îmbunătăţi experienţa pasagerilor în aeronavă, de la aranjarea scaunelor în aripi până la proiectarea lor şi a băilor. Totul trebuie să fie cât mai uşor posibil pentru a maximiza eficienţa oferită de noua formă de aeronavă. Este luat în considerare, de asemenea, confortul pasagerilor.

Combustibil vs propulsia electrică

Flying-V este propulsat de cele mai eficiente motoare turbofan care există în prezent. Momentan, aşa cum este proiectat, aeronava încă zboară pe kerosen, dar poate fi uşor adaptat pentru a inova sistemul de propulsie - folosind, de exemplu, turbofan-uri electrice.

„În ultimii ani, KLM s-a dezvoltat ca un pionier în sustenabilitate în cadrul industriei aeronautice. Dezvoltarea aviaţiei a oferit lumii multe lucruri, oferindu-ne posibilitatea de a conecta oamenii. Acest privilegiu este asociat cu o mare responsabilitate pentru planeta noastră. KLM ia acest lucru în serios şi, prin urmare, investeşte în sustenabilitate de mai mulţi ani, permiţându-i să dezvolte un spectru larg de iniţiative de sustenabilitate. Suntem mândri de relaţia noastră de cooperare progresivă cu TU Delft, care se asociază cu strategia companiei KLM şi serveşte drept un momen important pentru noi pe drumul de evoluţie a aviaţiei sustenabile. ” Pieter Elbers, Preşedinte şi CEO KLM 

„Suntem foarte încântaţi să putem coopera cu partenerul nostru de încredere KLM în misiunea noastră de a face aviaţia sustenabilă. Proiectele de aeronave foarte eficiente din punct de vedere energetic, cum ar fi Flying-V, sunt importante în acest sens, la fel ca noile forme de propulsie care urmează să fie folosite. Scopul nostru final este un zbor fără emisii. Colaborarea noastră cu KLM oferă o oportunitate extraordinară de a aduce schimbări reale.” Henri Werij, decanul Facultăţii de Inginerie Aerospaţială de la TU Delft.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite