După doi ani de scădere, Coca-Cola a înregistrat vânzări în creştere cu 11% anul trecut în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Volumul din România a crescut cu 11%, cu rezultate bune la toate categoriile (de produse, n.r.). Această creştere urmează unui declin de 6% în anul anterior” FOTO: Guliver/ Getty Images
„Volumul din România a crescut cu 11%, cu rezultate bune la toate categoriile (de produse, n.r.). Această creştere urmează unui declin de 6% în anul anterior” FOTO: Guliver/ Getty Images

Vânzările Coca-Cola în România au crescut cu 11% anul trecut, la 153,9 milioane de navete. Astfel, îmbuteliatorul de băuturi răcoritoare a recuperat o parte din pierderile de anii trecuţi, de 9% în 2013 şi 6% în 2014.

Anterior celor doi ani de scădere, volumul vânzărilor Coca-Cola în România s-a situat în 2012 la 162,7 milioane de navete, după un avans de 2% raportat la 2011. În 2013, volumul a coborât la 148,5 milioane de navete, iar în 2014 la 139,2 milioane de navete.

Unitatea de măsură luată în considerare de Coca-Cola, naveta, reprezintă 24 de doze de băutură răcoritoare sau 5,678 de litri.

„Volumul din România a crescut cu 11%, cu rezultate bune la toate categoriile (de produse, n.r.). Această creştere urmează unui declin de 6% în anul anterior. Evoluţia pe segmentul băuturilor carbogazoase a fost alimentată de mărcile Coca-Cola şi Fanta, susţinute de noul ambalaj 1,25 litri destinat magazinelor. Segmentul apă al companiei a crescut cu 7% (…)”, se arată într-un raport al grupului Coca-Cola HBC.

La nivel de grup, volumul vânzărilor a crescut cu 3%, la 2,055 miliarde de navete. Profitul net a consemnat un declin de 5%, la 280 milioane de euro, în contextul în care veniturile nete din vânzări au fost mai mici cu 2,5%, la 6,35 miliarde euro, ca urmare a unui impact negativ de aproximativ 5% al cursului de schimb.

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai importanţi îmbuteliatori ai grupului american Coca-Cola după volumul vânzărilor. Compania are afaceri în 28 de ţări din Europa, Asia şi Africa, deservind o populaţie de aproximativ 590 milioane de persoane. În România, compania deţine trei fabrici.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite