Afaceri

articolul anterior articolul urmator

Fabrica de elicoptere Airbus de la Ghimbav va fi inaugurată săptămâna viitoare. Grupul aeronautic vrea comenzi de la statul român

12
6 Sep 2016 17:27:38
Autor: Daniel Ionascu
Elicopterele H215, produse de Airbus la Ghimbav, sunt de transport
Elicopterele H215, produse de Airbus la Ghimbav, sunt de transport

Fabrica de elicoptere militare de transport Airbus, de la Ghimbav, va fi inaugurată săptămâna viitoare, eveniment la care va fi prezent şi preşedintele Franţei, Francois Hoolande, alături de premierul Dacian Cioloş. Serge Durand, directorul general al Airbus Helicopters Industries, spune că societatea are deja clienţi pentru elicopterele care vor fi produse de anul viitor, dar că speră că printre clienţi să fie şi entităţi din România.

„Suntem în grafic cu investiţia de la Braşov, construcţia fabricii fiind în curs de finalizare. Foarte curând vom inaugura fabrica. Airbus Helicopters realizează astfel un transfer important de tehnologie către România, ţară pe care grupul nostru o consideră un loc ideal pentru investiţii în domeniul aeronauticii“, a afirmat Durand, într-un interviu citat de News.ro.
 
Înainte de inaugurarea fabricii, francezii de la Airbus s-au asigurat că dispun de personal calificat, una dintre problemele tot mai mari cu care se confruntă investitorii străini pe piaţa locală.
 

Forţa de muncă specializată, problemă mare

 
Astfel, 21 de specialişti români au absolvit în această vară un curs de pregătire de 11 luni la fabrica Airbus Helicopters de la Marignane, Franţa. Însă pregătirea angajaţilor în Franţa rezolvă doar o parte din necesarul de forţă de muncă.
 
Pentru asigurarea forţei de muncă pe termen lung, Airbus Helicopters a încheiat un parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Inspectoratul Şcolar Braşov, Ambasada Franţei şi a Germaniei, Clusterul Transilvania Aerospace, Institutul Francez din România, Alianţa Franceză Braşov, Colegiul Tehnic Transilvania, Universităţile Aix din Marsilia şi Paris-Sud.
 
Francezii de la Airbus au un grafic strict legat de producţia pe care vor să o realizeze la fabrica din România. „Fabrica de la Ghimbav va atinge capacitatea maximă de producţie în 2020, când vom livra 15 elicoptere H215 pe an. Cu aceste aparate de zbor de ultimă generaţie, fabricate în România, Airbus Helicopters ţinteşte piaţa globală a elicopterelor semi-grele la costuri reduse“, a precizat Durand.
 
În 2020, fabrica de elicoptere de la Ghimbav va avea 350 de angajaţi.
 

Aparat ideal pentru ONU

 
„Avem deja clienţi pentru elicopterul H215. (…) Modelul H215 este un aparat ideal pentru misiuni ale Naţiunilor Unite: operaţiuni de lucru aerian, transport utilitar, operatiuni de mentinere a păcii şi acţiuni umanitare, combaterea incendiilor, transport de persoane, misiuni ale forţelor de poliţie, de căutare şi salvare“, a spus Serge Durand.
 
Pe lângă producţie, fabrica de la Ghimbav va asigura, în colaborare cu compania IAR, mentenanţa pentru aparatele fabricate.
 
Unul dintre potenţialele contracte discutate în mediile militare este legat de o eventuală modernizare a elicopterelor IAR 330 Puma ale Armatei Române de către Airbus.
 
Elicopterele Puma, fabricate în anii '70 în România sub o licenţă cumpărată din Franţa, au motoare considerate de specialişti prea slabe pentru perioada actuală, iar tehnologia este depăşită. Armata a modernizat 25 de aparate la standardul SOCAT în perioada 1999-2005, printr-un contract cu IAR Braşov şi firma israeliană Elbit.
 

Airbus vrea comenzi de la statul român

 
Însă Airbus sugerează că o nouă modernizare a vechilor aparate Puma ale armatei nu ar fi o opţiune de dorit. „În ceea ce priveşte elicopterul Puma, având în vedere că este un elicopter din generaţia anilor 1960-1970, orice modernizare a acestuia nu-i va putea asigura un grad de disponibilitate comparabil cu cel al elicopterului H215, care este de 94-98%, în consecinţă ne concentrăm eforturile spre H215 ca elicopter de nouă generaţie“, a spus directorul general al Airbus Helicopters Industries.
 
Francezii de la Airbus ţin să sublinieze că o astfel de investiţie este una pe termen lung, iar România are de câştigat din revenirea în clubul restrâns al producătorilor de elicoptere.
 
Pentru uzina din România, Airbus Helicopters a înfiinţat filiala Airbus Helicopters Industries, care se ocupă de construcţia liniei finale de asamblare a elicopterelor H215. Compania se va ocupa şi cu vânzarea şi exportul produselor în toată lumea.
 
La dezvoltarea proiectului H215 în România participă companiile româneşti IAR, Aerostar, Aeroteh şi Turbomecanica.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

12 Comentarii

Damian Ion
6.09.2016, 18:35:40

elicopterele trebuie modernizate pentru ciuruirea "eventualilor omuleti verzi".

0 (6 voturi)
Semper Fidelis
6.09.2016, 19:07:27

Atata timp cat armata samagoneza stationeaza pe teritoriul Republicii Moldova, Romania este OBLIGATA sa se inarmeze. Cu siguranta ca "omuletii verzi" nu vor aparea pe teritoriul nostru, insa cozile de topor autohtone, idiotii utili si trolii, fac ca gargara pro-rusa sa fie luata in serios, ca o amenintare la adresa Romaniei.

+7 (11 voturi)
Semper Fidelis
6.09.2016, 19:09:16

Si as mai adauga ca astfel de colaborari cu marii producatori de echipamente din Occident, sunt rodul a multi ani de tratative. Tot respectul pentru cei care i-au adus pe francezi, americani sau nemti, in Romania.

+5 (11 voturi)
CristianSieg Ufo
6.09.2016, 21:26:58

Elicopterele strainilor fabricate in Romania cu legi fiscale speciale ptr ei, forta de munca de la noi, poate si ceva resurse materiale. Apoi statul roman, implicit buzunarele noastre, vor cumpara elicopterele lor. E na afacere.

-3 (7 voturi)
Quiet Guy
6.09.2016, 18:49:26

Nu departe de unde stateam era "Electroaparaj". Praful s-a ales de aceasta uzina. S-a facut un mega/supra/ulta mall. Mai intii s-a facut praf economia nationala, aici trebuie "multumit" lui Petre Roman pentru "economia nationala este un morman de fiare vechi". Nu se putea retehnologiza nimic?

+4 (8 voturi)

Vezi toate comentariile (12)

Modifică Setările