Potrivit sursei citate, prin acest acord, Ford a transferat proprietatea asupra fabricii sale din Craiova, care produce vehicule şi motoare, către Ford Otosan, permiţând astfel companiei să-şi extindă operaţiunile la nivel internaţional.
Anul acesta, pe 14 martie, Ford a anunţat că fabrica de la Craiova va produce noua generaţie a modelului Courier, atât în varianta Transit (transport marfă), cât şi în varianta Tourneo (transport persoane), ce va intra în producţie în 2023, cu o versiune complet electrică din 2024.
De asemenea, Ford Puma, cel mai bine vândut autoturism Ford din Europa, va beneficia în 2024 de o versiune complet electrică, care va fi produsă la fabrica din România.
Pentru a sprijini lansarea următoarei generaţii a modelului Courier, Ford Otosan anunţă astăzi o investiţie de 490 de milioane de euro la fabrica de la Craiova, care va fi implementată în următorii trei ani.
Astfel, capacitatea totală de producţie a fabricii de la Craiova va creşte de la 250.000 vehicule/an la 272.000 de vehicule/an.
Sursa citată menţionează că fabrica Ford Otosan din Craiova joacă un rol cheie în planurile de electrificare ale Ford în Europa, iar prin această preluare, unitatea de producţie din România va beneficia de experienţa şi expertiza vastă a Ford Otosan în electrificare, proiectare de vehicule comerciale, inginerie şi producţie.
Expertiza şi know-how-ul Ford Otosan în electrificare, aşa cum se vede la emblematicul model E-Transit recent lansat, se vor regăsi şi în vehiculele electrice pe care compania le va produce în fabrica de la Craiova.
Totodată, Ford mai anunţă vineri că, în contextul transferului de proprietate de la Craiova, a fost creată o nouă companie – Ford Romania Services SRL – care integrează activităţile de vânzări şi marketing ale Ford in România (Compania Naţională de Vânzări), condusă de Roxana Capătă şi Ford Business Solutions Center (FBS), condus de Dieter Rogmann.
De asemenea, unele funcţiuni europene suplimentare, precum Serviciile de Cumpărări şi Contabilitate, care operează din Craiova, îşi vor desfăşura activitatea în cadrul companiei Ford România Services.
Adauga Comentariu
Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos
Varianta 1
Autentificare cu contul adevarul.ro
Varianta 2
Autentificare cu contul de Facebook
10 Comentarii
Sortare: Cronologic · Dupa popularitate
Si uite asa, cel mai mare investitor al marelui partener strategic a reusit sa iasa elegant din Romania. Transferul este clar un esec al politicilor sforaitoare din Romania, desi este prezentat ca ceva benefic. Americanii nu prea vor sa investeasca aici direct din cauza coruptiei endemice.
Nu pentru ca vin dintr-o tara corupta, Turcia. Stiu si sunt pregatiti sa faca lucruri (se dea mita, pardon comisioane) care americanii de la Ford nu erau comfortabili sa le faca. De unde vine coruptia noastra istoric? Nu din Turcia via administratiile fanariote?
Păi ăștia bagă aproape jumătate de miliard în dezvoltarea afacerii,matale citești în diagonală,ăstora nu le este frică de corupția endemică ?!
Poate cineva sa explice de ce ziarul adevărul nu folosește termenul" turcii de la Otosan" așa cum folosesc celelalte surse de informație media din Romania?
Tu iei de bune asa zise informatiile de la amaratii astia ai lui Burci? Astia numai jurnalisti nu sunt. Niste vai de mama lor!
Vezi toate comentariile (10)