Guvernul a semnat cu Airbus un memorandum pentru producţia de elicoptere Super Puma MK1 la Ghimbav. Ponta vrea prima aeronavă în 2016

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Elicopterele militare produse de Airbus la Ghimbav sunt destinate transportului  FOTO Reuters
Elicopterele militare produse de Airbus la Ghimbav sunt destinate transportului  FOTO Reuters

Constantin Niţă, ministrul Economiei, şi Guillaume Faury, directorul executiv al Airbus, au semnat astăzi un memorandum de înţelegere pentru ca IAR Braşov să ia parte la producţia de elicoptere Super Puma MK1. Premierul Victor Ponta a afirmat, la rândul său, că speră ca producţia să înceapă în 2015, iar în 2016 să zboare prima aeronavă de acesti tip produsă la Ghimbav.

Prezent la eveniment, premierul Victor Ponta a amintit că România deţine deja de la compania Airbus 8 elicoptere EC185 pentru SMURD şi s-a arătat convins că ministerele Apărării şi de Interne vor beneficia de pe urma propiectului Super Puma MK1.

„În perioada următoare atât armata, Ministerul Apărării Naţionale, cât şi Ministerul de Interne au nevoie să-şi modernizeze fllotele de elicoptere şi sunt convins că un produs fabricat în România cu tehnologia cea mai înaltă la nivel mondial este un obiectiv pentru ministerele de resort“, a spus Ponta.

Ponta a spus că speră ca în 2015 să se deschidă linia de producţie pentru Super Puma MK1, iar în 2016 să poată zbura prima aeronavă produsă de acest tip produsă la Ghimbav.

Guillaume Faury a evocat, la rândul său, lunga tradiţie a Airbus în România, de la fabricarea sub licenţă în anii '70 a elicopterelor Puma şi Alouette, până la înfiinţarea Eurocopter în 2012 şi proiectele de modernizare a aeronavelor de tip Puma.

Ce presupune acordul

Acţionarii IAR Braşov, companie controlată de stat, au hotărât să pună la dispoziţia Vadstena, firma înregistrată de Airbus Helicopters în România, un teren de 15.000 de metri pătraţi pentru producţia de elicoptere Super Puma în România, precum şi intrarea indirectă în acţionariatul firmei din România a Airbus Helicopter.

Pe terenul respectiv Vadstena urmează să construiască o hală industrială în suprafaţă de 8.550 de metri pătraţi, destinată proiectului pentru producerea elicopterelor de tip SuperPuma MK1 în România.

Terenul va fi pus la dispoziţia Vadstena pe durata derulării proiectului privind producerea elicopterelor de tip SuperPuma MK1 în România, dar nu mai mult de 99 de ani, în timp ce preţul trebuie să fie cel puţin egal cu cel stabilit de o firmă autorizată de evaluare.

Repartizarea profiturilor, după o strategie

Totodată, acţionarii au aprobat ca profitul rămas nerepartizat, cumulat la nivelul anului 2013, cuvenit IAR din partea Eurocopter România, să fie utilizat pentru fondul de dezvoltare şi cumpărarea unei participaţii la Vadstena, având în vedere calitatea IAR de acţionar al Eurocopter România.

Intrarea indirectă în acţionariatul firmei din România a Airbus Helicopters se va face numai după încheierea unui acord între Airbus Helicopters, Vadstena, Eurocopter România şi IAR, care să stipuleze strategia pentru repartizarea profiturilor celor două companii controlate de Airbus Helicopters, astfel încât IAR să aibă garanţia că va încasa dividende în anii în care oricare dintre cele două companii înregistrează profit.

Ministerul Economiei deţine 64,9% din acţiuni.

Mai puteţi citi: 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite