Nestlé caută cumpărător pentru fabrica de la Timişoara închisă anul trecut

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nestle caută să vândă fabrica de la Timişoara FOTO Wall-street.ro
Nestle caută să vândă fabrica de la Timişoara FOTO Wall-street.ro

Gigantul elveţian Nestle caută cumpărător pentru singura fabrică pe care o deţine din România, pe care a închis-o anul trecut, mutând producţia în Ungaria.

Compania de consultanţă imobiliară Colliers International a fost desemnată agentul exclusiv de vânzare al fostei fabrici deţinute de gigantul elveţian Nestlé la Timişoara. Proprietatea, care se desfăşoară pe o suprafaţă de peste 21.000 de metri pătraţi, se află în zona industrială şi logistică din vestul Timişoarei, la doar 300 de kilometri de Budapesta, şi poate acomoda de la producţie alimentară sau de componente auto şi până la un centru de distribuţie pentru firme de curierat.

„Locaţia fabricii este foarte atractivă atât pentru companii axate pe piaţa locală, oferind o conexiune la autostrada A1 la doar 20 de kilometri distanţă, cât şi pentru investitori orientaţi mai mult către Europa Centrală şi de Vest, care ar avea din această poziţie acces facil la autostrada directă către Budapesta şi către Viena. Spaţiul este modernizat şi foarte versatil, oferind astfel multiple oportunităţi potenţialilor investitori”, spune Laurenţiu Duică, Partner & Head of Industrial Agency în cadrul Colliers International Romania.

Fosta fabrică Nestlé se află în unul dintre centrele industriale ale oraşului Timişoara, unde sunt prezente alte companii internaţionale mari, precum Smithfield, Continental Contithech, Kromberg & Schubet şi ELBA Lighting International. Aflată în proprietatea Nestlé din anul 2000, fabrica dispune de un spaţiu de 10.000 de metri pătraţi de producţie şi peste 2.000 de metri pătraţi de birouri, având toate utilităţile necesare.

„Timişoara este un hub regional major şi, de aceea, există interes crescut pentru proprietăţi care pot susţine o nouă linie de producţie sau un centru de distribuţie pentru un investitor regional, reintrând astfel în circuitul economic şi contribuind la crearea de noi locuri de muncă. Semnalele din piaţă sunt încurajatoare şi discuţiile sunt deschise către potenţiali investitori, astfel că vânzarea ar putea fi încheiată în decurs de câteva luni, mai ales că proprietatea poate fi ocupată imediat”, completează Laurenţiu Duică.

Proprietatea oferă în acelaşi timp şi posibilitatea dezvoltării unei unităţi suplimentare pe teren sau a reabilitării spaţiilor existente, iar autorizaţia de construire se poate obţine într-un termen mult mai scurt, având în vedere PUZ-ul existent şi reglementările în vigoare.

De ce a închis Nestlé fabrica de la Timişoara              

Nestlé a anunţat în luna ianuarie 2019 că închide fabrica de la Timişoara, unde producea napolitanele Joe (brand românesc), producţia fiind mutată integral în Ungaria. Peste 300 de angajaţi din fabrică au rămas fără locuri de muncă.

Explicându-şi decizia, compania s-a plânge că nu reuşeşte să găsească şi să păstreze angajaţi, deşi a crescut salariile şi beneficiile, iar piaţa din România trece prin schimbări radicale.

„În pofida eforturilor depuse anterior, Nestlé România activează pe o piaţă care trece printr-o perioadă de schimbări radicale, caracterizată de condiţii de consum noi, dificultăţi în ceea ce priveşte disponibilitatea forţei de muncă şi costuri asociate din ce în ce mai ridicate. Acest fapt a avut un impact semnificativ asupra activităţii de producţie a dulciurilor desfăşurate de noi”, arăta gigantul elveţian într-o argumentaţie trimisă autorităţilor române, potrivit profit.ro

Nestle susţinea că, per ansamblu, condiţiile pieţei muncii din Timişoara s-au modificat şi vor continua să se modifice rapid, concurenţa pentru resursele de producţie locală fiind acerbă şi costurile fiind în creştere. „Nestlé România a întâmpinat dificultăţi din ce în ce mai mari în recrutare şi în menţinerea echipelor într-un cadru care ar permite o competitivitate adevcată a mărcii, ceea ce înseamnă că, şi în condiţiile efectuării de investiţii, societatea nu-şi poate asigura disponibilitatea forţei de muncă necesare”, au fost justificările companiei.

Nestle mai preciza că, de-a lungul anilor, a crescut semnificativ salariile şi pachetul de beneficii, dar, cu toate acestea, rotaţia personalului a fost mare. Dacă anul trecut bugetul de recrutare a fost stabilit iniţial la 20.000 lei, la finalul anului s-a ajuns la un cost total de 265.000 lei.

„Condiţiile actuale din fabrică nu ne vor permite pe viitor să fabricăm produse care să aibă calitatea şi să prezinte caracteristicile impuse de schimbare. Intenţia de închidere a fabricii se înscrie în strategia globală de producţie Nestle, care se concentrează pe eficienţă, optimizarea resurselor, armonizarea portofoliului şi produse standardizate, pentru a face faţă schimbărilor rapide şi permanente la nivel cerinţelor de consum”, adăuga compania.

Nestlé mai are aproximativ 500 de angajaţi care îşi desfăşoară activitatea la sediul central al companiei din Bucureşti, în forţa de vânzări şi în cadrul Nestlé Regional Cost Competence Centre din Timişoara – centru de servicii financiare al Nestlé. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite