Nouă destinaţii de excelenţă româneşti, premiate în cadrul concursurilor EDEN, vor fi prezentate la târgul de turism

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto arhiva Adevărul
Foto arhiva Adevărul

Nouă destinaţii de excelenţă din România care au ocupat locul I în cadrul concursurilor EDEN vor fi prezente în cadrul Târgului de Turism al României ce va avea loc la Bucureşti în perioada 20 - 23 februarie, a anunţat, luni, Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri (MEEMA).

Potrivit comunicatului Ministerului Economiei, destinaţiile europene de excelenţă care au ocupat primul loc în cadrul celor nouă ediţii ale concursurilor EDEN sunt:

  • Depresiunea Horezu,
  • Parcul Natural Apuseni,
  • Staţiunea Geoagiu - Băi, Ţinutul Buzăului,
  • Municipiul Alba Iulia,
  • Jurilovca,
  • Mărginimea Sibiului,
  • Municipiul Suceava
  • Tăuţii Măgherăuş.

"În cadrul Târgului de Turism al României va fi organizat şi un seminar care are scopul de a prezenta Proiectul EDEN şi Destinaţiile Europene de Excelenţă winner (locul I) desemnate până în prezent în ţara noastră, ca parte integrantă a Proiectului Romania EDEN Destinations Promotion. Proiectul se derulează pe o perioadă de 18 luni şi este finanţat de Comisia Europeană", precizează sursa citată.

Proiectul EDEN - Destinaţii Europene de Excelenţă a fost lansat în anul 2006 de Comisia Europeană (CE), cu scopul dezvoltării turismului durabil, decongestionării destinaţiilor clasice, reducerii sezonalităţii, redirecţionării fluxurilor de turişti către destinaţii non-tradiţionale şi încurajării pentru crearea de reţele între participanţii la proiect.

Proiectul EDEN se derulează la nivel european şi vizează promovarea modelelor durabile de dezvoltare turistică, oferind vizibilitate locaţiilor emergente care s-au angajat să protejeze mediul şi să sprijine comunităţile locale, precum şi să conserve şi să promoveze patrimoniul lor istoric şi cultural unic. De asemenea, EDEN constituie o platformă pentru schimbul de bune practici în turism prin intermediul reţelei EDEN.

Reţeaua EDEN vizează conectarea destinaţiilor EDEN cu guvernele şi agenţiile naţionale (precum organizaţiile naţionale de turism), cu universităţile şi cu reţelele internaţionale similare şi promovarea şi schimbul de bune practici în materie de turism durabil. Reţeaua are obiectivul de a deveni în 2011 o asociaţie internaţională non-profit cu o structură de gestionare pe trei niveluri: adunare generală, comitet director şi grupuri de lucru.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite