Afaceri

articolul anterior articolul urmator

O nouă companie de car-sharing intră pe piaţa din România. Ce tarife practică la vecini

3
4 Jul 2019 10:27:58
Autor: Afrodita Cicovschi
FOTO Novinite.com
FOTO Novinite.com

O nouă companie de car-sharing a anunţat că va intra pe piaţa din România, începând cu data de 10 iulie, urmând să funcţioneze pe sistemul prin care sunt închiriate trotinetele electrice.

Spark, un serviciu care îţi permite să închiriezi, pentru durate scurte, maşini electrice, va fi lansat oficial în România peste o săptămână, potrivit unei invitaţii de presă. Compania a fost creată prin colaborarea dintre bulgarii de la Eldrive şi o companie din Lituania, scrie Novinite.
 
Compania Spark a fost fondată în 2017 şi în Sofia, Bulgaria, are o flotă de mai mult de 100 de vehicule electrice, atrăgând peste 1 milion de euro investiţie. Intenţia de extindere în România a fost anunţată încă de anul trecut, de către directorul executiv al Spark, Stefan Spasov. În Sofia, Spark avea, la finalul anului trecut, peste 20.000 de utilizatori, scrie startupcafe.ro.
 
Eldrive se ocupă şi de instalarea staţiilor de încărcare pentru maşinile electrice, deci nu este exclus să vedem mai multe staţii instalate în Capitală, pentru a veni în sprijinul unui serviciu de car-sharing electric.
 
În Bulgaria, tariful pentru Spark este de 0,15 euro pe minut, iar în Lituania te costă 0,17 euro pe minut să închiriezi o maşină electrică. Abia pe 10 iulie vom afla tarifele exacte pentru serviciul Spark în România, dar e posibil ca tarifele să fie uşor diferite.
 

Serviciul Spark este similar cu cel oferit de Pony, în sensul în care utilizatorii se folosesc de o aplicaţie pentru a debloca o maşină şi pentru a plăti cursa efectuată cu ea. Spre deosebire de servicii de ride-sharing, precum Uber, Bolt sau Yango, în cazul Spark şi Pony şoferul eşti tu. În momentul de faţă, Pony costă în Bucureşti între 1,2 lei şi 2 lei pe minut, în funcţie de maşina disponibilă. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

3 Comentarii

Sorin Constantin
4.07.2019, 10:59:49

În București există un număr mare de persoane care trebuiesc transportate în alt mod decît în autobuze, troleibuze, tramvaie, sau cu metroul, care este ieftin, rapid dar discomfortul coborîrii în stație, urcarea la suprafață... Și dacă piața cere, de ce să nu apară noi prestatori în domeniu? Oare de ce primăriile nu cer modificarea legii taximetriei care stabilește că la 1000 de locuitori să se emită doar 4 atorizații taxi? Taximetria nu cere subvenționarea, taximetristul PFA își creează singur locul de muncă...Și vin alții care expatriază profitul.

Un cititor
4.07.2019, 12:38:27

".....urmând să funcţioneze pe sistemul prin care sunt închiriate trotinetele electrice." Excelent, cat mai multe alternative de transport, sport, etc...ecologice ! "Uram succes, nemultumitilor taximetristi traditionali, invechiti, intepeniti in timp, evazionisti, precum conducatorii nosti " !

Un cititor
4.07.2019, 12:40:42

Asteptam si o alternativa ....ceva plutitor, sa eliminam aglomeratia. Vreo bicicileta zburatoare ceva.... daca s-ar putea, direct din balcon, curte etc...

Modifică Setările