Afaceri

articolul anterior articolul urmator

O nouă fabrică din domeniul automotive a fost inaugurată la Oradea. De câţi angajaţi mai are nevoie compania

22
20 Oct 2019 10:46:44
Autor: Afrodita Cicovschi

Prima companie din România cu capital 100% românesc în domeniul automotive, specializată în producţia de volane îmbrăcate în piele, a inaugurat vineri o fabrică pe 7.000 de metri pătraţi, construită cu fonduri europene în Parcul Industrial Eurobusiness II, din Oradea.

Potrivit antreprenorului Valetriu Trip, exact la aniversarea a 25 de ani de activitate neîntreruptă, noua fabrică a societăţii Valtryp a fost inaugurată în prezenţa unui mare număr de oficialităţi, delegaţi ai companiilor auto pentru care lucrează, angajaţi şi prieteni. 

Aici se vor oferi de patru ori mai multe locuri de muncă, crescând de la cei 140 de angajaţi la o capacitate de aproape 600 de persoane, care vor produce în jur de 3.000 - 3.500 de volane pe zi.
 
Recrutarea de personal a început deja, din om în om, prin angajaţii actuali care sunt "ca o mare familie", potrivit directorului, la vechiul sediu fiind demarată şcolarizarea timp de două luni de către specialiştii din domeniu.
 
Conducerea fabricii a aflat de la directorul AJOFM despre iminenta închidere a unei fabrici de pantofi în oraşul bihorean Aleşd, cu desfiinţarea celor aproape 460 de locuri de muncă. Pentru a veni în sprijinul lor, Valeriu Trip s-a deplasat miercuri în acest oraş pentru a le propune oamenilor un loc de muncă stabil. Ca urmare a acestui demers, în jur de 280 dintre ei s-au înscris pentru viitorul job în Oradea, având din start transportul asigurat de firmă. "Vă preiau pe toţi!, le-am spus. Aş fi vrut să nu vă preiau, dar situaţia este de aşa natură. Şi s-au înscris 280 de persoane pe tabel. Acum să vedem câţi vor şi veni," a afirmat Trip.
 
Pentru noua unitate de producţie, firma a reuşit să angajeze un tânăr bihorean jurist cu studii în Anglia, care a primit salariu mult mai bun decât în Regat "numai ca să rămână acasă". La fel a fost angajată şi o absolventă de Filologie, orădeancă, pentru secretariat, relaţia cu presa etc.
 
"Aş dori ca toţi antreprenorii ca mine să angajeze cel puţin un tânăr absolvent de facultate. Aşa tinerii noştri nu s-ar mai duce în străinătate", a spus Valeriu Trip.
 
Debutul fabricii este legat de data de 18 octombrie 1994, când au avut loc primele discuţii cu firma Petri, actuala Takata, iar după nici trei luni, obţin primele contracte, după ce au efectuat o tranşă de volane apreciate foarte bine. 

Primul export de volane îmbrăcate în piele l-au efectuat în ianuarie 1995. Locul de producţie a fost, iniţial, propria casă. Au închiriat apoi un spaţiu pe strada Sovata din Oradea, unde reuşeau să realizeze 300 de volane pe zi. Solicitările şi comenzile au devenit din ce în ce mai mari, motiv pentru care, în anul 2000, au achiziţionat un spaţiu nou, mai mare, pe strada Constantin Tănase, unde produc 1400-1500 de volane pe zi.
 
"De câte ori plecam în străinătate şi vedeam fabricile acelea frumoase ale lor, mă întrebam: Oare când voi putea face şi eu aşa ceva în ţara mea? Doamne, mă rugam, ajută-mă să pot face în ţara mea o fabrică la fel de bună ca a lor, dacă nu chiar şi mai bună", a povestit, cu emoţie, directorul.
 
Oportunitatea a apărut o dată cu înfiinţarea Parcului Industrial Eurobusiness II din Oradea, unde, în iulie 2013, firma a semnat un contract de concesionare a 7000 de metri pătraţi de teren, iar în martie 2017 a semnat contractul pentru accesarea de fonduri europene.
 
Lucrările la noua fabrică au început în martie 2018. Constructorul care a câştigat licitaţia a terminat lucrările cu şase luni mai devreme, având termen final martie 2020. Valoarea totală a proiectului este de 11,6 milioane de lei, cofinanţarea de la UE este de 3,3 milioane de lei, de la FEDR prin POR 2014-2020.

Printre firmele de autoturisme de pe piaţa internaţională cărora le confecţionează volane de mai multe tipuri sunt Jaguar, Mercedes, Porsche, Audi,Wolkswagen, Lancia, Fiat, Ford, Honda, Toyota, Volvo.
 
"Cu multă sinceritate şi bucurie vă spun că zilele trecute am făcut primul export, cu 70 de volane, pentru noul Porsche care va apărea în 3 ianuarie 2020", a subliniat antreprenorul.
 
În viitorul apropiat, copiii angajaţilor vor beneficia de o grădiniţă, care urmează să funcţioneze în apropierea noii fabrici, astfel încât programele de lucru ale părinţilor să se sincronizeze cu cele ale micuţilor. 

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

22 Comentarii

Adrian Foangǎ
20.10.2019, 11:25:50

Cu cat le plateste pe sclavele alea din poza, care stau cocosate 8-10 ore pe zi? Despre asta vedeti ca n-a suflat o vorba, doar despre juristul ala pe care il plateste "mai bine de cat in UK".

+4 (8 voturi)
jan11
20.10.2019, 15:16:58

Foanga-Gata ma'ai gasit si nodul in papura.Nimic bun despre Romania,nimic nu merge,nimic nu-i bine,bun sau frumos.Mari hahalere mai sunteti bai alde 'traiasca Rusia'.Nimic din ce se reuseste la noi nu este benefic pentru romani.Numai ce se face in Rusia este ok.Sunteti niste cucuvele sovietice de doi bani.Ciocli si carcotasi,numai buni de inchis la Jilava sau la Marcuta.

-1 (3 voturi)
Ion Radu
20.10.2019, 15:43:07

D-le jan11, eu nu l-aș asocia cu rușii, mai degrabă cu românii de prost gust! Cât privește Mărcuța, mie îmi amintește faptul că în cimitirul Mânăstirii am învățat pentru bacalaureat. Era o liniște desăvârșită... Mi- a fost cu spor și cu noroc, am intrat și la facultate , opt pe un loc!

-1 (3 voturi)
Popa .Basca
20.10.2019, 16:12:18

Jane,nu stiu cu cat le plateste pe acele femei.Probabil undeva in zona de 1800 net,cum se intampla ,de obicei,pe la fabricile de acest gen.Vad din fotografii ca au conditii bune de munca si chiar daca salariul nu este extraordinar,este in masura sa le asigure acelor oameni un trai relativ decent,fara sa fie dependenti de minciuni si promisiuni electorale care nu se realizeaza niciodata.Mi-as dori ca aceste fabrici sa nu se concentreze doar in vestul tarii,unde oricum trebuie sa angajeze forta de munca din celelalte regiuni,dar boii astia de guvernanti refuza cu incapatanare sa construiasca infrastructura si in restul tarii,pentru a permite accesul firmelor care ar putea aduce stabilitate in viata romanilor.Nu e vorba doar de PSD,fiindca indiferent ce partide au fost la guvernare din 1989 pana acum,au ignorat total Moldova si Oltenia,au investit sporadic si partial in Muntenia si Dobrogea si toate eforturile au fost indreptate spre Transilvania.In acest moment,Romania are aproximativ 800 de km de autostrada,din care aproximativ 600 sunt in Transilvania.Acolo unde a aparut un crampei de autostrada,au aparut si firme dornice sa investeasca,dar pe guvernanti nu-i intereseaza asta si prefera sa lase in paragina o mare parte din Romania.Nu stiu de ce fac asta,nu inteleg atitudinea romanilor din zonele favorizate,care-si bat joc de ceilalti fara sa-si dea seama ca sunt doar beneficiarii privilegiati ai unei situatii,dar stiu ca asa nu se mai poate.Daca se continua astfel,va avea loc o explozie sociala mai ales in zonele ignorate total de guvernanti (Moldova si Oltenia) si Romania nu va mai exista,asa cum este acum.

+2 (4 voturi)
Smeritu Pahomie
20.10.2019, 16:10:56

....parca-i in CHINA......asambleaza doar cate-un volan stand pe scaun pana le plesnesc hemoroizii.....

-1 (3 voturi)

Vezi toate comentariile (22)