Patronatele din turism ne arată cum ne mai putem promova brandul România: cu produse tradiţionale la dineurile oficiale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

„Toată lumea caută modalităţi de a promova turismul şi produsele româneşti, dar ignorăm o soluţie simplă: ca toate dineurile oficiale, fie ale administraţiei centrale sau locale, ale instituţiilor statului, dar şi ale altor structuri oficiale, sindicale, patronale, politice sau profesionale, să se bazeze pe produse tradiţionale româneşti“, arată liderul patronal Dan Matei Agathon, fost ministru al Turismului, într-un comunicat.

Preşedintele Federaţiei Patronatelor din Turism şi Sevicii (FPTS), Dan Matei Agathon, afirmă că oferirea de produse tradiţionale la dineurile oficiale este „o cale de a prezenta ce avem mai bun direct celor mai influente personalităţi din străinătate cu care oficialităţile şi liderii de organizaţii din România intră în contact cu ocazia diverselor întâlniri organizate la noi în ţară“.

„Ne tratăm oaspeţii cu importuri“

Cred că nimeni nu îşi imaginează că la dineurile oficiale din Franţa invitaţii sunt trataţi cu vinuri din altă parte. Numai în România e ruşinos să ai produse româneşti şi ne îngrămădim să ne tratăm oaspeţii străini cu importuri, când ei ar fi mai încântaţi de produsele ecologice care la noi sunt cele tradiţionale.
Un mic efort de a nu ne mai ruşina de ceea ce avem bun ar aduce mai multă reclamă României prin prezentarea produselor tradiţionale la întâlnirile oficiale decât multe videoclipuri plătite. Invitaţii străini vor vorbi mai departe despre ceea ce au văzut şi gustat la noi şi uite aşa se va afla ce produse gastronomice are România
“, arată liderul patronal.

Şi folclorul poate fi valorificat

Potrivit şefului FPTS, ideea poate fi aplicată şi la programele artistice oferite oficialilor străini acolo unde există posibilitatea de a avea aceste lucruri pe agendă.

Niciun străin nu s-a plictisit vreodată de folclorul românesc autentic, problema este doar că noi ne străduim prea mult să-i imităm pe alţii şi să le oferim jazz invitaţilor americani şi şansonete celor francezi, în loc să ne prezentăm propria cultură care pentru ei este mai atrăgătoare decât ceea ce pot asculta şi vedea acasă“, încheie Dan Matei Agathon.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite