Afaceri

articolul anterior articolul urmator

Patronul Dacia, Renault, nu exclude posibilitatea de a închide unele uzine după pierderile din 2019

5
14 Feb 2020 18:06:08
Autor: Elena Deacu

Directorul general interimar de la Renault, Clotilde Delbos, nu a exclus vineri posibilitatea ca producătorul auto francez să închidă unele uzine, după ce anul trecut a înregistrat primele pierderi din ultimii 10 ani, transmite AFP, citat de Agerpres.

„Nu avem niciun tabu şi nu excludem nimic”, a declarat Clotilde Delbos într-o conferinţă de presă, întrebată fiind despre posibilitatea ca uzinele din Franţa sau din întreaga lume să fie închise în cadrul unui program de economii de două miliarde de euro pe trei ani.

„Vom revizui toate tipurile de costuri...Unele din aceste costuri vor implica cheltuieli de restructurare”, a declarat Clotilde Delbos, reamintind că grupul este pe cale să deruleze o revizuire strategică a activităţilor sale.

Delbos a recunoscut că Renault şi aliatul său japonez Nissan dispun de capacităţi de producţie excedentare şi a promis că în luna mai a acestui an va fi făcut un anunţ în acest sens. Renault şi Nissan încearcă să îşi îmbunătăţească performanţele prin punerea în comun a tehnologiilor şi uzinelor lor.

Grupul Renault a încheiat 2019 cu primele sale pierderi anuale de după 2009, înregistrând o pierdere netă de 141 milioane de euro în primul său an de după prăbuşirea fostului său lider Carlos Ghosn. Pentru 2020, pe o piaţă auto în declin, Renault, companie a cărei cifră de afaceri a scăzut anul trecut cu 3,3% până la 55,5 miliarde de euro, se aşteaptă la o nouă scădere a rentabilităţii sale.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

În 2019, vânzările totale ale grupului auto Renault au scăzut cu 3,4% în ritm anual, până la 3,753 milioane vehicule, în schimb, vânzările mondiale de autoturisme şi utilitare marca Dacia au crescut anul trecut cu 5,1% până la 736.570 unităţi.

Adauga Comentariu

Pentru a comenta, alege una din optiunile de mai jos

Varianta 1

Autentificare cu contul adevarul.ro
Creeare cont

Varianta 2

Autentificare cu contul de Facebook
Logare cu pseudonim

5 Comentarii

Radu Alexe
14.02.2020, 18:17:15

Nu mai bagati chestia " patriotica " ca au crescut vanzarile la Dacia , e tot Renault cap-coada , noi suntem doar negrii de pe plantatia grupului francez .

0 (6 voturi)
geek-a-contra
15.02.2020, 11:34:35

ca vaz ca nu-ti place si fii "negru"... da' de ce nu pui tu de o fabrica de otomobile? verde, rumaneasca! nu ca fraierii aia de la skoda, pe care i-au cumparat nemtii, sau aia din rusia, polonia, yugoslavia, etc care au tras complet obloanele... ca, uite, astia de la renault, ca si cei de la mertz, citroen, fiat, ford... zice ca nu se pricep, ca nu le merge si ca vor sa inchida pe ici pe colo. asta inseamna ca piata este larg deschisa si tot omul are un loc sa vinda jde milioane de copai pe patru roti. ca atita trebuie ptr o masina: o copaie, patru roti, un volan, un motor si numere de inregistrare, nu?

0 (2 voturi)
Smeritu Pahomie
14.02.2020, 20:59:33

Romania dupa 30 de ani de JAF SECURIST si "dezindustrializare"....s-a intors inapoi la nivelul anilor 1800......in randul coloniilor sarace ca Zimbabwe sau Guyana........

+1 (3 voturi)
A4___ A4___
14.02.2020, 22:39:03

Comentariu considerat abuziv.

Brandi Smith
15.02.2020, 06:09:44

Comentariu considerat abuziv.