Planurile TAROM pentru redresare: noi rute, relansarea curselor transatlantice şi solicitarea unui ajutor de stat

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Madalina Mezei Tarom

Noul director general al Tarom, Mădălina Mezei, lucrează la o strategie pentru următorii zece ani pentru redresarea societăţii de stat, printre care reînnoirea flotei de aeronave, deja anunţată de ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, reluarea curselor transatlantice, dar şi discuţii privind posibilitatea unui ajutor de stat.

”Ne gândim şi la noi rute pe care să operăm. Cel mai probabil, vor fi din 2020, având în vedere că orarul de zbor de iarnă a fost deja stabilit. Trebuie precizat, însă, că nicio rută nouă nu este rentabilă chiar de la început”, a spus Mădălina Mezei, citată de News.ro.

Aceasta nu a precizat despre ce rute noi este vorba, însă a spus că ia în calcul inclusiv reluarea unor curse transatlantice, în funcţie de rentabilitate.

”Lucrăm la trei scenarii, pentru salvarea Tarom. O strategie în acest sens urmează să fie dezvăluită peste o lună, în cel mai optimist caz. Luăm în calcul inclusiv un posibil ajutor de stat, însă nu a fost luată o decizie concretă în acest sens. Am avut discuţii şi la Consiliul Concurenţei. Vom vedea în ce măsură poate fi acordat”, a precizat ea.

Un alt obiectiv va fi reînnoirea flotei Tarom, odată cu renunţarea la cele patru avioane Boeing 737-300, considerate învechite.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunţat în urmă cu o săptămână că Tarom va achiziţiona în sistem buy-back nouă aeronave noi de tipul ATR, care vor înlocui cele 9 avioane ATR vechi ale companiei.

"Se vor înlocui avioanele ATR 42-500 care au un număr de 48 de locuri cu avioane noi, de tipul ATR-72, care vor avea un număr de 72 de locuri. Practic vom înlocui avioane care au o vechime de 20-22 de ani cu avioane noi", a afirmat ministrul.

Acesta a explicat că în prezent Tarom deţine, pe lângă cele 7 aeronave ATR-42, şi 2 aeronave ATR-72, iar toate vor fi înlocuite.

"Cele două aeronave ATR-72 erau ţinute mai mult la sol. Toată flota se schimbă, deci toate cele nouă avioane. Livrarea lor va începe cu data de 1 octombrie. Vor fi aduse gradual, (unul, n.red.) pe 1 octombrie, pe 1 noiembrie, două în decembrie, unul în februarie, două în martie şi două până la sfârşitul anului 2020", a precizat Răzvan Cuc.

Flota de avioane ATR, deţinută de Tarom, are peste 19 ani vechime, potrivit directorului companiei, Mădălina Daniela Mezei.

În prezent, există circa 1.500 de avioane ATR la nivel global, operate de circa 200 de linii aeriene, scrie news.ro. Potrivit informaţiilor existente în piaţă, preţul unui astfel de aparat este de circa 26 milioane dolari.

Ministrul Transporturilor a susţinut că aeronavele noi ATR sunt cele mai ecologice de pe piaţă.

El a spus că noile aeronave nu vor necesita personal suplimentar sau calificare suplimentară.

"Fiind vorba de acelaşi tip de aeronavă, nu va fi nevoie de personal suplimentar sau de calificare suplimentară pentru acest tip de aeronavă. Un lucru foarte important este următorul fapt: aceste avioane ATR care sunt acum în flota Tarom sunt avioane care ar fi necesitat reparaţii capitale pentru a putea zbura în continuare. Aducând noile avioane, care au garanţie de până la 5 ani, nu vor fi necesare costuri suplimentare, fiind avioane noi. Primul ATR-42 a intrat în flota Tarom în 1997, deci vorbim de aeronave cu o vechime mai mare de 20-22 de ani", a adăugat ministrul Transporturilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite