Povestea antreprenoarei care a renunţat la vacanţe ca să dezvolte turismul viticol în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Alina Iancu (35 ani) este antreprenoare în domeniul încălţămintei, însă după o invitaţie la un wine bar a devenit pasionată de vinuri. Atât de pasionată încât a renunţat la vacanţe şi a început să investeasca tot ce câştiga într-o activitate de care românii nici nu ştiu: în dezvoltarea oenoturismului sau turismului viticol.

Dupa o iesire intamplatoare la un wine bar in 2011, Alina a devenit atat de interesata de vinuri incat a inceput sa viziteze tot mai multe crame din tara, pe care le si fotografia. Asa s-a apucat in 2014 sa lanseze crameromania.ro, o baza de date cu imagini si informatii in romana si engleza despre cramele din tara, ulterior a creat Revino.ro, varianta romaneasca a TripAdvisor pentru cramele din Romania, a inceput sa organizeze excursii la crame. Cu toate aceste proiecte, Alina Iancu vrea sa dezvolte turismul viticol in Romania.

"Investitia totala de pana acum este de 25.000 euro si a fost in totalitate a mea. O parte din bani a fost din economiile mele in ultimii 10 ani, dar si din faptul ca am renuntat la vacantele in afara tarii. Plecam de 2-3 ori pe an, iar una dintre vacante era mai scumpa. Si atunci fac o vacanta pe an in afara tarii. Pana la urma, proiectele acestea m-au ajutat sa imi cunosc tara", povesteste acum Alina Iancu, care de 16 ani este partener la o firma de tocuri si accesorii pentru incaltaminte.

Cum vrea sa promoveze turismul viticol

Antreprenoarea spune ca investeste pur si simplu din pasiune pentru ca turismul viticol "nu este un business din care sa poti trai". De altfel, site-ul CrameRomania.ro este un proiect non-profit. Insa nu vrea sa se opreasca aici: pe langa vizite ocazionale la crame cu turisti, Alina Iancu vrea sa faca harti cu cramele din Romania in format print.

"Eu as vrea sa ma axez pe harti. Sunt importante si soiurile de struguri, dar noua ne lipseste informatia despre crama in sine, ca exista asa ceva. Mi-ar placea sa fac o harta ca un carnetel cu multe zone viticole sau sa fac o harta mare si sa pun si obiective turistice. Pana sa facem turism viticol, trebuie sa aflam ca exista cramele. Asa ca harta in varianta printata o sa fie in plan pana la inceputul anului viitor. Macar cateva exemplare sa trimit la fiecare crama si sa le impart in Centrul Vechi. Cred ca acesta ar fi primul pas pentru promovarea turismului viticol la nivel national. In momentul in care publicul va afla, totul va creste si cramele se va pune la punct. Vor mai trece cel putin doi ani pana cand va creste turismul viticol, adica o crama sa aiba doua grupuri de turisti pe weekend si fiecare weekend din aprilie pana in noiembrie sa fie ocupat", spune Alina Iancu care este planul ei si pentru care are nevoie de un sponsor.

Citiţi continuarea articolului pe www.wall-street.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite